Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Chevyyn lukko minkä ostan? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107868)

kelervotti 27.02.2013 10:22

Chevyyn lukko minkä ostan?
 
Blazeri tarviaa uuden lukon taka perään mitä suosittelette, vaihtoehtoja on paljon ja valmistajia on palalukkoa, levylukkoa, torseenia, mikä noista? itseäni eniten mietityttää tilanne kun ylittää matalaa ojaa ja etu ja toinen takanen on ilmassa mikä noista 35" pyörällä jaksaa pitää et edes se toinen takanen yrittäs vetää.:cool:

Timo_L 27.02.2013 11:05

Onko auto vain metsäkäytössä ,vai myös tiellä? Mitä ominaisuuksia haluat lukoilta? Kun jokaiseen tarpeeseen on oikeastaan olemassa oma lukkonsa..

Palalukko on automaattinen, lukitsee silloin kun tarttee, mutta toisaalta myös silloin kun ei välttämättä pitäisi. Eli ei ole valittavissa, ja tietyissä tilanteissa sitten aiheuttaa vähän päänvaivaa - esim. haluat mennä suoraan eteenpäin liukkaalla kaltevalla pinnalla, vaan et mene koska perän lukko on kiinni ja valuu sitten auto sivuttain. Hyviä puolia on huolettomuus ja automaattinen toiminta, ja varauksin hinta.

Kytkettäviä löytyy montaa sorttia, on sähköistä, ilmalla ja vaijerilla. Sinällään idea kaikissa sama, saat lukon päälle kun tarvii, ja pois kun ei tarvitse.

Torsen- tyyppinen limited slippi on katukäytössä ja kevyessä offissa erittäin hyvä; ei myöskään kulu sillä tavalla kuten kitkalukko, ja pystyy paremmin huijaamaan jarrulla pitoa jos on ristiriipunnassa (= torseneilla ei ihan helposti jää jumiin pahassakaan paikassa toisin kuin kitkalukolla). Torseni siis myös sinällään automaattinen ettei siitä tartte mitään ihmetellä tai huolehtia, pahassa paikassa voit joutua avittamaan etenemistä vasemman jalan jarrutuksella.

Kitkalukko kandee unohtaa samantien jos vain ei sellaista ole pakko käyttää, kuluu offikäytössä kohtuu nopeasti, ja kiristettynäkin kuitenkin voi luistaa silloin kun ei pitäisi (= kun olet ristiriipunnassa pahassa paikassa). Kemppilukko kuuluu vähän samaan sarjaan, en tekisi jollei se ole ns. pakko. Pitää ja kestää kyllä, mutta tekee autosta helposti turhan kankean - ja sitä ei saa auki kuin rälläköimällä :D

kelervotti 27.02.2013 12:26

Auto on 80% tie käytössä loput pellolla ja metsä huolto teiden kulkemista, eteen en löytänyt tohon chvyn-92 risukeulaan lukkoa tai en osannut etsiä, siihen olisin ostanut ton torsenin, tuota torsenin ominaisuutta joka tulee kun pyörä on ilmassa juuri olen miettinyt et jääkö se ihan samalla tavalla paikalleen kun lukoton perä toinen etunen ja takanen ilmassa pyörien, toi vakio "käkikello" lukko ei ainakaan pitänyt sillonkun oli tarvinnut ja nyt se on sökönä lopullisesti.

Timo_L 27.02.2013 12:44

Luetun ymmäryksessä hankaluutta? Kuten totesin niin torsenia pystyy huijaamaan jarrulla, ei sillä periaatteessa silloin jää ristiriipuntaan. Toisaalta ainoa kunnollinen lukko ko. tilanteissa on 100% lukittuva, on se sitten palalukko tai kytkettävä.

kelervotti 27.02.2013 14:27

Kyllä on ymärryksessä vikaa, mutta pakko kysyä joltain kun en ole ikinä torsenia perään laittanut, kaikilla muilla lukko tyypeillä kyllä olen kumia asvaltilla tuhonnut ja vetareita katkonut, kyllä hyvä levy lukkokin pitää vaikka vetari on poikki itellä useempi tupla ristitapillinen dana spaisserin lukko on moparin periin olen kaksi kertaa ajanut vetari korkanneena kotia lukon varassa muutama kymmenen kilometria ja toimii, tosin maasturi käytössä tuo kuluminen on varmaan ongelma, sen takia varmaan kallistun tuon torsenin puoleen vielä kun tohon saisi eteen samanlaisen niin menisi paremmin mehtään:)

HV 27.02.2013 16:12

Kyllähän torseni on paras mahdollinen lukko käytettävyydeltään niin kauan kuin tassut on maassa ja erityisesti katukäytössä. Olen pohtinut samaa asiaa omaan autoonkin ja tällähetkellä olen päätymässä siihen että taakse palalukko detroit locker ja eteen torseni detroit truetrac.
Ja pelkästään ristiriipunnan takia se palalukko taakse.
Kytkettävät olis tietysti myös hyvät ja kalliit.

