![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Laitoin omaan 5.9 Jeeppiin peltisarjat, kollektorista eteenpäin 3" putken, 3" Marteliuksen hi-flow e-hyväksytyn katin ja motonetin pitkän pöntön. Sopivan pituinen setti, mutta aika raa'at äänet tällä hetkellä. Ehkä yksi lisävaimennin olisi paikallaan.
![]()
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Vääräntyyppinen, -kokoinen ja -mallinen vaimennin. Vaihda Timon mainitsemaan kammiovaimentimeen tai ainakin 3x isompaan villavaimentimeen.
|
|
#5
|
||||
|
||||
Kateellinen vaan....
Antakaa kuulua että Jeepissä on V8....!
![]() -On se jylinä niin mahtavaa.... ![]() Ps. Onneksi Oldsissa on 7L V8 ja kunnon äänet....
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mulla oli hetken aikaa kiinni joku suoraan läpihengittävä villapönttö kun alkuperäinen vaimennin jäi metsässä kiven ruhjomaksi, aika karsealta se kuulosti. Mikälie ylivireinen pieru tjsp.. ei sillä kehdannut edes ajaa. Nyt kun on kammiovaimennin niin kuulostaa ihan siltä kuin pitääkin, on siis hyvät murinat muttei kuitenkaan liian voimakas ääni.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Simpukan eheytysprojekti edennyt sen verran, että sain porattua kylkeen paikat hydroassistin letkuja varten ja kierteytin ne. Nämä tuli nyt 1/4" BPS- kierteellä eikä 1/4" NPT, soitin pariin hydrauliikkaliikkeeseen (siis ihan oikeaan, en mihinkään pornokauppaan
) ja totesivat että täälläpäin maailmaa nuo BPS- kierteet on tavallisemmat hydrauliikkaosissa.Heitin vielä ekan kerroksen mustaa hammeritea pintaan, täytyy sutia vielä pari kerrosta lisää niin luulisi maalien kestävän Uusia tiivisteitä odotellessa ei oikein muuta voikaan tehdä.![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ihan kuten vakionakin, siellä on yksi vaimennin. Ihan hyvin tuo kammiovaimennin hiljentää metelit, toki kuulee että pellin alla on V8
jos olisi jatkanut putken taakse asti eikä kääntänyt vaimentimen jälkeen alas sivulle auton alle, niin olisi vielä hiljaisempi.En laittaisi mitään suoraan läpihönkivää villavaimenninta, varmasti olisi turhan äänekäs.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Mikähän mahtaa olla semmoinen maastokelpoinen "tarvikeminivaimennin" Jeeppiin, josta joskus oli jossain tapahtumassa puhetta? Saattoi myös olla FJDC:n Jukka, joka asiasta mainitsi...
![]() Jokatapauksessa kyse siis heti katin perään tulevasta pienestä (lyhyt ja matala) vaimentimesta, jossa loppu putki poistettu ja päässä lyhyt käyrä alaspäin. Eli onko tietoa mikä ja mistä?
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 01.03.2013 12:08 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Ohjaussimpukan korjausurakka jatkui, kun vihdoin sai tiiviste- ja laakerisarjan.
Tuossa tiivisteet ja laakerit mitkä pitäisi tunkea aparaattiin sisälle: ![]() ..ja tuollainen siitä tuli kun ne kaikki tavarat oli 6h urakoinnin jälkeen onnellisesti paikallaan: ![]() ..ja tältä taasen näytti 2min. sen jälkeen kun aloin lisätä ohjaustehostimeen öljyjä ja ilmata järjestelmää ![]() ![]() Syyllinenkin löytyi äkkiä sektorivarren juuresta, tosin syytä ko. asiaan en oikein ymmärrä koska kaikki osat tuolla on paikallaan, täsmälleen oikeassa järjestyksessä ja oikean kokoista tavaraa ja ihan uudet osat. En edes lukkorengasta unohtanut. Myös tuon sektoriakselin välys oli tiukattu oikeaan arvoonsa. Pitää huomenna tutkia.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Toisella yrittämällä homma pelitti kuten pitääkin, nyt pysyi liemet sisällä ja sain ilmatkin pois. Täytyy sanoa että aika järjetön ero ohjauksen tehossa, mihin lie on vanha kulunut simpukka paineet hukannut kun kuitenkin sama tehostimen pumppu ja hihnapyörä on käytössä. Vanhalla ei tahtonut tyhjäkäynnillä kääntää renkaita kuivalla asvaltilla, nyt meni parilla sormella
![]() XJ:n sektorivarrella ohjauskulmat parani entisestään (nyt on panhardi ja välivarsi ihan samassa kulmassa), ja isoissakaan montuissa ei enää ota välivarsi raidetangon reunaan kiinni, joten turhat kolinat on poissa. Samoiten vanhan simpukan väljyyden aiheuttamat kolinat loistaa poissaolollaan. Pitää kyllä vielä vähän säätää ohjauksen tiukkuutta, nyt on turhankin "löysä" ohjaustunto, kun yhdellä sormella voi ajaa kuten wanhoilla jenkkilotjilla... ts. tahtoo seilata kaistalla kuin valtamerilaiva. Onneksi säätö on helppo homma
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Miten sitä meinasit säätää?
|
|
#13
|
|||
|
|||
|
Keksitkö mitään syytä, mikä olis menny ekalla yrittämällä ketuiksi, kun öljyt tuli ulos?
__________________
-MMC- |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Simpukan päällä on 6-kolo kantainen pultti ja lukkomutteri, sillä kuuskoloavaimella säädetään. Ei kannata vetää ihan ääripäihin sitä säätöä, voi hajota simpukka.
Lainaus:
Korjaus oli että irrotin simpukan autosta ja sektorivarsi sekä -akseli irti, stefat ja prikat pois, tutkailin hetken ja kasasin uudestaan yhden prikan lisäämällä (näytti että jäi turhaa välystä tiivistesarjan ja lukkorenkaan väliin), eikä ainakaan vielä oireillut mitään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |