Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   KZJ73 rakentelua aavikolle (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=106460)

TML 24.01.2013 20:05

KZJ73 rakentelua aavikolle
 
2 Liiteet
Aloitettiin muuttamaan KZJ:tä paremmin soveltuvaksi Tuareg Rallyyn. Elikkä kaikki hydraulivermeet ja vinssit pois sekä porttaaliakselit ja 42" Rockerit. Tilalle Toyotan orkkis akselit ja 37" Rockerit, tätä rengastusta piti miettiä pitkään ja hartaasti mutta muutaman kyselyn jälkeen Usan poikien vastaus oli että bias Rockerit vaan alle ja menoksi.

Akseleihin laitetaan paineilmalukot ja kaikki laakerit uusiksi samoin kuin jarruihinkin kaikki uutta, tuo Toyotan jarrujen uusiminen kun onnistuu melko pienellä budjetilla niin siiä ei kannata säästää.

Jakovaihteisto vaihdetaan nykyisestä välitetystä takaisin vakioon, tuolla kun tuskin tarvitsee suolla tai kaliolla hiippailla.

Moottori tarvii myös päivitystä uuden tirbon ja välijäähdyttimen muodossa, turboksi tulee näillä näkymin Holset olikohan joku HS30 tai jotain sinne päin. Tehoja pitäs saada noin 180 hp ettei oltais joka suoralla ihan viimeisenä.

hoojii 24.01.2013 20:39

Ette sitten muuta tekemistä keksineet.
 
Saattaapi hiukan" tonnikeijun" luonne muuttua suorilla akseleilla :D

uokki 24.01.2013 21:02

Entinen Tonnienkeiju voikin olla kohta se tonninkeiju,tosin 2tonnin allepääsy jo saavutus..

TML 24.01.2013 21:13

1 Liiteet
Porttaaleilla ja entisillä höystöillä paino oli noin 2600 kg ja nyt epäilen että se tulee olemaan noin 2100 kg ja ehkä jopa alle koska vakiona se taitaa painaa noin 1800 kg. Jännähän tuo on päästä kokeilemaan että mitä se vaikuttaa kun tehot lisääntyy ja paino vähenee ja samalla matalenee vielä koko kottero.

Repro 25.01.2013 13:01

Vaikutus saattaa olla perin positiivinen kun hiippailuvälityksetkin jäävät pois.

toyota4x4 28.01.2013 12:06

ootko viilannu jo ahdon alasen syötön karaa pumpusta?
 
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

TML 28.01.2013 18:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 965524)

Tuo on vielä tehtävä, nyt on ollut akseleiden vaihto menossa. Tänään tilasin coolerin ja turbon. Ja koettiin aika positiivinen yllätys kun laitettiin 37x13.50-15 Rockerit vanteelle ja alettiin tasapainottamaan niitä, suurin paino mikä puolelleen meni oli 150 gr elikkä ei oikeastaan mitään tuon kokoiselle renkaalle. Ovat jotain uutta erää nämä renkaat, vähän entistä mallia korkeammat ja runkoa uusittu, voivat olla ihan kohtalaiset ajettavat.

toyota4x4 29.01.2013 19:33

otatteko monta rengas kertaa mukaan ? jotain 31-33" kokosii renkaita aluilla nayttäs jossain aavikko kilpureissa olevan kuvissa.

BryGgi 29.01.2013 19:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 965615)
Tuo on vielä tehtävä, nyt on ollut akseleiden vaihto menossa. Tänään tilasin coolerin ja turbon. Ja koettiin aika positiivinen yllätys kun laitettiin 37x13.50-15 Rockerit vanteelle ja alettiin tasapainottamaan niitä, suurin paino mikä puolelleen meni oli 150 gr elikkä ei oikeastaan mitään tuon kokoiselle renkaalle. Ovat jotain uutta erää nämä renkaat, vähän entistä mallia korkeammat ja runkoa uusittu, voivat olla ihan kohtalaiset ajettavat.

Melkein jos itse tokaisi tuommoista autoa aavikolla, niin tuon karan hioisin sillai että aivan lopussa se jyrkkä pudotus että melkein täpö ajossa ei sitä syöttöö olisi täysiä että lämmöt pysyy kurissa.
Ja ehdoton viritys olisi se kaasuvivun jouden vaihtaminen pumpun kannen alle. Saa sitä vetoa sinne ylös, voi vituttaa myös se kun syöttö alkaa leikkautumaan liian nopsaan ja vaihdetta vaan ei voi upottavassa hiekassa kerkeä pykältää
Vink vink!