Timo_L 27.02.2013 18:02

Jarrulla huijaamalla torseni edelleenkin tarjoaa menoa edistävää vedon välitystä paremmin pitävälle renkaalle. Ei tietenkään ole yhtä hyvä kuin 100% lukko, mutta ei sillä ihan helposti pitäisi jääädä edes ristiriipunnassa jumiin.

Mikäs murikka chevyn risukeulassa on? Joku 10- pulttisesta johdettu, vai jolu Danan tuotos? Luulisi noihin löytyvän lukkoa..

kelervotti 27.02.2013 18:28

Kyllä uskon tuon että tuolle torseenille pystyy jarrulla sen verran vastusta antamaan että pyörä tavottaa taas johonkin, sen verran olen detroittilaisella palalukolla ajanut että talvi käyttöön en ota siviili autoon on aika jyrkkä käytöksinen irrottaa pidon liukkaalla helposti, itse kallistun tuohon torseeniin jos tohon sais tuota tupla ristitapillista tiukkautuvaa levylukkoa niin sit ottaisin sen chevyn perä rakenteen takia se ei ole mahdollinen, etu perään olen koittanut googlata et saisko siihen lukkoa mut sen verran puuteelinen on meikäläisen ulkomaankieli et en ole päässyt tolkkuun millä nimellä tuota etu murikkaa kutsuvat eli onko Danan vai chevyn tekele.

sisuli 27.02.2013 19:57

Truetrac
 
torsen Truetracille ääni. Racers Placesta kannattaa kysyä

HeikkiH 27.02.2013 20:19

Chevyn 9.25" IFS-murkulaan saa ARB:n lukon (RD51) sekä Eatonin E-Lockerin (EAT19622)(2500/3500-alustat).
8.25" murikkaan ei saa lukkoa, ja syystäkin; alumiinikuori ei yksinkertaisesti kestä. Jossain vaiheessa joku tekikin lukkoa siihen, mutta se lopetettiin e.m syystä.

kelervotti 28.02.2013 09:58

Kiitoksia etuperä tiedoista, eli jos siihen lukon haluaisi ensin pitää sovittaa 2500 runkosen perä tuohon, niitä kyllä sillon tällön on purussa samalla saisi tiheemmät välitykset niissä monissa mainostavat 4.10 välityksiä nyt tuossa on 3.42 lähinnä asvaltila häiritsee kun vasta 100 km/h jälkeen jaksaa kulkea suurimmalla vaihteella ilman et joka nyppylään potkii pienempää:)

Tuomo 28.02.2013 10:37

Ja jos niitä akseleita meinaa ruveta vaihtelemaan niin multahan saattais löytyä IFS-akselisto mallia isompi ja taakse FF 14-bolt akseli G80 lukolla joka toimii hyvin. Välitys 3.73. Tai sitten mahdollisesti vois olla myös samat akselit 4.10 välityksillä, tosin takaperä ilman lukkoa. Lisää infoa Yv:nä.

Eteen jos meinaa lukkoa laitella niin kyllä mä sen ARB:n sinne sovittelisin, syyt siihen on jo aikasemmin mainittu ja vieläpä monessa topikissa.

Timo_L 28.02.2013 11:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo (Viesti 977280)
Eteen jos meinaa lukkoa laitella niin kyllä mä sen ARB:n sinne sovittelisin, syyt siihen on jo aikasemmin mainittu ja vieläpä monessa topikissa.

Tohon isompaan perään kun kerran saa Eatonin eLockerin, niin kyllä ennemin sen laittaisin kuin ARB:in..

Tuomo 28.02.2013 11:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 977288)
Tohon isompaan perään kun kerran saa Eatonin eLockerin, niin kyllä ennemin sen laittaisin kuin ARB:in..

Totta muutes, enpä huomannukkaan että löytyy Eatonia retkukeulaan. Semmonen ehottomasti.

HeikkiH 28.02.2013 11:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo (Viesti 977292)
Totta muutes, enpä huomannukkaan että löytyy Eatonia retkukeulaan. Semmonen ehottomasti.

