![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
 Lainaus: 
	
 Homma olis muuten ollu kohtuullisen helppo ja saatukki kasaan varmaan päivässä, mutta muutamat katkenneet pultit ja uusien pidempien ja kovempien pulttien hommaaminen haittasivat kovasti tekemistä. Käytännössähän homma meni muistaakseni niin et kaikki pultit hiukan auki, sitte toiselta puolelta kokonaan pois, varovasti tunkkaa ylöspäin ja katsoo et letkut ja putket riittää (paisuntasäiliön letku ei riittänyt ainakaan). Syylärille joutu tekemään uudet kiinnikkeet alemmas, et mahtu olemaan ja nyt jälkeenpäin ajateltuna, syyläri ois varmaa helpompi irrottaa tieltä ennen korotusta. Rattiakselista en tiedä minkälainen systeemi on, mutta sen jatkamisesta tai korotuksen tuomista ongelmista en löytänyt mistään, joten en asialle itsekään tehnyt mitään. Akseli liukui muutaman sentin ulospäin korin sisältä ja tuntui olevan tukevasti kiinni silti, akselissa oli hieman ohuempi kohta, johon laitoin alumiinilevystä holkin, ettei se päässyt kolisemaan. Ainakaan tähän mennessä ratti ole käteen jäänyt, vaikka vaikeampiakin maastoja on tullut ajettua. Korotuksen tein edellis kesänä. Jarruputket tulee pyörille muovimaton läpi joten siihen sai puukolla veistettyä hahlon niille. Sitten ku koko homma oli tehty ja pultit kiristelty, pääs tietysti nostamaan kaikki puskurit korin korkeudelle. Hommaan meni kaikkine viivytyksineen muutama viikko, muistaakseni kolme pulttia katkesi korin sisään ja paikat oli hieman vaikeita porailla. Kaiken työn jälkeen, pidän silti hommaa arvossaan, sillä ulkonäkö parani huomattavasti. Tämä kaikki siis 65mm korotuksella. Renkaina mulla on Hankookin Dynaprot 33 x 12.5 x 15 ja moottorina vakio 2.0, ei varsinaisesti mikään tykkipeli, mut jossei oo hirvee kiire ni hyvin pärjää. Tilaa ei tarvinnu tehdä muistaakseni mitään, kun on toi korikorotus, tosin mulla on myös palkkihelmat, jotka saattaa vaikuttaa asiaan. Autolla on viimekesänäkin heitetty muutama monen sadan kilometrin lenkki, eikä mitään ongelmia havaittu. Dynaprot tuntuu olevan suht hyvät katuajoonkin, eikä liikoja täristä. Loppunopeus tosin näillä renkailla jää johonkin 120km/h:n paikkeille, vaikka eipä Suomessa sen kovempaa tarvi päästäkkään. Kaikin puolin erittyäin tyytyväinen renkaisiin ja pienen täristämisen ja vetelyn kyllä kestän, koska taas ulkonäköparannus on sen arvoinen. 
 Viimeksi muokannut mettäparoni : 15.02.2013 11:34 Perustelu: Lisää vastauksia.  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
		
	
		
		
			
			Automaattilaatikon kestävyys?
			
			Onko automaattilaatikolla varustetuissa Fronteroissa ongelmia? Vm. 2000 - eteenpäin... 
		
		
		
		
		
		
			Eli lähinnä kiinnostaa tiedot laatikon kestävyydestä... 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Ei mennyt kuin Strömsössä...  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Parin viikon päästä pitäis olla ko. setti ovella.. 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	http://www.calmini.com/detail.php?b=3&m=8&t=1&p=771&n= Saa nähä minkälaiseen taistoon joutuu inssien kanssa, mut sen jälkeen pitäs olla varmaan Suomen korkein leimassa oleva Opel.  
		 | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Mistä A-mallin Frontera pätkä sportissa löytyy runkonumero? 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Tuli katsastuksesta keskeytys lappu kouraan, kun ei löytynyt... Edellinen omistaja on hyvin massannut/ruostesuojannut rungon, ei viihtis summassa alkaa massoja kaapimaan...  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Edit: Katsureilla pitäs kai olla sama ohjelma käytössä, ihme jollei sieltä ole tajunnut kattoa... 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90  | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Edit: Sinänsä jännä, että tietojeni mukaan auto on useammankin kerran katsastettu rungon suojausten jälkeen. Kohdalleni sattunu katsuri arveli, että oisko ns. tuttumies ollut ja jäänyt sitten runkonumero aina vahvistamatta. Tiedäppä tuosta sitten... Viimeksi muokannut macro : 04.06.2013 19:55  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Mistä tunnistaa A ja B mallin erot helpoiten?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.  | 
| 
		 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Itellä oli tosiaan aiemmin kuvaillun mukaisesti jonniivverran juteltavaa muutoskatsastuksessa kun lähdettiin liikkeelle asioista, jotka eivät lainkaan pitäneet paikkaansa, mutta loppu hyvin kaikki hyvin ![]() A-mallissa pitäis ehken hiukan helpompaa olla tuon byrokratian?  | 
| 
		 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Mullahan oli tossa jo se 2,5" korikorotus ja 33" kumeista tulee se yks tuuma. Lokarin reunaan maasta on nyt 105cm.  | 
| 
		 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Laske lokarin reunaa vois olla helpompi jos kerran siitä suomessa mittaavat  
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.  | 
| 
		 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Ainakaan alkuperäistä mittaa ei löydy suomen tai brittien GM:n tietokannasta. Nyt oli korkeus katon korkeimpaan kohtaan 191cm ja originaalimitta taitaa olla 172,1cm. Parit kuvat: http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=573 Viimeksi muokannut mettäparoni : 09.07.2013 15:49 Perustelu: lisätty linkki  | 
| 
		 
			 
			#12  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
   Piti ihan käydä mittaa omasta, B-kopassa näkyy olevan 102 ja 100 itellä. Meinasinkin et saatat joutua ehkä laskemaan inan alaspäin ainakin katsastusta varten, mutten ääneen viittiny kailottaa...  | 
![]()  | 
	
	
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| myyt. FRONTERA | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 20.03.2007 22:15 | |
| M: Frontera -92 | sam-o | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.06.2006 22:30 | 
| M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 | Ansu | O/M/V Muut | 2 | 22.09.2005 12:18 | 
| M: Opel Frontera 2,4i -92 | Jyki | O/M/V Muut | 3 | 13.09.2004 12:50 | 
| opel frontera 2.4 i | khv | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 15.04.2004 08:39 |