Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 27.02.2013, 11:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.450
Perusasetus

Onko auto vain metsäkäytössä ,vai myös tiellä? Mitä ominaisuuksia haluat lukoilta? Kun jokaiseen tarpeeseen on oikeastaan olemassa oma lukkonsa..

Palalukko on automaattinen, lukitsee silloin kun tarttee, mutta toisaalta myös silloin kun ei välttämättä pitäisi. Eli ei ole valittavissa, ja tietyissä tilanteissa sitten aiheuttaa vähän päänvaivaa - esim. haluat mennä suoraan eteenpäin liukkaalla kaltevalla pinnalla, vaan et mene koska perän lukko on kiinni ja valuu sitten auto sivuttain. Hyviä puolia on huolettomuus ja automaattinen toiminta, ja varauksin hinta.

Kytkettäviä löytyy montaa sorttia, on sähköistä, ilmalla ja vaijerilla. Sinällään idea kaikissa sama, saat lukon päälle kun tarvii, ja pois kun ei tarvitse.

Torsen- tyyppinen limited slippi on katukäytössä ja kevyessä offissa erittäin hyvä; ei myöskään kulu sillä tavalla kuten kitkalukko, ja pystyy paremmin huijaamaan jarrulla pitoa jos on ristiriipunnassa (= torseneilla ei ihan helposti jää jumiin pahassakaan paikassa toisin kuin kitkalukolla). Torseni siis myös sinällään automaattinen ettei siitä tartte mitään ihmetellä tai huolehtia, pahassa paikassa voit joutua avittamaan etenemistä vasemman jalan jarrutuksella.

Kitkalukko kandee unohtaa samantien jos vain ei sellaista ole pakko käyttää, kuluu offikäytössä kohtuu nopeasti, ja kiristettynäkin kuitenkin voi luistaa silloin kun ei pitäisi (= kun olet ristiriipunnassa pahassa paikassa). Kemppilukko kuuluu vähän samaan sarjaan, en tekisi jollei se ole ns. pakko. Pitää ja kestää kyllä, mutta tekee autosta helposti turhan kankean - ja sitä ei saa auki kuin rälläköimällä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Minkä vehkeen ostan ?? Temex Tekniikka & Jutustelu 24 07.03.2011 21:49
Myydään Chevyyn valorauta jallu80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.01.2011 08:48
Ostetaan Hydraalipumppu Chevyyn villev51 O/M/V Muut 0 31.08.2008 19:29
chevyyn dana ?? hevyc Tekniikka & Jutustelu 1 01.05.2007 21:18
O: Bj 42 lukko vetarit + yksi lukko Big-Willys O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 08.12.2006 07:16


Sivu luotu: 08:53 (GMT +2).