Ja sitä saa näköjään Rockautostakin, reilu 1050€ maksaa tullattuna ja verotettuna.

kelervotti 02.03.2013 23:15

Onko kenelläkään antaa vinkkiä kuka muu kun US-parts ja race place möisi/välittäs noita Detroit Truetrac lukkoja noi perinteiset jenkki osa liikkeet miltä olen yleensä tilannut niin ei tunnu kumpikaan olevan kiinnostu hommaamaan tuota kun ilmeisesti ole muuta tilattavaa:mad:

veijon-esso 02.03.2013 23:54

Yks mahollisuus on tilata itte jenkeistä esim summitracingm jegs ja onhan noita muitakin. Ite tilasin etulukon summitista, tuli viikossa ja hinta oli hyvä.

Timo_L 03.03.2013 00:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 978383)
Yks mahollisuus on tilata itte jenkeistä esim summitracingm jegs ja onhan noita muitakin. Ite tilasin etulukon summitista, tuli viikossa ja hinta oli hyvä.

Jeps. Tulee tosiaan yleensä huomattavasti halvemmalla ja nopeammin.

Rytari 03.03.2013 00:28

detroit lockkeri tuli ainaki joulun tienoilla halvimmaksi juurikin rokkiautosta

HeikkiH 03.03.2013 09:10

Eikä maksaminenkaan ole ongelma tonne jenkkilään vaikka luottokorttia ei olisikaan. Avaa Paypal-tilin ja rahat sinne tilisiirtona, aikaa menee pari päivää.

JanneBlomgren 03.03.2013 09:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 978440)
Eikä maksaminenkaan ole ongelma tonne jenkkilään vaikka luottokorttia ei olisikaan. Avaa Paypal-tilin ja rahat sinne tilisiirtona, aikaa menee pari päivää.

Joku vuosi sitten ei voinut avata Paypal-tiliä jos ei ollut luottokorttia:rolleyes:

Onkohan muutosta tullut tuohon?

HeikkiH 03.03.2013 10:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren (Viesti 978446)
Joku vuosi sitten ei voinut avata Paypal-tiliä jos ei ollut luottokorttia:rolleyes:

Onkohan muutosta tullut tuohon?

Jaa, tuotapa en tiedä. Ei mulla nykyään ole visa edes käytössä, Paypallissa on vanhaks menneen kortin numero. Pitääkin kokeilla notta saako sen päivitettyä pois sieltä.

kelervotti 03.03.2013 10:57

Olen tuota jenkeistä tilaamista kyselly tutuilta niin kaikki tyrmääsen noin painavan esineen takia tulee kuulemma niin paljon rahtimaksua et halvemmalla saa kun ottaa jonkun suuren välittäjän kautta jolla hyvät rahti sopimukset, kyllä miekin olen katsellu lukkoa juuri summitilta ja rock autosta maksaa noin 440$ mut en ole osannut etsiä et miten saisi rahdin hinnan näkyviin, alv:een ja tulli % siihe kyllä osaan laskea olen just sen verran vanha kuppe et miun aikaa koulussa oppinut kun lintsaamaan niin toi englanti ei taivu kun kossupullon voimalla:)

Lord of flies 03.03.2013 11:06

Kyllä minusta nykyään voi payball-tilin tehä ilman luottista. Ite tein noin vuosi sitten. Liitin kortin vasta jälkeen päin kun ei löytynyt mistään sitä tilisiirtoa sinne, tai olin vain kädetön.

Yks vaihtoehtohan on tuottaa jollain huolijalla, esim benzboy, kontissa Suomeen painavat osat. Meneehän siinä aikaa enemmän mutta ei se rahtikaan maksa yhtä paljon kuin lentona.

HeikkiH 03.03.2013 11:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 978464)
kyllä miekin olen katsellu lukkoa juuri summitilta ja rock autosta maksaa noin 440$ mut en ole osannut etsiä et miten saisi rahdin hinnan näkyviin, alv:een ja tulli % siihe kyllä osaan laskea olen just sen verran vanha kuppe et miun aikaa koulussa oppinut kun lintsaamaan niin toi englanti ei taivu kun kossupullon voimalla:)

Rockautossa hinnat saa euroiksi yläreunassa olevasta ruudusta, sitte ku on osan löytäny listalta lisää sen ostoskoriin (add to cart), sit sieltä korista valitsee maan ja postinumeron mihin lähetetään. Ruutuun tulee näkyviin edullisin rahti.

edit/ Rahtia Detroitille tulee noin satanen, yht. 641€, siihen tulli ja alvi (4,5% ja 24%) niin 830€ kotiovelle ku ite tullaa netissä.


Sivu luotu: 08:11 (GMT +2).