Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2013, 06:55
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Itellä golf-00 2.0 bensa automaatti ei vikoja ollu kertaakaan auto ollut 3v mulla.
Käyttis bemari 728iA ajettu mittarin mukaan 330tkm ja automaatti toimii hyvin.

Ihan turha noita on pelätä, tai jos pelottaa niin ostaa uuden niin saa takuunkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2013, 12:52
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ Näytä viesti
Itellä golf-00 2.0 bensa automaatti ei vikoja ollu kertaakaan auto ollut 3v mulla.
Käyttis bemari 728iA ajettu mittarin mukaan 330tkm ja automaatti toimii hyvin.

Ihan turha noita on pelätä, tai jos pelottaa niin ostaa uuden niin saa takuunkin.
Yhdistelmä 4syl TDi+Aut on sellainen mitä en ainakaan itselle ottaisi. Ihan samasta syystä miksi manuaalissa menee se kaksoismassa rikki. Vitonen on "kiltimpi" voimansiirrolle.

Syynä se alakierroksien vääntö yhdistettynä neloskoneen ominaisvärähtelyyn. Jostain syystä esim. uudempaan Toyotaan ja Subaruun ei saa automaattia dieselin jatkoksi vaikka bensavehkeissä on paljon suuremmilla tehoilla...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2013, 13:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Mitä on "kuljetusöljy"? Värjätty tinneri? Miksi tehtaalla olis laitettu tämmönen suojarasva mikä pitäis ottaa luovutushuollossa pois, ei kovin kustannustehokkaalta vaikuta.

Passatti itessään voi olla hyväkin ostos tuon ikäisenä, nivelet jo ainakin kertaalleen vaihdettu ja tilalle tulleet yleensä lujempia, joten ei niitä kovin tiuhaan tarvii vaihtaa. Eikä montaa kymppiä maksa alumiininen tukivarsikaan eteen jos tarvii vaihtaa.

Koneet luotettavia ja kulkee vähällä. Voimaakin saa kiusattua ulos mitä moninaisemmalla tavalla. Tietysti vauhtipyörä/kytkin lujilla sen jälkeen. Ovien lukot reistailee kuten monessa muissakin Volkkareissa. Jakoremmiä varten keula kipattava, ekalla kerralla vähä outo, mut ei niin vaikee kuitenkaa.

Velipojalla oli tommonen -98 malli (manuaali) vuosina -07-12 n. 140 tkm (160-300tkm) ajalla, joten sitä rempanneena/auton pitoo sivusta seuranneena näillä kokemuksilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2013, 15:03
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Osta mikä vain muu kuin Passatti. Nuo alkuvaiheen Passatit on niin halvoista osista tehtyjä että aina saa olla korjaamassa. Moottori vuotaa mm öljypohjan tiivisteestä poikkeuksetta öljyä (tämä ongelma ei ole kuin peltisellä öljypohjalla), jäähdytysnestevuotoja vaikka muille jakaa, sisustan muovit murenee, nuo tukivarret jo mainittiinkin jne. Huomaat kyllä auton laadun kun istut kuskin paikalle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.02.2013, 15:15
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Osta mikä vain muu kuin Passatti. Nuo alkuvaiheen Passatit on niin halvoista osista tehtyjä että aina saa olla korjaamassa. Moottori vuotaa mm öljypohjan tiivisteestä poikkeuksetta öljyä (tämä ongelma ei ole kuin peltisellä öljypohjalla), jäähdytysnestevuotoja vaikka muille jakaa, sisustan muovit murenee, nuo tukivarret jo mainittiinkin jne. Huomaat kyllä auton laadun kun istut kuskin paikalle.
onko tämä taas niitä tarinoita kun on yhden paskan nähny niin kaikki maailman passatit on syvältä perseestä? hohhoijaa...

