![]() |
KZJ73 rakentelua aavikolle
2 Liiteet
Aloitettiin muuttamaan KZJ:tä paremmin soveltuvaksi Tuareg Rallyyn. Elikkä kaikki hydraulivermeet ja vinssit pois sekä porttaaliakselit ja 42" Rockerit. Tilalle Toyotan orkkis akselit ja 37" Rockerit, tätä rengastusta piti miettiä pitkään ja hartaasti mutta muutaman kyselyn jälkeen Usan poikien vastaus oli että bias Rockerit vaan alle ja menoksi.
Akseleihin laitetaan paineilmalukot ja kaikki laakerit uusiksi samoin kuin jarruihinkin kaikki uutta, tuo Toyotan jarrujen uusiminen kun onnistuu melko pienellä budjetilla niin siiä ei kannata säästää. Jakovaihteisto vaihdetaan nykyisestä välitetystä takaisin vakioon, tuolla kun tuskin tarvitsee suolla tai kaliolla hiippailla. Moottori tarvii myös päivitystä uuden tirbon ja välijäähdyttimen muodossa, turboksi tulee näillä näkymin Holset olikohan joku HS30 tai jotain sinne päin. Tehoja pitäs saada noin 180 hp ettei oltais joka suoralla ihan viimeisenä. |
Ette sitten muuta tekemistä keksineet.
Saattaapi hiukan" tonnikeijun" luonne muuttua suorilla akseleilla :D
|
Entinen Tonnienkeiju voikin olla kohta se tonninkeiju,tosin 2tonnin allepääsy jo saavutus..
|
1 Liiteet
Porttaaleilla ja entisillä höystöillä paino oli noin 2600 kg ja nyt epäilen että se tulee olemaan noin 2100 kg ja ehkä jopa alle koska vakiona se taitaa painaa noin 1800 kg. Jännähän tuo on päästä kokeilemaan että mitä se vaikuttaa kun tehot lisääntyy ja paino vähenee ja samalla matalenee vielä koko kottero.
|
Vaikutus saattaa olla perin positiivinen kun hiippailuvälityksetkin jäävät pois.
|
ootko viilannu jo ahdon alasen syötön karaa pumpusta?
|
Lainaus:
|
otatteko monta rengas kertaa mukaan ? jotain 31-33" kokosii renkaita aluilla nayttäs jossain aavikko kilpureissa olevan kuvissa.
|
Lainaus:
Ja ehdoton viritys olisi se kaasuvivun jouden vaihtaminen pumpun kannen alle. Saa sitä vetoa sinne ylös, voi vituttaa myös se kun syöttö alkaa leikkautumaan liian nopsaan ja vaihdetta vaan ei voi upottavassa hiekassa kerkeä pykältää Vink vink! |
Lainaus:
|
Lainaus:
Minulla ainakaan ei oikein riitä usko siihen että mutiainen kestää siellä terävien kivien seassa. Mutta monella näkyykin kyllä olevan 2-3 vararengasta mukana, meillä vain 1 per auto. |
mitäs sitten jos se ainutkin on käytetty ja taas puhkee?
onko alumiinia vai rautaa vanteet? foamit renkaisiin niin ei tarvi välttämättä vaihtaa viimesellä sajalla metrillä tai just siinä kun puhkee? |
No tuleepa auto kokemaan melkoisen elämäntapamuutoksen vanhasta suomönkijästä aavikkokiituriks. :D Vaihtuu turpeet alustassa hiekaks.
http://img248.imageshack.us/img248/5...2manseq2pk.jpg |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Eli kyydissä pätkällä ilmeisesti. en sitä eppäillytkään että Timolla huollosta renkaat loppus, vaan pätkällä. -> saako niitä toimitettua pätkälle jotenkin kätevästi? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja jos ei niitä ole muissakaan kisoissa rikottu kun vain rautapiikkeihin ajaessa niin on ihme jos kivet niitä tuolla rikkoo enemmän kuin yhden pätkällään, sitten pitää jo mutiaisilla ajavilla olla traileri perässä vararenkaita täynnä. |
Suskassa on renkaissa paikka/tasapainotusliemi sisälle.
|
Mieku en tästäkään mitään ymmärrä: onkos ne Rockerit miten pehmoset renkaat ? Ettei huljuu alle aavikolla ? :p
Mutiaiset lienee ainakin kovempaa seosta. |
Tiukat n40päivää edessä ?
Miten meinasitte muutella ilman saantia ? Siis ukoille hytissä ? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
jotenkin kannattaa miettia kuskienkin jäähdyttämistä, ja juottamista.
Siellä ei taida paljon enään ajoviima kuskia jäähdyttää (ulkolämpö yli 38 asteen?) |
No mut tässä yksilössähän on jo tehtaalla asennettu ilmastointi, muistelen ma.
|
Ilmastointi otettu pois jos vuosia sitten, oli ilmastoinnin kenno pahasti syylärin edessä tukkona. Ja ei kai tuolla nyt niin kuuma ole että sitä tarvitseisi....
|
Sivu luotu: 20:11 (GMT +2). |