![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tää onkin erikoinen vekotin, ecu ei reagoi lambdasignaaliin millään tavalla. Vikakoodi kyllä tulee jos sen nykäisee pois. Vakiolambda kertoo että rikkaalla on mutta mitään ei tapahdu. Hienosti kyllä pelaa ja nyt seoksetkin pysyvät kohtiillaan ok ilmamäärämittarin säätelyn jälkeen. Tänään pääsin vähän pitempiä kaasu pohjassa vetoja tekemään niin siinä 12.5 - 13.5 välillä pyörii riippuen kierroksista. Ratio nousee kun kuorma vähenee niin kuin pitäisikin. Yhdessätoista käy hetkellisesti kun runttaa kaasun pohjaan. Kaikki tätä VAFM:in ruuvaamista kokeilleet sanovat vähentää bensankulutusta ja parantaa tehoa 3VZE moottorin kanssa. Yleensä tässä kohtaa kaikki muut väittävät vastaan sillä argumentilla että lambda kompensoi ruuvaamisen osakaasulla. Mutta nyt näyttää siltä että ei kompensoi? Käytös täsmää muiden kertomuksiin. Vähän kyllä ihmettelen.. Täältä löytyy ohje ilmamäärämittarin kopelointiin: http://www.customtacos.com/forum/showthread.php?t=56229
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No sehän tuli sitten säätöihin ! Tuolla eculla on kyllä outo taktiikka lambdan suhteen. Toisaalta nyt kun muistelen oikein aivot on-asennossa, niin moista käytöstä olen nähnyt jossain samanikäisessä Toyota henkilöautossakin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Oispa mielenkiintoinen omastakin bensa runnerista tutkia seokset kohdilleen, ei vaan löydy tuollaisia mittareita..
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuli tuommoinen autogaugen laajakaista investoitua kun on noita kaasarikikottimia mitä on portattu ja veivattu, saa säädöt kaikista kohdalleen. Mukavampi säädellä kun näkee mitä oikeasti tapahtuu, ei tarvii korvakuulolta ruuvata.. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mielenkiintoista, enpä oo tiennykkään että imm:ää voi säätää... aina oppii kun vanahaks elää.
Tuhannen taalan kysymys, minkä takia tojotat on lähteny tehtaalta moisella säädöllä ? Kyllä kai 90-luvulla jo oltiin kiinnostuneita bensan kulutuksesta. Uskoisin että joku tarkoitus tuollakin on. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Heitän tähän villin veikkauksen hatusta: Seos on ollut tehtaalta kohdallaan. Sitten ajan saatossa on tapahtunut asia X ja seos on pikku hiljaa ryöminyt rikkaalle. Ja koska toi lambdasäätö on ilmeisesti vähintäänkin erikoinen niin se ei ole sitä ryömimistä kompensoinut niin kuin yleensä muissa vehkeissä tekisi. Ja sitten menee bensaa niin perkuleesti.
Ja toi asia X voi olla esim. sen kellojousen kuoleentuminen siellä ilmamäärämittarin sisällä. Pikku hiljaa alkaa väittää että ilmaa meneekin enemmän mitä oikeasti. Tai sitten joku imukanavien karstoittuminen kiitos EGR:än kuristaa virtauksia. Tai molemmat. Nyt 70km takana ja bensamittari nojaa edelleen rajoitintappiin täydessä tankissa. Yleensä olisi jo tipahtanut tässä kohtaa asteikolle. Jotain alle 10 litraa mennyt. Olen tyytyväinen jos jää alle 15 sadalla ![]() Ainakin tämän tyyppistä ilmamäärämittaria voi säätää missä on levy mikä kääntää potikkaa. Mutta niitä missä on kolmeasentoinen kytkin potikan tilalla tai kuumalankamittareita yms. tuskin pystyy. Viimeksi muokannut Reisrdok : 05.02.2013 08:17 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuli tuos mieleen kun muutama vuos sitten runnerin katsastuksessa tuli päästöistä hylky kun oli lambda rikki, ihmettelin asiaa silloin kun laitoin uuden lambdan että sillä ei ollu mitään merkitystä käyntiin eikä kulkemiseen, uudella lambdalla päästöt oli kyllä todella hyvät.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
And the results are in...
19.4 sadalla ![]() Sisältää kylläkin pari kilsaa hangessa revittämistä, saattaa hiukan hörpätä kun urku auki tahkoaa ees taas ees taas. Veikkaus on että tohon olisi ennen saanut pistää viitosen lisää jos riittää. Ja kaikki startit lämmittämättä ja työmatkat pääasiassa nelikko päällä. Kylmänä kun pistää käymään niin kylmästarttisysteemistä kuuluu semmoinen lorina niin kuin ämpäristä kaadettaisiin bensaa imusarjaan. Onko sitten paljon vai vähän.. Vois sitä silti vielä yhden napsun kokeilla ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Hilux / 4Runner etupään puslat, 4Runner takapään puslat | _Metal_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.02.2013 18:24 |
Myydään / Vaihdetaan Osia, 4runner, lj70, auto 4runner. | Paziman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.01.2013 22:32 |
Ostettu Hilux LN110 / 4Runner etutukivarret ja 4runner takavarret | _Metal_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.06.2011 13:53 |
Myydään 4runner | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.11.2008 17:39 |
4runner | jorti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.12.2006 21:01 |