Sen verran tuohon aavikolla ajamiseen että... vaikka varsinaista offroad saatikka kilpailukokemusta ei ole, niin voin sanoa ihan kokemusperäisenä faktana että viilennystä ja nestettä tullaan tarvitsemaan ja paljon!!! -Jos sen puolen aliarvioi niin voi minusta rauhassa jäädä katselemaan kisaa "kaljateltasta".
Esimerkkinä että kun tuossa muutama vuosi tuli öljyalalla oltua paljonkin eri saiteilla (ja öljyesiintymät tuntuu aina olevan ihan kuningasvittumaisissa paikoissa, eikä esimerkiksi bahaman rannoilla...

) ja ihan esimerkkinä tässä länsi Texasin ihanat arot. Oltiin perus yukonilla siellä yleensä liikkeella ja muistan kerran kun piti olla kolmen päivän keikka siellä (huom lähikaupunkiin matkaa vielä 4-5 tuntia) ja ilmastointi hajos... vaikka oli takana cooleri jossa oli jäitä ja juomaa niin ei me kestetty siellä sen rikkoutumisen jälkeen kuin 3 tuntia... ja oli niin pitkä ja tuskainen matka takasin että huh... sitä ei tosiaan ymmärrä ellei ole sitä kokenut... ja olen muissakin aavikoissa rypenyt työni puolesta ja todennut että olosuhteet on samat jokaisessa... kuuma kuumempi ja helvettikin tuntuu olevan välillä viileä vaihtoehto.... ei se pelkkä puhallus ja viima paljoa autoa kuin tuntuu siltä että joku ampuu kuumaa ilmaa hiekkapuhalluskoneen läpi sua kohden. Lämpöhalvaus tulee paljon herkemmin kuin tajuaa...
Ihan vaan jälkilisäyksenä että Texasissa monilla oli mukana pari 3L camelbak reppua, usein vyötettynä pankin taakse kiinni. Sellasta eristettyä kun touhasivat ja itse ostin yhden kun tuota maastossa pyöräilyä tuli touhattua jos/kun oli saiteilla aikaa... piti vaan varoa kalkkaroiden päältä ajamista
Ihan vain mun "two cents" tähän asiaan... -Joel