Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2013, 11:22
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Mettäparonin auto näyttää hyvältä, oiskohan tuossa jotai suuntaviivoja itellekki kesän ajalle, täytynee harkita... Vaatiko korinkorotus paljonki muutoksia? Ja onko vakio 2.0, eli miten jaksaa 33" tassuilla kulkea tien päällä? Itellä on mehtuumaille matkaa niin pitää tietäkin ajella ja sataa päästellä... Noistahan voisi tarkemmin tarinoida vaikka tuonne Fronteraketjuun...?
A-mallin pätkässä on 10 kohtaa joista koppa on kiinnitetty runkoon, yks edessä, kaks keskellä ja kaks takana.

Homma olis muuten ollu kohtuullisen helppo ja saatukki kasaan varmaan päivässä, mutta muutamat katkenneet pultit ja uusien pidempien ja kovempien pulttien hommaaminen haittasivat kovasti tekemistä.

Käytännössähän homma meni muistaakseni niin et kaikki pultit hiukan auki, sitte toiselta puolelta kokonaan pois, varovasti tunkkaa ylöspäin ja katsoo et letkut ja putket riittää (paisuntasäiliön letku ei riittänyt ainakaan).

Syylärille joutu tekemään uudet kiinnikkeet alemmas, et mahtu olemaan ja nyt jälkeenpäin ajateltuna, syyläri ois varmaa helpompi irrottaa tieltä ennen korotusta.

Rattiakselista en tiedä minkälainen systeemi on, mutta sen jatkamisesta tai korotuksen tuomista ongelmista en löytänyt mistään, joten en asialle itsekään tehnyt mitään.
Akseli liukui muutaman sentin ulospäin korin sisältä ja tuntui olevan tukevasti kiinni silti, akselissa oli hieman ohuempi kohta, johon laitoin alumiinilevystä holkin, ettei se päässyt kolisemaan.
Ainakaan tähän mennessä ratti ole käteen jäänyt, vaikka vaikeampiakin maastoja on tullut ajettua.
Korotuksen tein edellis kesänä.

Jarruputket tulee pyörille muovimaton läpi joten siihen sai puukolla veistettyä hahlon niille.
Sitten ku koko homma oli tehty ja pultit kiristelty, pääs tietysti nostamaan kaikki puskurit korin korkeudelle.

Hommaan meni kaikkine viivytyksineen muutama viikko, muistaakseni kolme pulttia katkesi korin sisään ja paikat oli hieman vaikeita porailla.
Kaiken työn jälkeen, pidän silti hommaa arvossaan, sillä ulkonäkö parani huomattavasti.

Tämä kaikki siis 65mm korotuksella.


Renkaina mulla on Hankookin Dynaprot 33 x 12.5 x 15 ja moottorina vakio 2.0, ei varsinaisesti mikään tykkipeli, mut jossei oo hirvee kiire ni hyvin pärjää.

Tilaa ei tarvinnu tehdä muistaakseni mitään, kun on toi korikorotus, tosin mulla on myös palkkihelmat, jotka saattaa vaikuttaa asiaan.

Autolla on viimekesänäkin heitetty muutama monen sadan kilometrin lenkki, eikä mitään ongelmia havaittu.

Dynaprot tuntuu olevan suht hyvät katuajoonkin, eikä liikoja täristä. Loppunopeus tosin näillä renkailla jää johonkin 120km/h:n paikkeille, vaikka eipä Suomessa sen kovempaa tarvi päästäkkään.

Kaikin puolin erittyäin tyytyväinen renkaisiin ja pienen täristämisen ja vetelyn kyllä kestän, koska taas ulkonäköparannus on sen arvoinen.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	90m.jpg‎
Views:	632
Size:	387,3 Kt
ID:	33896  

Viimeksi muokannut mettäparoni : 15.02.2013 11:34 Perustelu: Lisää vastauksia.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2013, 23:00
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Automaattilaatikon kestävyys?


Onko automaattilaatikolla varustetuissa Fronteroissa ongelmia? Vm. 2000 - eteenpäin...
Eli lähinnä kiinnostaa tiedot laatikon kestävyydestä...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2013, 13:10
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Parin viikon päästä pitäis olla ko. setti ovella..
http://www.calmini.com/detail.php?b=3&m=8&t=1&p=771&n=

Saa nähä minkälaiseen taistoon joutuu inssien kanssa, mut sen jälkeen pitäs olla varmaan Suomen korkein leimassa oleva Opel.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2013, 14:28
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Mistä A-mallin Frontera pätkä sportissa löytyy runkonumero?
Tuli katsastuksesta keskeytys lappu kouraan, kun ei löytynyt... Edellinen omistaja on hyvin massannut/ruostesuojannut rungon, ei viihtis summassa alkaa massoja kaapimaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2013, 16:19
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Mistä A-mallin Frontera pätkä sportissa löytyy runkonumero?
Tuli katsastuksesta keskeytys lappu kouraan, kun ei löytynyt... Edellinen omistaja on hyvin massannut/ruostesuojannut rungon, ei viihtis summassa alkaa massoja kaapimaan...
Autodatasta otettu kuvankaappaus: https://www.dropbox.com/s/xynr252g4e...ontera_vin.jpg
Edit: Katsureilla pitäs kai olla sama ohjelma käytössä, ihme jollei sieltä ole tajunnut kattoa...
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2013, 19:52
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jam0 Näytä viesti
Autodatasta otettu kuvankaappaus: https://www.dropbox.com/s/xynr252g4e...ontera_vin.jpg
Edit: Katsureilla pitäs kai olla sama ohjelma käytössä, ihme jollei sieltä ole tajunnut kattoa...
Kyllä ne katteli, mutta oli vissiin vaan nelioviseen niillä se ohje. Tuota samaista paikkaa eli runkopalkin kylkeä kyllä kateltiin, voisko joku laitteen omistava vielä varmistaa sijainnin ennen kuin lähen liuottimilla puhistelemaan suoja-aineita pois palkin kylestä.