En minäkään erityisemmin koskaan mitään tiettyä autoa oo suosinu, mutta passatteja on perhepiirissä ollut useampia, vuosimallien -97 ja -00 väliltä, ja ne kaikki on ovat olleet aivan kelpo autoja. Tällä hetkellä olevaan jouduttiin vaihtamaan automaattilaatikko, jotka tunnetusti ei VAG konsernin tuotteissa ole erityisen pitkäikäisiä. Tiptronic on kyllä mukava, kun/jos sattuu toimimaan. Kuten eskimo mainitsi tukivarsista, niin niitä menee, joskin helppo ja suht edullisia vaihtaa... Mutta jos haluaa että kestää alustan osat pidempään, ostaa samantien sen n. 250 maksavan vahvistetun sarjan josta löytyy kaikki etupään nivelet pulteista ja raidetangon päistä lähtien. Tällöin niitä ei tarvii olla joka katsastukseen vaihtamassa.

Ja bensakoneetkin tuntuvat kestävän kohtuu hyvin kilometrejä, poikkeuksia löytyy toki. Dieselmoottoreista ei muita kokemuksia kuin se että 2.5TDI AKE moottori on surullisen kuuluisa yläkerrastaan... Nokka-akselijumppa on (kuulemma) melko perinteinen remontinkohde.

Edit. Eli siis ainakin omakohtaisten kokemuksien perusteella en näe syytä miksei voisi ostaa yleensäkään passattia, toki yksilöstä riippuen... ja manuaalina...

Viimeksi muokannut mikkocap : 22.02.2013 15:26 Perustelu: lisäyksiä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.02.2013, 16:37
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Perusasetus

Se on päätetty että VAG:n automaattia ei meille tule. Automaattihan on kyllä muuten mukava, nykyinen Volvo on automaatilla.

No mites tuommonen Passatti, monesta suunnasta kuulunut että olisi kylmä auto talvella, pitäneekö paikkaansa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2013, 17:18
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
monesta suunnasta kuulunut että olisi kylmä auto talvella, pitäneekö paikkaansa?
Ilman erillistä polttoaine lämmitintä pakkasella on melko jäätävä ja 4 henkee sisällä pakkaskelillä aiheuttaa kivan jääpeitteen laseihin, tarkasti etusuuttimet asettamalla pysy tuulilasi melkein auki Laadusta kertoo sekin jotain kun yksikään muovipaneeli ei vaan istu. Mainittakoon että itsellä todellakin kokemukset perustuu siihen yhteen ainokaiseen yksilöön, kun ei kertakaikkiaan usko, järki, eikä persaus toista pommikonetta enää kestä
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.02.2013, 16:41
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Automaatista ei Passatissa kokemusta, mutta muuten on jonkin verran. Kolme 1,9 TDI Passattia on minulla ollut, joilla jokaisella ajoin n. 100 tkm. -97, -00 ja -04. Näistä kaksi viimeistä nelivetoisena. Tukivarsia jouduin tuosta ensimmäisestä kai yhden vaihtamaan. Tiedä sitten, oliko nelivetoisissa vahvemmat nivelet vai oliko kaikissa uudemmissa, mutta niihin ei yhtään tarttenut vaihtaa. Autoilla oli myydessä ajettu jotain 230 - 280 tkm.

Ei noissa mielestäni erityisen paljon vikoja ollut. Kaksi ilmamassa-anturia yhteensä piti vaihtaa. Viimeisestä hajosi välijäähdytin, muoviseen päätyyn tuli reikä ja samassa yhteydessä vaihdettiin ahdin, jota ei kyllä olisi tarttenut vaihtaa edes... Yhdestä karkasi kylmäaineet, kun putki oli hinkkaantunut puhki. Se kuulemma niin pahassa paikassa, että saattaa noin käydä. Jostain meni lämpötila-anturi. Ensimmäisessä tuli sellainen vika, että katalysaattorin sisukset lähtivät irti ja jossain tilanteessa tukkivat pakokaasun virtausta hetkellisesti niin, että moottori meni vikatilaan. Kuittaantui kun käytti virrat pois. Yhdestä piti vaihtaa ratista joku airbagin johto, kun oli mennyt huonoksi. Nyt ei ainakaan muuta tule mieleen, että olisi muita kuin kuluvia osia vaihdeltu tai sitten käyttäjälähtöisesti...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.02.2013, 17:10
jannev jannev ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.12
Sijainti: puolanka
Viestit: 63
Perusasetus

