Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.02.2013, 19:34
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nelosnuhvi Näytä viesti
Ok, säädin kaksi napsua myötäpäivään ratasta, ei ollut iso toimenpide. Eikä ollut tästäkään yksilöstä boksia ikuna avattu. Nätisti kyllä kaasuun vastaa, pystyykö korvakuulolla tuota säätämään vielä? Saas nähdä vaikuttaako kulutukseen?
Sanovat että sytkä kannattaa säätää niin aikaiselle kuin mahdollista että käy vielä hyvin eikä nakuta, tätä en ole kerinnyt testaamaan kun en ole kerinnyt hakemaan ajoituslamppua. Kuulemma vaihtelee autokohtaisesti missä on paras 10 astetta sanoo manuaali kun testipistokkeesta on hypätty TE1 ja E1.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2013, 06:55
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

And the results are in...

19.4 sadalla

Sisältää kylläkin pari kilsaa hangessa revittämistä, saattaa hiukan hörpätä kun urku auki tahkoaa ees taas ees taas. Veikkaus on että tohon olisi ennen saanut pistää viitosen lisää jos riittää. Ja kaikki startit lämmittämättä ja työmatkat pääasiassa nelikko päällä. Kylmänä kun pistää käymään niin kylmästarttisysteemistä kuuluu semmoinen lorina niin kuin ämpäristä kaadettaisiin bensaa imusarjaan. Onko sitten paljon vai vähän..

Vois sitä silti vielä yhden napsun kokeilla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.02.2013, 10:24
nelosnuhvi nelosnuhvi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 100
Perusasetus

On tää runneri kyllä taloudellinen kulkine.

Kesällä seuralin tarkemminkin kulutuksia, takavetosena sekalaisessa maaseutuajossa, siirtymät maks 15km. Metsäteitä runsaasti, niin kulutus huiteli siellä 19-22litraa sadalle. Parhaimmillaan meni menovettä 27litraakin sadalle (kärri perässä)

Jos enemmälti maantieajoa niin putoaa sinne 15-16 litran tietämille.. Joka olisi jo siedettävä

edit, pitäiskö sitä alkaa kohta lämmittelemään ennen lähtöjä, josko vähän vähemmän ryyppäisi..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.02.2013, 12:02
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Muistelen joskus kuulleeni ettei tuon ikäinen tojo käytä lambdaa säätöön kuin tyhjäkäynnillä, vaikka vikaantuminen kyllä sytyttää valon kierroksillakin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.02.2013, 18:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
And the results are in...

19.4 sadalla
On ne juoppoja. Oma ex-4Runner 3-litraisella diisselillä kulki puolet pienemmällä ja luulenpa että selvästi pirteemmin.

FJ:n 4-litrasella V6:lla pääsee 12-13 l/100 km lukemilla maantietä, ennätys taitaa olla 10.6 l/100 km. 1600 kg/250 cm levee asuntovaunu perässä 14.5-17.5 l/100 km jatkuvalla nelivedolla 33" renkailla. Eli jotain kehitystä on moottoripuolella tapahtunu sitten 3VZ-E:n, FJ:n kone litraa isompi ja 100 hepoo tehokkaampi.

Mutta kyllä jos tuollakin vain kylällä käy kylmällä koneella kaupassa ja ajaa takaisin niin +20 l/100 km on ihan todellista.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2013, 09:25
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Muistelen joskus kuulleeni ettei tuon ikäinen tojo käytä lambdaa säätöön kuin tyhjäkäynnillä, vaikka vikaantuminen kyllä sytyttää valon kierroksillakin.
Jaa-a. Ei kyllä tehnyt tyhjäkäynnilläkään mitään. Ja manuaaleissa neuvotaan testi tekemään 2500rpm niin että seurataan montako kertaa signaali muuttuu. Tuossa yksi tuttu heitti semmoisen idean että jos se lambdasäätö on jo tapissa ja että IMM:ää saisi vääntää vielä laihemmalle. Jos vkloppuna kerkeisi taas ihmettelemään, nyt joutuu taas ajamaan työmatkaa..

Edit: Jaa niin, netin ihmemaasta löytyi kytkentä miten potikalla saa tuota imm:ää säädettyä laihemmalle, jatkojalostin sitä niin että saa molempiin suuntiin muutettua. Kyllä tästä vielä ecu saadaan poltettua..

Viimeksi muokannut Reisrdok : 07.02.2013 09:38
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2013, 00:15
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Jaa-a. Ei kyllä tehnyt tyhjäkäynnilläkään mitään. Ja manuaaleissa neuvotaan testi tekemään 2500rpm niin että seurataan montako kertaa signaali muuttuu. Tuossa yksi tuttu heitti semmoisen idean että jos se lambdasäätö on jo tapissa ja että IMM:ää saisi vääntää vielä laihemmalle. Jos vkloppuna kerkeisi taas ihmettelemään, nyt joutuu taas ajamaan työmatkaa..

Edit: Jaa niin, netin ihmemaasta löytyi kytkentä miten potikalla saa tuota imm:ää säädettyä laihemmalle, jatkojalostin sitä niin että saa molempiin suuntiin muutettua. Kyllä tästä vielä ecu saadaan poltettua..
hieno homma et joku jaksaa tutkia

........ja jos tuo ecu palaa ni täältä saattaa ehkäpä löytyy yks ehjä ecu
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2013, 10:19
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Kiinnostavaa tekstiä, vaikka ittellä ei etes tollaista autoa ole..

Mutta onpa kyllä melekosen kovia kulutus lukemia, tai se vaan persaukisesta tuntuu. :O

eikös se olis jos jättäs rikkaalle ja tankkais suoraan etanolia tankkiin? vie se silti kyllä paljon.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.02.2013, 18:46
*make*:n Avatar
*make* *make* ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 201
Perusasetus

Tuli omastakin säädettyä niin vääntö parani ainakin selvästi vaikka aluksi vähän epäröin, ennen tutulla tiellä piti vaihtaa samaan mäkeen aina 4-vaihde niin ropauksen jälkeen jaksaa mennä vitosella, eikä enään muutenkaan niin helposti pieneniinpään mäkiin puudu noilla 33 kummeilla. Eli täällä ainakin auttoi kokeilu kulutuksesta en vielä tiedä, tuntuu sille jotain maistuvan
__________________
Ei kaikki ole romua mikä on ruosteessa !
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux / 4Runner etupään puslat, 4Runner takapään puslat _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.02.2013 18:24
Myydään / Vaihdetaan Osia, 4runner, lj70, auto 4runner. Paziman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.01.2013 22:32
Ostettu Hilux LN110 / 4Runner etutukivarret ja 4runner takavarret _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.06.2011 13:53
Myydään 4runner Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 21.11.2008 17:39
4runner jorti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.12.2006 21:01


Sivu luotu: 14:02 (GMT +2).