![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vanne on 15" ja offsetti näuttää olevan (todennäköisesti) tuo -32 mm, veikkaisin. ei ainakaan kovin kaukana.
-Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#3
|
||||
|
||||
![]() Turvakaarta
tervehdys tasapuolisesti kaikille taas kerran
![]() Tässä kun työt (harrastuksia haittaavat) on antaneet myöden ja rojektissa hiljalleen hilattu ettiappäin on tullut mieleen tämä ihanaakin ihanempi turvakaarikysymys... noh tuossa kun pohdiskeltiin ja laitettiin ongelmat järjestykseen todettiin että olisi kiva saada sellaset osittain ulkopuoliset (edestä) ja osittain sisäpuoliset (takaa) ks. kuva joka antoi osittaisen inspiraation tuolla liitteenä ![]() ja tämä malli on vasta ns. "skissi" jolla kasselen toimiiko ideat, sitten kun olen tähän tyytyväinen menen mitan kanssa autolle ja täsmennän nämä ja ajan uudet laskelmat ja hienosäädetään (piiitkä rosessi laiskalla). jokatapauksessa, kun on ihan työkseen joutunut tällasia laskemaan ja joskus paljonkin lähdin tekemään alla olevan laisia... Suuri idea minulla on seuraavanlaiset, ja kommentoikaa toki
P.S. mahdollisesti joutuu laittamaan ns oviputken (200mm sääntö, ja muuten heikohko eestä), mutta se saisi kulkemaan ehkäpä hienosti etuosan lattiaa pitkin pääkaareen pienellä vaivalla... ![]() Ja tuo hieno sateenkaarikuva on ihan shotti mitäänsanomattomasta skenaariosta, jossa tarkastelin kun auto on menossa kuskin puolelta katolleen ilman G voimia, mutta sattui olemaan tuossa "vapaana" ja ajattelin liittää jotta väki ymmärtää että tämän ajatuksen takana on järkikin... jossain... ![]() -Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#4
|
||||
|
||||
![]()
meinaax sä mies entisöidä rangen.. ??
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sä se jaksat häärätä,, hyvältä näyttää.. ![]()
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuu sieltä naapuri pitäjästä käymään joku kerta ![]()
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#6
|
||||
|
||||
![]() Puskuria
Noh, eipäs kaarien kuvat kovinkaan paljoa keskustelua aiheuttaneet... Oletettavasti ne on sitten säännöissä jotakuinkin, ainakaan suurt ongelmaa ei ole?
Kuiteskin, aikaisempi FEM/CAD rojetki alkaa toteutumaan... *UGH* ja *KÖH* OK 75.75 puikko on puhuhunut ![]() Vielä täytyy hiota ja puhistaa ja sitten ei kun maali päälle. Saamari kun tuo känny ei tuossa tilassa ja valossa hyviä kuvia ota kaikkikuvat takapuskurista oli ja tattamoro... ei ku keässä oottelemaan ![]() -Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** Viimeksi muokannut Arctic Rhino : 17.02.2013 20:55 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Täs on vielä tiivistelmä tuolta 4x4 kisat sivuilta, ei kait mitään hätää kunhan täyttää nämä alla olevat ohjeet..?
Vaarallisille rasteille ajettaessa autossa on oltava turvakaari korin sisällä tai ulkopuolella, takatuin avoautossa 6-piste turvakaari, jos turvakaari on autotehtaan valmistama ja testaama esim:Jeep hyväksytään se sellaisenaan. Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. Pääkaari pitää olla taivutettu yhdestä putkesta, hitsatut mutkat ovat kielletyt, valmistusaine; rauta tai ruostumaton teräs. 4x4kisat-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea. Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset: • saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai • saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai • saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella. Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille: • saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai • saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai • saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm. Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin, että eri osien tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta. Niissä autoissa, joihin vaaditaan vain pääkaari takatuin, ei välttämättä tarvitse olla ns. diagonaalitukea, mutta se on suositeltava, jos turvakaarien rakenne on sellainen, että diagonaali oleellisesti vahvistaa sitä. Pääkaareen voi laittaa myös vinotuen (vasemmalta alhaalta oikealle ylös ja/tai toisin päin). Pääkaaren ja/tai takatukien alapäät saa yhdistää putkella. Takatuet saa kiinnittää pääkaareen myös riittävän vahvalla pulttiliitoksella. Turvakaarien alapäiden kiinnitys koriin vahvistetaan lapuilla, joka voidaan kiinnittää koriin • kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin, tai • pulttiliitoksella 3 kpl M8 pultteja, kun vastapuolella on koriin kiinteästi hitsattu lappu, tai • pulttiliitoksella 4 kpl M10 pultteja, kun vastapuolella on irtonainen vastaava lappu. Korikiinnityksen vahvikelapun materiaalivaatimus vähintään 3 mm paksu ja 120 cm2 pinta-ala. Mikäli turvakaaret on kiinnitetty runkoon, tulee kiinnityskohtien olla vahvuudeltaan vastaavat kuin koriin kiinnitetyissä turvakaarissa. Turvakaarien niiden osien, joihin kuljettajien pää voi osua, on oltava pehmustettu. Turvakaaren voi rakentaa myös korin ulkopuolelle. Turvakaarissa ei saa olla vaurioita (taipumia, lommoja tms.). Turvakaarien materiaalin on oltava terästä. |
![]() |
Luokat |
korotettu, land rover, maxxis creepy grawler, range rover, turvakaaret |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty RRC vetokoukku, vm-87 | MudJugi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.09.2012 09:37 |
Myydään / Vaihdetaan hilux vm 82 | hilukki | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 13.02.2011 02:29 |
Myyty Suzuki SJ 410 vm -83 ? Rojekti | ImacInnes | O/M/V Ajoneuvot | 23 | 02.01.2010 09:30 |
O: RRC vm.-89 varaosia safarille | janiojan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.10.2007 12:03 |
Myyty M:Rojekti hilux vm-90/01 | Maajussi | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 16.09.2007 22:19 |