vm. 2001 vaihtuu lujemmat tukivarret passattiin. Ei ainakaan ole minua palellut omassa kulkineessa, itsellä on tuommoinen -04 1,9TDI 4motion avf 96kw koneella. ei ole vaihettu yhtään pumppusuutinta ainakaan vielä, mutta eihän sillä ole ajettu vasta kuin vähän yli 300000km. moottorin ongelmat on rajoittunut jakohihnan hammaspeikkoon, oli kulunut hihnapyörät pilalle, ihmeellisinta oli, että ne oli vaihdettu edellisessä jakopää huollossa. Kestoikää niille tuli 90100km... Jos päädyt tuommoiseen pumppusuutin koneiseen 130hv (96kw) malliin kannattaa valita 6vaihteinen versio, se on isommallla kytkimellä ja siinä on huomattavasti vähemmän ongelmia vauhtipyörän kanssa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.02.2013, 19:56
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
onko tämä taas niitä tarinoita kun on yhden paskan nähny niin kaikki maailman passatit on syvältä perseestä? hohhoijaa...

En minäkään erityisemmin koskaan mitään tiettyä autoa oo suosinu, mutta passatteja on perhepiirissä ollut useampia, vuosimallien -97 ja -00 väliltä, ja ne kaikki on ovat olleet aivan kelpo autoja. Tällä hetkellä olevaan jouduttiin vaihtamaan automaattilaatikko, jotka tunnetusti ei VAG konsernin tuotteissa ole erityisen pitkäikäisiä. Tiptronic on kyllä mukava, kun/jos sattuu toimimaan. Kuten eskimo mainitsi tukivarsista, niin niitä menee, joskin helppo ja suht edullisia vaihtaa... Mutta jos haluaa että kestää alustan osat pidempään, ostaa samantien sen n. 250 maksavan vahvistetun sarjan josta löytyy kaikki etupään nivelet pulteista ja raidetangon päistä lähtien. Tällöin niitä ei tarvii olla joka katsastukseen vaihtamassa.

Ja bensakoneetkin tuntuvat kestävän kohtuu hyvin kilometrejä, poikkeuksia löytyy toki. Dieselmoottoreista ei muita kokemuksia kuin se että 2.5TDI AKE moottori on surullisen kuuluisa yläkerrastaan... Nokka-akselijumppa on (kuulemma) melko perinteinen remontinkohde.

Edit. Eli siis ainakin omakohtaisten kokemuksien perusteella en näe syytä miksei voisi ostaa yleensäkään passattia, toki yksilöstä riippuen... ja manuaalina...
Työkseni noita valitettavasti korjailen joten ei ole mutua. Arvelinkin että joku herneet vetäsee
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.02.2013, 21:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.335
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Osta mikä vain muu kuin Passatti. Nuo alkuvaiheen Passatit on niin halvoista osista tehtyjä että aina saa olla korjaamassa.
Alkuvaiheen passatit, eli vuodesta 1973--> minne asti?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.02.2013, 01:10
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Alkuvaiheen passatit, eli vuodesta 1973--> minne asti?
Ei ihan niin vanhoja Ne ekat risukeulat
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.02.2013, 09:29
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.878
Perusasetus

4-koppanen Golf on varmaan parempi ostos. Hieman ahdas se kyllä on. En ymmärrä miten niinkin ahdas auto on monen perheen suosikki auto. Nokalle kun laittaa SDi koneen niin pääsee halvalla. Huoltokulut melko minimaalisia ja nekin varaosat mitä pitää ostaa on tosi halpoja. Mihinkään se ei kyllä kulje. En tie saako tuollaista SDi konetta edes millään rikki? Ehkä jos jättää huollot tekemättä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jimnystä kokemuksia? Erturo Tekniikka & Jutustelu 27 15.11.2011 20:58
4Wheelparts.com Kokemuksia Streetpunk79 Tekniikka & Jutustelu 2 30.11.2009 23:17
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
Offitalvirenkaat, kokemuksia? Killman Tekniikka & Jutustelu 60 12.11.2006 22:13
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10


Sivu luotu: 02:17 (GMT +2).