Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2013, 18:45
hodarirok:n Avatar
hodarirok hodarirok ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.02.13
Sijainti: Kausala
Viestit: 630
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rocky86 Näytä viesti
Oletkos kokeillu heilutella pinionin laipasta olisko sieltä laakerit tiensä päässä.
Huomenna testaan kun pääsen rasvamontulle. Kiitos!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2013, 23:34
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hodarirok Näytä viesti
Huomenna testaan kun pääsen rasvamontulle. Kiitos!
Vilkaseppa samalla kun kerran montulle menet notta onko mujua ölpän seassa.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2013, 07:36
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Onko ulkolämpötilalla vaikutusta? Voisko siellä joku holkki murahdella?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.02.2013, 17:28
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

joo se holkki kannattaa muuten tarkistaa.
mäkin vaihdoin alkuperäset pois ja laitoin uudet tarvikkeet sen kummemmin mittaamatta, no kiinnihän ne leikkas.

kävin hakee uuden tarvikkeet ja niistä joutu sorvilla ottaa lastun veke et tuli sopiva välys.
eli osta orkkikset, ei juuri maksa ja sopii.

tarkasta toi eka.
mulla ei tullu mitää mujuu perästä kun öljyt laskin pois.
ei mikää mahdoton homma ottaa murikkaa syliin samalla kun tarkastaa noi pronssiholkit.
sit vaan LUKKO PÄÄLLE, ja vetarit veke ja tutkailemaan.
ei taida mahtuu se kytkentä holkki putoo vaik ei lukkoo kytkis mut ei siitä haittaakaa ole.

ja perän laakerit löytyy laakerikaupasta vaikka jotkut väittää ettei löydy.orkkis isompi poskilaakeri muistaakseni pitkälti yli satasen. tarvikkeena (skf muistaakseni) oli jonku 50e.

eli mallit mukaa ja kaupoille.

samalla sit vaihtaa ne kääntöpään laakeritki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2013, 18:28
hodarirok:n Avatar
hodarirok hodarirok ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.02.13
Sijainti: Kausala
Viestit: 630
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
joo se holkki kannattaa muuten tarkistaa.
mäkin vaihdoin alkuperäset pois ja laitoin uudet tarvikkeet sen kummemmin mittaamatta, no kiinnihän ne leikkas.

kävin hakee uuden tarvikkeet ja niistä joutu sorvilla ottaa lastun veke et tuli sopiva välys.
eli osta orkkikset, ei juuri maksa ja sopii.

tarkasta toi eka.
mulla ei tullu mitää mujuu perästä kun öljyt laskin pois.
ei mikää mahdoton homma ottaa murikkaa syliin samalla kun tarkastaa noi pronssiholkit.
sit vaan LUKKO PÄÄLLE, ja vetarit veke ja tutkailemaan.
ei taida mahtuu se kytkentä holkki putoo vaik ei lukkoo kytkis mut ei siitä haittaakaa ole. Ok! Nyt tänään havaitsin että ääni tulis vasemmalta enempi? Ja tuntuisi lattiassa kuskin puolella jyrinätä sen äänen lisäksi. Ja ed silloin tällöin. Enempi hitaassa vauhdissa. Yli 50kmh ei ollenkaan. Aukasemaan en vielä ehtinyt! Mikäs sen holkin viralinen nimi on?(tietää kysellä). Kiitos!

ja perän laakerit löytyy laakerikaupasta vaikka jotkut väittää ettei löydy.orkkis isompi poskilaakeri muistaakseni pitkälti yli satasen. tarvikkeena (skf muistaakseni) oli jonku 50e.

eli mallit mukaa ja kaupoille.

samalla sit vaihtaa ne kääntöpään laakeritki.
Nyt tänään havaitsin että äänitulis vasemmalta enempi? Ja tuntuisi lattiassa kuskin puolella jyrinätä sen äänen lisäksi. Ja ed sillin tällöin. Enempi hitaassa vauhdissa. Yli 50kmh ei ollenkaan. Aukasemaan en vielä ehtinyt! Mikäs se holkin virallinen nimi on?(tietää kysellä). Kiitos!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2013, 18:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Onko ulkolämpötilalla vaikutusta? Voisko siellä joku holkki murahdella?
Katsoppa minun profiilistä kuvia, minkälaiseen kuntoon tarvikeholkit menee, osalla ajettu muutamia tuhansia, osalla muutama sata kilometriä.

