Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2013, 20:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
Ainoat omakohtaset kokemukset tuosta mallista on: aika "vitun" kestävä ja varmatoiminen peli
Näin ovat tutut turvemiehet haastelleet, osa ei suostu vieläkään vaihtamaan näihin pyöreänokkaisiin. Eikä kyse ole koneen hinnasta...

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2013, 22:34
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

kyllä ne ikimoottoreita on jos huollot hoidettu ajallaan ja järjen kanssa ajettu.
jotku ajaa moottorilla ja laatikolla 20000h ja jotku 2000h

Moottorin moni laakeroi 15000h kohdilla varmuuden vuoksi koska remontti ei hirmu kallis ole. näissä vanhemmissa ei ole näitä nyky pakokaasun kierrätys pelleilyitä niin lämmötkin pysyy kurissa kesälläkin raskaassa työssä.

koeajaessa kyllä huomaa jos laatikossa vikaa tai pikavaihteen pakat luistaa.
Monesta pilattu pikavaihteet väärillä säädöillä eli säädetty pikavaihteet vaihtamaan jouhevasti että paikat kestää mutta todellisuudessa asia on toisimpäi, joka vaihdossa pakat luistaa ja paikat kuluu.

Meillä on nyt 8950 (kone eti 7.4) ajettu 11700h ja joka ikisen tunnin suo käytössä. ei ole vielä mottia tai laatikkoa rempattu.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2013, 23:15
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lujiahan ne on, ainoo just nuo Delta-Shift vaihteet mistä saattaa tulla "yllätyksiä" vastaan mutta konehan on tosi luja..

Bonusvideo jostain sadan vuoden takaa
http://www.youtube.com/watch?v=PRbEUimw0hM
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2013, 23:15
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Paljon ajetuissa 20-sarjan koneissa sylinteriputket putoaa. Suurin ongelma satamalukeissa, traktoreissa ei niinkään. 11-sarjassa ei putoa läheskään niin pahasti. Putoaminen = putki painuu lohkoon.

20-sarjaa on tehty kolmella eri valmistajan syl kansilla. Yksi niistä oli huono, en vaan muista mikä. Huonot kannet antoivat periksi, ja kannentiivisteet vuotivat. Valmet rautpohja (metso) tais olla ok. Ventiilikopan alta näkyy valmetin räjähtävä merkki, tai sitten metson logo. Turkkilaiset saattavat vuotaa huokosista uutena, mutta kansipahvi on ok.

Kansipahvi ongelmaa parannettiin monella kertaa. Lohkon tasoa paksunnettiin. Tiiviste muuttui massasta peltiseksi. Kannen pultit 10.9 -> 12.9. Mutta vasta kannen valmistajan vaihto paransi vaivan lopullisesti.

Se huonon kannen valmistaja pyörii ihan kielen päällä, mutta mikä v*ttu se olikaan...

Tuota 8400 mallia tehtiin vuosina 1993-2004, ja moottoreissa on eroja. Viimeisissä oli vesipurkkivälkkäri.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2013, 23:27
reynolds reynolds ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.10
Sijainti: Lohja
Viestit: 253
Perusasetus

Ei nuo tunnit vielä ole ihan hirmu suuria. Työpaikalla on 2kpl Åkerman 12 alustalle rakennettuja Banut lyöntipaalukoneita joihin tehty n12 vuotta sitten mahdollisuus porapaalun poraukseen, niin toisessa koneessa 32t tuntia ja toisessa n 30t tuntia. Kummatkin tulleet alle 20t tuntia ajettuina ja sen jälkeen vain huonosti perushuollettuina. Myös taloon uutena tulleet stabilointikoneet ovat vanhimmat tahkonneet jo pitkälti yli 25t tuntia. Kannattaako siihen tuntimittariin välttämättä tuijottaa sen enempää kuin auton matkamittariin? Ei se aina kerro sitä absoluuttista totuutta? Kohta joku kommentoi "mulla 8t tuntia ajettu kone ja ihan loppu"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2013, 11:22
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Näin ovat tutut turvemiehet haastelleet, osa ei suostu vieläkään vaihtamaan näihin pyöreänokkaisiin. Eikä kyse ole koneen hinnasta...
T170 Directillä pari tuntia ajaneena allekirjoitan saman En ostais moista vaikka kuinka halvalla sais. Kytkimessä, hydrauliikassa saati ohjauksessa ei minkäänlaista tuntoa, TÄYSIN päivastoin ku 8400:sessa. Eikä varaosien hinnatkaan aiheuta ilon tunnetta...
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon korjaukset Pafo Tekniikka & Jutustelu 15 12.08.2015 10:06
Myydään / Vaihdetaan Valmet 702-4 jiikone O/M/V Muut 1 16.03.2011 20:41
valmet salamanteri Tekniikka & Jutustelu 16 21.12.2010 18:56
Ostettu o:valmet 412s Jerppa O/M/V Muut 2 27.02.2008 11:43
Veten huollot ja korjaukset.... Yleiset 0 05.09.2002 23:53


Sivu luotu: 10:04 (GMT +2).