Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_
Osta mikä vain muu kuin Passatti. Nuo alkuvaiheen Passatit on niin halvoista osista tehtyjä että aina saa olla korjaamassa. Moottori vuotaa mm öljypohjan tiivisteestä poikkeuksetta öljyä (tämä ongelma ei ole kuin peltisellä öljypohjalla), jäähdytysnestevuotoja vaikka muille jakaa, sisustan muovit murenee, nuo tukivarret jo mainittiinkin jne. Huomaat kyllä auton laadun kun istut kuskin paikalle.
|
onko tämä taas niitä tarinoita kun on yhden paskan nähny niin kaikki maailman passatit on syvältä perseestä? hohhoijaa...
En minäkään erityisemmin koskaan mitään tiettyä autoa oo suosinu, mutta passatteja on perhepiirissä ollut useampia, vuosimallien -97 ja -00 väliltä, ja ne kaikki on ovat olleet aivan kelpo autoja. Tällä hetkellä olevaan jouduttiin vaihtamaan automaattilaatikko, jotka tunnetusti ei VAG konsernin tuotteissa ole erityisen pitkäikäisiä. Tiptronic on kyllä mukava, kun/jos sattuu toimimaan. Kuten eskimo mainitsi tukivarsista, niin niitä menee, joskin helppo ja suht edullisia vaihtaa... Mutta jos haluaa että kestää alustan osat pidempään, ostaa samantien sen n. 250 maksavan vahvistetun sarjan josta löytyy kaikki etupään nivelet pulteista ja raidetangon päistä lähtien. Tällöin niitä ei tarvii olla joka katsastukseen vaihtamassa.
Ja bensakoneetkin tuntuvat kestävän kohtuu hyvin kilometrejä, poikkeuksia löytyy toki. Dieselmoottoreista ei muita kokemuksia kuin se että 2.5TDI AKE moottori on surullisen kuuluisa yläkerrastaan... Nokka-akselijumppa on (kuulemma) melko perinteinen remontinkohde.
Edit. Eli siis ainakin omakohtaisten kokemuksien perusteella en näe syytä miksei voisi ostaa yleensäkään passattia, toki yksilöstä riippuen... ja manuaalina...