Ja ei ole laitettu liian pienellä sovitteella, siis hiottu taatusti niin avaraksi, että kun jouduin vaihtelemaan alkuperäiset, niin suoraan sanottuna hirvitti jättää niin pienelle välykselle. ja aina on ollut kunnolla vaseliiniä, jostain syystä nuo tarvikehelat oli vain luokattoman huonoja.
(tuo pahiten kärsinyt: meni vetoakseli ja muutaman tuhat km ajettu nivel vituksi... mulla ei ole varaa ostaa enää muuta kuin alkuperäistä helaa..)
Jos on pakko laittaa tarvikehelat, niin laita haskalokeroon.

Ja alkuperäinen maksoi muistaakseni 60e/kpl.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2013, 18:37
hodarirok:n Avatar
hodarirok hodarirok ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.02.13
Sijainti: Kausala
Viestit: 630
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Katsoppa minun profiilistä kuvia, minkälaiseen kuntoon tarvikeholkit menee, osalla ajettu muutamia tuhansia, osalla muutama sata kilometriä.

Ja ei ole laitettu liian pienellä sovitteella, siis hiottu taatusti niin avaraksi, että kun jouduin vaihtelemaan alkuperäiset, niin suoraan sanottuna hirvitti jättää niin pienelle välykselle. ja aina on ollut kunnolla vaseliiniä, jostain syystä nuo tarvikehelat oli vain luokattoman huonoja.
(tuo pahiten kärsinyt: meni vetoakseli ja muutaman tuhat km ajettu nivel vituksi... mulla ei ole varaa ostaa enää muuta kuin alkuperäistä helaa..)
Jos on pakko laittaa tarvikehelat, niin laita haskalokeroon.

Ja alkuperäinen maksoi muistaakseni 60e/kpl.
Oho? Mistäs noita vois kysellä? Toyotalta? Ja tosiaan virallinen nimi noille holkeille ja montako kappaletta tarvin?(Nim: aloittelija) Meinasin kyllä samalla sen pinionin laakerinkin vaihtaa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.02.2013, 18:46
hodarirok:n Avatar
hodarirok hodarirok ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.02.13
Sijainti: Kausala
Viestit: 630
Perusasetus

Vai olisko ihan pyörän laakeri? Olisko??????
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.02.2013, 22:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hodarirok Näytä viesti
Oho? Mistäs noita vois kysellä? Toyotalta? Ja tosiaan virallinen nimi noille holkeille ja montako kappaletta tarvin?(Nim: aloittelija) Meinasin kyllä samalla sen pinionin laakerinkin vaihtaa?
Alkuperäiset saa nimenomaan toyotalta, ja virallista suomenkielistä nimeä en tiedä, mutta ainakin "vetonivelen pronssiholkki, joka sijaitsee pyörännavassa" on riittänyt Oulussa. (olka-akselin sisällä oleva vetonivelen hela)
Osa numero VOI olla 90381‑33002
englannin kielinen nimi lienee: BUSH (FOR STEERING KNUCKLE)

Ja molemmissa etupyörännavoissa on omansa, siis 2 kpl/auto.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.02.2013, 18:51
hodarirok:n Avatar
hodarirok hodarirok ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.02.13
Sijainti: Kausala
Viestit: 630
Perusasetus

Ok. Kiitos!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.02.2013, 19:52
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

tutki nyt eka ennen kuin alat osia hirveesti tilaileen heiluttele kartaania ja kato onko ristikot tai pinjoni väljä, ennen kuin alat aukomaan.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.02.2013, 20:13
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

itte en turhaa sitä pinionin laakerii vaihtas. tarttee uusii krymppiholkki ja perjaattees tarttee hammaskosketus säätää. jotkut vaan kylmästi vaihtaa sen ja kasaa sen kummemmin hammaskosketuksii kattomatta, mutta kun on kuitenkin pikkuperä ja pyörii nurinpäin ja monesti jo kilometrejä nähny, niin itte suosiolla oon teettäny sen säädön sellasella kuka sen oikeesti osaa.

ja sitä pinionin laakereiden huonoa kuntoo ei välttämättä huomaa välyksestä. ittellä oli vaan pinnat lähteny ja oli välyksetön.

ekaks nyt navat purkuun ja holkkien kunto tarkastukseen.ja sit samalla tarkastaa ne pyörän lakrut.
jos vikaa ei löydy niin sitte vetarit pihalle ja murikka kouraan

Viimeksi muokannut tjl : 26.02.2013 20:15
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan HDJ etuperä välitys Masaman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 31.12.2012 19:32
HDJ etuperä Masaman Tekniikka & Jutustelu 3 09.11.2012 00:36
Spacerit HDJ:n etupäähän. Vinkkejä? Jesmender Tekniikka & Jutustelu 2 30.09.2012 12:26
Ostettu hdj 80 etuperä lukolla.ym osia. hunter hdj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.02.2010 15:51
O: Toyota LJ:n tai HDJ:n etuperä Arska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 26.11.2007 01:02


Sivu luotu: 16:22 (GMT +2).