![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kokemuksia diesel henkilöautoista.Jep eli kokemuksia kaipaisin 1.9 TDI passatista, tarkempi konetyyppi 81kw AFN, vuosimalli -99, automaattilaatikolla. Mitä kannattais ostaessa erityisesti tarkastaa, perusjuttujen lisäksi? Kaikki tieto on tervetullutta!
Viimeksi muokannut GRpatrol : 13.03.2013 21:00 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_AFN_-moottori
Tuo turbon siipien jumiminen taitaa olla aika yleistä. Saanee osassa helpommilla putsattua mr musclella tai turbon irrottamisella/putsaamalla. Pahimmillaan uutta turboa. Lähentelee tonnin paukkua. Ilmenee helpoiten kylmällä koneella reippaammin kiihdyttäessä. Ahtaa liikaa ja menee vikatilaan. Oma arvostus volkkarin/VAG:n automaateista on niin alhaalla etten menisi katsomaan koko autoa. Tai sitten pitää olla megasikahalpa. Tuon hintaluokan auton automaatin laukeaminen likimain tuplaa sen auton hinnan, koska ehjä laatikko maksaa taas sen reilun tonnin+asennus. Ja usko pois..ne laukee ![]() Jos vielä himoat sitä automaattia niin tarkasta nyt onko siihen vaihdettu öljyjä edes sen satkun välein...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja jatketaan vielä.
Alusta aika ahne syömään tukivarsia mutta ei oo mahdoton ja kalliskaan homma niitä sinne uusia. Jos on automaatti-ilmastoinnilla niin käy läpi niitä asentoja, että ilma kulkee minne käsketään. Ilmasuuttimien läppämoottorit jumii vanhetessaan ja vetää koko systeemin sekaisin. Pikku vikoja ja vittumaisia korjata kun ovat pahassa paikkaa ![]() Ittellä bensa vm 2000 passatti tuossa pihassa ja ihan toimiva käyttis se on.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nivelet edestä, jouset autosta ja kansipahvi. Jättäsin väliin vaikka ilmaseksi saisi
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos laatikko on jo vaihdettu niin sitten käy kattomassa tai sitten sellainen ensimmäinen omistaja ollut joka on tiennyt laittaa uutena öljyt laatikkoon eikä ole ajellut niillä säilytys öljyillä jotka on yhtä hyviä laatikko öljyksi kuin sokeri tankissa bensaksi.
Muuten saattaa olla, että olet onnellinen passatin omistelija tai sitten lyöt kädet laatikko paskaan niin, että naamallekkin roiskuu ![]() Ne laatikot kuulemma alle 100 tuhatta korkkaa ja ehjää ei saa kuin tehtaalta ja sen hinnan sitten voi arvata. Porukoitten transportteista kesti tomaatti sentään melkein 90 tuhatta kun hukkuin nelonen. Laatikon jos rupeat manuaaliksi vaihtamaan tarviiit moottorin ohjauksen ja antureita jotta kaikki pelaa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ok, mieluiten haluaisin manuaalilaatikolla, vaan tämä "yksilö" sattuu olemaan automaatilla. Sen tiedän, että volkkarin automaatit eivät ole hyvässä maineessa, ja siksi mietityttää.
Tässä on manuaali-ilmastointi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kerran manuaalia haluat niin etsi rauhassa se. Näitä on kuitenkin niin saatanasti myynnissä eli ei väkisin kannata sitä ekaa ja automaattia ottaa...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuollainen bensa turbollinen malli oli melkein 10 vuotta kakkosauton roolissa.
Hyvähän se on ajaa ja ei ruostu, toisin kuin nuo mersut.. Mutta kuten tullut esille; jos oikein rahamiehen vikaa on, niin silloin V6 diesel, automaatti ja neliveto. Manuaalina ja perusdieselillä varmasti pitkät hetket edessäpäin. Etupäässä menee tuota tukivartta ja jos pitoautoksi tekee, niin vaihtaa ne kaikki kerralla. Työnä ei ole mikään iso lainkaan, joten ei nyt ihmeellisesti harmita vaihdella useamminkaan. Mutta kaikenlainen huoltaminen on kyllä sitten todella syvältä. Pikku hiljaa se keulan irroitus alkaa jos mennä ihan rutiinilla.. Ja jos purkaa kerran keulan, niin vaihtelee kaikki laturit ja vesipumput, sekä hihnat jne kerralla pois, jottei heti tarvitse olla tekemässä uudestaan. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Hyvää tietoa tullut, kiitos siitä. No mitenkä saman konsernin Bora? löytyykö tästä kokemuksia?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Unohda suosiolla. Puoli vuotta oli ja samaa mieltä edellisten kanssa. Kaiken lisäksi kylmä auto. Vika tilassa koko ajan. Helma muovien alta laho.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Nelivetoa ei sitten kannata pelätä nuissa pitkittäismoottorisissa on meinaan aikalailla sama kuin Audissa käytetty mm. vaihdelaatikko samalla varaosanumerolla varustettu ja perässä samat sisuskalut. Taitaa olla viimmeinen osa tekniikasta joka löysää...
Kaksoismassavauhtipyörä taitaa olla voimansiirron löyhin osa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jimnystä kokemuksia? | Erturo | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 15.11.2011 20:58 |
4Wheelparts.com Kokemuksia | Streetpunk79 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.11.2009 23:17 |
kokemuksia | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.12.2008 20:14 |
Offitalvirenkaat, kokemuksia? | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 60 | 12.11.2006 22:13 |
KOKEMUKSIA ? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.02.2006 09:10 |