Edit: Sinänsä jännä, että tietojeni mukaan auto on useammankin kerran katsastettu rungon suojausten jälkeen. Kohdalleni sattunu katsuri arveli, että oisko ns. tuttumies ollut ja jäänyt sitten runkonumero aina vahvistamatta. Tiedäppä tuosta sitten...

Viimeksi muokannut macro : 04.06.2013 19:55
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.06.2013, 12:50
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mistä tunnistaa A ja B mallin erot helpoiten?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2013, 10:48
Pudejovicky:n Avatar
Pudejovicky Pudejovicky ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Salo
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Parin viikon päästä pitäis olla ko. setti ovella..
http://www.calmini.com/detail.php?b=3&m=8&t=1&p=771&n=

Saa nähä minkälaiseen taistoon joutuu inssien kanssa, mut sen jälkeen pitäs olla varmaan Suomen korkein leimassa oleva Opel.
Hep! Kerrohan sit jossain välissä kuin tämän kans kävi...
Itellä oli tosiaan aiemmin kuvaillun mukaisesti jonniivverran juteltavaa muutoskatsastuksessa kun lähdettiin liikkeelle asioista, jotka eivät lainkaan pitäneet paikkaansa, mutta loppu hyvin kaikki hyvin
A-mallissa pitäis ehken hiukan helpompaa olla tuon byrokratian?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.07.2013, 20:40
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pudejovicky Näytä viesti
Hep! Kerrohan sit jossain välissä kuin tämän kans kävi...
Itellä oli tosiaan aiemmin kuvaillun mukaisesti jonniivverran juteltavaa muutoskatsastuksessa kun lähdettiin liikkeelle asioista, jotka eivät lainkaan pitäneet paikkaansa, mutta loppu hyvin kaikki hyvin
A-mallissa pitäis ehken hiukan helpompaa olla tuon byrokratian?
Settihän on nyt alla, tarvis vielä tiputtaa hiukan alaspäin ni sais mennä taistelee leimasta.
Mullahan oli tossa jo se 2,5" korikorotus ja 33" kumeista tulee se yks tuuma.
Lokarin reunaan maasta on nyt 105cm.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.07.2013, 06:59
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Settihän on nyt alla, tarvis vielä tiputtaa hiukan alaspäin ni sais mennä taistelee leimasta.
Mullahan oli tossa jo se 2,5" korikorotus ja 33" kumeista tulee se yks tuuma.
Lokarin reunaan maasta on nyt 105cm.

Laske lokarin reunaa vois olla helpompi jos kerran siitä suomessa mittaavat
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.07.2013, 15:39
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Laske lokarin reunaa vois olla helpompi jos kerran siitä suomessa mittaavat
Otteeseen ainakin merkkaavat mitan navasta-kaaren korkeimpaan kohtaan, mut kaipa se katotaan kokonaiskorkeuden mukaan.
Ainakaan alkuperäistä mittaa ei löydy suomen tai brittien GM:n tietokannasta.
Nyt oli korkeus katon korkeimpaan kohtaan 191cm ja originaalimitta taitaa olla 172,1cm.

Parit kuvat: http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=573

Viimeksi muokannut mettäparoni : 09.07.2013 15:49 Perustelu: lisätty linkki
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.07.2013, 15:59
Pudejovicky:n Avatar
Pudejovicky Pudejovicky ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Salo
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Settihän on nyt alla, tarvis vielä tiputtaa hiukan alaspäin ni sais mennä taistelee leimasta.
Mullahan oli tossa jo se 2,5" korikorotus ja 33" kumeista tulee se yks tuuma.
Lokarin reunaan maasta on nyt 105cm.
Komeeta
Piti ihan käydä mittaa omasta, B-kopassa näkyy olevan 102 ja 100 itellä.
Meinasinkin et saatat joutua ehkä laskemaan inan alaspäin ainakin katsastusta varten, mutten ääneen viittiny kailottaa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
myyt. FRONTERA O/M/V Ajoneuvot 3 20.03.2007 22:15
M: Frontera -92 sam-o O/M/V Ajoneuvot 6 02.06.2006 22:30
M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 Ansu O/M/V Muut 2 22.09.2005 12:18
M: Opel Frontera 2,4i -92 Jyki O/M/V Muut 3 13.09.2004 12:50
opel frontera 2.4 i khv Tekniikka & Jutustelu 17 15.04.2004 08:39


Sivu luotu: 11:31 (GMT +2).