Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2013, 09:25
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Muistelen joskus kuulleeni ettei tuon ikäinen tojo käytä lambdaa säätöön kuin tyhjäkäynnillä, vaikka vikaantuminen kyllä sytyttää valon kierroksillakin.
Jaa-a. Ei kyllä tehnyt tyhjäkäynnilläkään mitään. Ja manuaaleissa neuvotaan testi tekemään 2500rpm niin että seurataan montako kertaa signaali muuttuu. Tuossa yksi tuttu heitti semmoisen idean että jos se lambdasäätö on jo tapissa ja että IMM:ää saisi vääntää vielä laihemmalle. Jos vkloppuna kerkeisi taas ihmettelemään, nyt joutuu taas ajamaan työmatkaa..

Edit: Jaa niin, netin ihmemaasta löytyi kytkentä miten potikalla saa tuota imm:ää säädettyä laihemmalle, jatkojalostin sitä niin että saa molempiin suuntiin muutettua. Kyllä tästä vielä ecu saadaan poltettua..


Viimeksi muokannut Reisrdok : 07.02.2013 09:38
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2013, 00:15
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Jaa-a. Ei kyllä tehnyt tyhjäkäynnilläkään mitään. Ja manuaaleissa neuvotaan testi tekemään 2500rpm niin että seurataan montako kertaa signaali muuttuu. Tuossa yksi tuttu heitti semmoisen idean että jos se lambdasäätö on jo tapissa ja että IMM:ää saisi vääntää vielä laihemmalle. Jos vkloppuna kerkeisi taas ihmettelemään, nyt joutuu taas ajamaan työmatkaa..

Edit: Jaa niin, netin ihmemaasta löytyi kytkentä miten potikalla saa tuota imm:ää säädettyä laihemmalle, jatkojalostin sitä niin että saa molempiin suuntiin muutettua. Kyllä tästä vielä ecu saadaan poltettua..
hieno homma et joku jaksaa tutkia

........ja jos tuo ecu palaa ni täältä saattaa ehkäpä löytyy yks ehjä ecu
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2013, 10:19
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Kiinnostavaa tekstiä, vaikka ittellä ei etes tollaista autoa ole..

Mutta onpa kyllä melekosen kovia kulutus lukemia, tai se vaan persaukisesta tuntuu. :O

eikös se olis jos jättäs rikkaalle ja tankkais suoraan etanolia tankkiin? vie se silti kyllä paljon.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.02.2013, 18:46
*make*:n Avatar
*make* *make* ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 201
Perusasetus

Tuli omastakin säädettyä niin vääntö parani ainakin selvästi vaikka aluksi vähän epäröin, ennen tutulla tiellä piti vaihtaa samaan mäkeen aina 4-vaihde niin ropauksen jälkeen jaksaa mennä vitosella, eikä enään muutenkaan niin helposti pieneniinpään mäkiin puudu noilla 33 kummeilla. Eli täällä ainakin auttoi kokeilu kulutuksesta en vielä tiedä, tuntuu sille jotain maistuvan
__________________
Ei kaikki ole romua mikä on ruosteessa !
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2013, 10:19
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Kadonneita hepoisia palasi juu useampi kappale pellin alle. Aika yllättävän iso vaikutus.

Noista kulutuksista on vaikea sanoa mitään kun työmatkalla ei ole metriäkään isompaa tietä missä voisi nelosta vaihtaa, ja pikkupuolella auraamiseen menee tunnin luokkaa per tankki. Mutta luulisi sen jotain kulutukseen vaikuttavan kun seokset on kohdallaan ja tehoa on enemmän. Ainakin enemmän tulee poljettua.

Mitä tuota olen nyt seuraillut niin joskus vaikuttaa siltä että jotain se ecu yrittää säätää kun seokset vatkaa tasakaasulla. Mutta pitemmän kuormituksen jälkeen voi nopalla heittää että mihin ratio asettuu tyhjäkäynnillä, johonkin 13 ja 16 välille. Täytyy sammuttaa ja käynnistää uusiksi niin asettuu taas paikoilleen.... Onkohan tuossa ecussa joku microsoftin tekele sisällä?

Täytyypä tutkia että toimiiko tuo bensanpaineensäätimen VSV (sähköohjattu alipaineventtiili) oikein. Sen pitäisi säätää bensanpaine jonkun tietyn määrän yli imusarjan paineen, mutta jos se on jotenkin hajalla niin voisi taas selittää monta asiaa. Ja voiko sitä ite jotenkin roplata
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux / 4Runner etupään puslat, 4Runner takapään puslat _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.02.2013 18:24
Myydään / Vaihdetaan Osia, 4runner, lj70, auto 4runner. Paziman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.01.2013 22:32
Ostettu Hilux LN110 / 4Runner etutukivarret ja 4runner takavarret _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.06.2011 13:53
Myydään 4runner Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 21.11.2008 17:39
4runner jorti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.12.2006 21:01


Sivu luotu: 22:29 (GMT +2).