![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mistähän tuota kardaanin ristiniveltä voisi kysellä ainakaan motonet ja varaosamailma ei myy? ja toi lontoo ei taitu itseltä koitin google kääntäjällä kääntää tuota sanaa ja etsiä ebaysta mut eihän siit mitään tuu
Osaisiko joku kertoa monella kori on kiinni rungossa niin tietäisi monta korotus palaa tarvisi ostaa? Viimeksi muokannut aleksi : 09.02.2013 18:47 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo Aleksin kysymä ristikkonivel on lontooks U-joint, mutta valitettavasti en tiedä mistä tuo omaan tuli aikoinaan kun meni silloin myyjäliikkeen piikkiin. Remontti meni ooppelin kautta, mutta kardaani kävi tasapainotettavana hiomossa. Voisit kysellä niveltä suoraan jostain hiomosta? Olikos tossa A-koppasessa joku tukilaakeri kans siellä edessä?? Korinkorotukseen voit käydä puslat laskemassa sieltä auton alta. Muista kattoo myös sinne puskurien sisään... Oliskohan B-koppasessa ollut noita 5kpl puolellaan? Itsellä on Haynesin manuaali pelastanut monesta pulasta. Vaikkei lontoo ihan taipuisikaan, niin toimii myös toisin päin hiukan niinku sanakirja ![]() Paras on kun isäukon 3.2V6 oli kansivaihdossa ja eihän ne liikkeen pojjaat saaneetkaan sitä enää käyntiin... Oireet kuulosti hiukan siltä kuin ei olisi ajoitukset menneetkään ihan putkeen ja lähetin s-postilla seikkaperäiset ohjeet Haynesista suomentaen ja kyselin et mahtoiko olla kaikki huomioitu... Parin päivän päästä ukko soitti ja sano et olivat niillä ohjeilla saaneet vehkeen tulille ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Olisiko tämä oikea osa etukardaanin ristinivel tälläinen löyty ebay
http://www.ebay.com/itm/Universal-Joint ... 5d369d23a4 onkohan noissa etukardaanin molemissa päissä samanlaiset suomessa tämäkin osa sit meinaa MAKSAA 197e kun kysäsin muutamasta varaosa liikkeestä ja monesta ei saa edes kyseistä osaa Kun koitin etsiä tällä ns osanumerolla ADZ93904 löytyy vaikka mistä tuota ristiniveltä https://www.google.fi/webhp?hl=fi&ta...w=1366&bih=643 Puolasta? noin 20e http://e-autoparts.pl/polaczenie-wzdluzny-p-656025.html Viimeksi muokannut aleksi : 11.02.2013 15:43 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Homma olis muuten ollu kohtuullisen helppo ja saatukki kasaan varmaan päivässä, mutta muutamat katkenneet pultit ja uusien pidempien ja kovempien pulttien hommaaminen haittasivat kovasti tekemistä. Käytännössähän homma meni muistaakseni niin et kaikki pultit hiukan auki, sitte toiselta puolelta kokonaan pois, varovasti tunkkaa ylöspäin ja katsoo et letkut ja putket riittää (paisuntasäiliön letku ei riittänyt ainakaan). Syylärille joutu tekemään uudet kiinnikkeet alemmas, et mahtu olemaan ja nyt jälkeenpäin ajateltuna, syyläri ois varmaa helpompi irrottaa tieltä ennen korotusta. Rattiakselista en tiedä minkälainen systeemi on, mutta sen jatkamisesta tai korotuksen tuomista ongelmista en löytänyt mistään, joten en asialle itsekään tehnyt mitään. Akseli liukui muutaman sentin ulospäin korin sisältä ja tuntui olevan tukevasti kiinni silti, akselissa oli hieman ohuempi kohta, johon laitoin alumiinilevystä holkin, ettei se päässyt kolisemaan. Ainakaan tähän mennessä ratti ole käteen jäänyt, vaikka vaikeampiakin maastoja on tullut ajettua. Korotuksen tein edellis kesänä. Jarruputket tulee pyörille muovimaton läpi joten siihen sai puukolla veistettyä hahlon niille. Sitten ku koko homma oli tehty ja pultit kiristelty, pääs tietysti nostamaan kaikki puskurit korin korkeudelle. Hommaan meni kaikkine viivytyksineen muutama viikko, muistaakseni kolme pulttia katkesi korin sisään ja paikat oli hieman vaikeita porailla. Kaiken työn jälkeen, pidän silti hommaa arvossaan, sillä ulkonäkö parani huomattavasti. Tämä kaikki siis 65mm korotuksella. Renkaina mulla on Hankookin Dynaprot 33 x 12.5 x 15 ja moottorina vakio 2.0, ei varsinaisesti mikään tykkipeli, mut jossei oo hirvee kiire ni hyvin pärjää. Tilaa ei tarvinnu tehdä muistaakseni mitään, kun on toi korikorotus, tosin mulla on myös palkkihelmat, jotka saattaa vaikuttaa asiaan. Autolla on viimekesänäkin heitetty muutama monen sadan kilometrin lenkki, eikä mitään ongelmia havaittu. Dynaprot tuntuu olevan suht hyvät katuajoonkin, eikä liikoja täristä. Loppunopeus tosin näillä renkailla jää johonkin 120km/h:n paikkeille, vaikka eipä Suomessa sen kovempaa tarvi päästäkkään. Kaikin puolin erittyäin tyytyväinen renkaisiin ja pienen täristämisen ja vetelyn kyllä kestän, koska taas ulkonäköparannus on sen arvoinen. Viimeksi muokannut mettäparoni : 15.02.2013 11:34 Perustelu: Lisää vastauksia. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Automaattilaatikon kestävyys?
Onko automaattilaatikolla varustetuissa Fronteroissa ongelmia? Vm. 2000 - eteenpäin...
Eli lähinnä kiinnostaa tiedot laatikon kestävyydestä...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Parin viikon päästä pitäis olla ko. setti ovella..
http://www.calmini.com/detail.php?b=3&m=8&t=1&p=771&n= Saa nähä minkälaiseen taistoon joutuu inssien kanssa, mut sen jälkeen pitäs olla varmaan Suomen korkein leimassa oleva Opel. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mistä A-mallin Frontera pätkä sportissa löytyy runkonumero?
Tuli katsastuksesta keskeytys lappu kouraan, kun ei löytynyt... Edellinen omistaja on hyvin massannut/ruostesuojannut rungon, ei viihtis summassa alkaa massoja kaapimaan... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itellä oli tosiaan aiemmin kuvaillun mukaisesti jonniivverran juteltavaa muutoskatsastuksessa kun lähdettiin liikkeelle asioista, jotka eivät lainkaan pitäneet paikkaansa, mutta loppu hyvin kaikki hyvin ![]() A-mallissa pitäis ehken hiukan helpompaa olla tuon byrokratian? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
myyt. FRONTERA | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 20.03.2007 22:15 | |
M: Frontera -92 | sam-o | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.06.2006 22:30 |
M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 | Ansu | O/M/V Muut | 2 | 22.09.2005 12:18 |
M: Opel Frontera 2,4i -92 | Jyki | O/M/V Muut | 3 | 13.09.2004 12:50 |
opel frontera 2.4 i | khv | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 15.04.2004 08:39 |