TML 29.01.2013 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 966042)
Melkein jos itse tokaisi tuommoista autoa aavikolla, niin tuon karan hioisin sillai että aivan lopussa se jyrkkä pudotus että melkein täpö ajossa ei sitä syöttöö olisi täysiä että lämmöt pysyy kurissa.
Ja ehdoton viritys olisi se kaasuvivun jouden vaihtaminen pumpun kannen alle. Saa sitä vetoa sinne ylös, voi vituttaa myös se kun syöttö alkaa leikkautumaan liian nopsaan ja vaihdetta vaan ei voi upottavassa hiekassa kerkeä pykältää
Vink vink!

Kiitoksia vinkeistä. Tuossa päivällä jo sitä karaa käänneltiinkin ja turboa odotellaan saapuvaksi sovitusta varten, saa nähdä että miten se saadaan sopimaan sinne...

TML 29.01.2013 21:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 966033)
otatteko monta rengas kertaa mukaan ? jotain 31-33" kokosii renkaita aluilla nayttäs jossain aavikko kilpureissa olevan kuvissa.

Meillä on yhteensä 5 kpl 37" Rockereita varalle mukana ja jos kyytiin sopii niin otetaan vielä 5 kpl 35" mutiaisia. Mielenkiintoinen nähdä että miten tuo Rockeri siellä toimii, kaikilla muilla kun on pienet ja kapeat rallirenkaat tai sitten mutiaiset. Mutta pitäähän se aina olla joku vastavirtaankin kulkija joukossa vai oltaisko sitten edellä kävijöitä. Se selviää kisan jälkeen:=)

Minulla ainakaan ei oikein riitä usko siihen että mutiainen kestää siellä terävien kivien seassa. Mutta monella näkyykin kyllä olevan 2-3 vararengasta mukana, meillä vain 1 per auto.

Jari 29.01.2013 22:11

mitäs sitten jos se ainutkin on käytetty ja taas puhkee?

onko alumiinia vai rautaa vanteet? foamit renkaisiin niin ei tarvi välttämättä vaihtaa viimesellä sajalla metrillä tai just siinä kun puhkee?

-MaTTi- 29.01.2013 23:02

No tuleepa auto kokemaan melkoisen elämäntapamuutoksen vanhasta suomönkijästä aavikkokiituriks. :D Vaihtuu turpeet alustassa hiekaks.
http://img248.imageshack.us/img248/5...2manseq2pk.jpg

H&K 30.01.2013 07:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari (Viesti 966149)
mitäs sitten jos se ainutkin on käytetty ja taas puhkee?

Vastaus: Jos yksi hajoo ni ei taida olla ainut...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 966125)
Meillä on yhteensä 5 kpl 37" Rockereita varalle mukana


Jari 30.01.2013 08:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 966125)
Minulla ainakaan ei oikein riitä usko siihen että mutiainen kestää siellä terävien kivien seassa. Mutta monella näkyykin kyllä olevan 2-3 vararengasta mukana, meillä vain 1 per auto.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari (Viesti 966149)
mitäs sitten jos se ainutkin on käytetty ja taas puhkee?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 966228)
Vastaus: Jos yksi hajoo ni ei taida olla ainut...

;)

Eli kyydissä pätkällä ilmeisesti. en sitä eppäillytkään että Timolla huollosta renkaat loppus, vaan pätkällä. -> saako niitä toimitettua pätkälle jotenkin kätevästi?

TML 30.01.2013 08:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 966175)
No tuleepa auto kokemaan melkoisen elämäntapamuutoksen vanhasta suomönkijästä aavikkokiituriks. :D Vaihtuu turpeet alustassa hiekaks.
http://img248.imageshack.us/img248/5...2manseq2pk.jpg

Joo muutos on melkoinen, painoa pois 500 kg ja tehoja lisää noin 50% . Voi olla aika mielenkiintoinen ajettava, kun nyt vain sitten kestäis ettei jäädä aavikolle liftailemaan:=).

TML 30.01.2013 08:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari (Viesti 966230)
;)

Eli kyydissä pätkällä ilmeisesti. en sitä eppäillytkään että Timolla huollosta renkaat loppus, vaan pätkällä. -> saako niitä toimitettua pätkälle jotenkin kätevästi?

Joo pätkälle ei vissiin oteta kuin 1 per auto, jos tiukka tulee niin kyllä sen ajaa sieltä jonnekkin lähemmäs kolmellakin pyörällä. Kyytiin sopisi kyllä helposti kaksikin kappaletta mutta kun ne painaa.....

Ja jos ei niitä ole muissakaan kisoissa rikottu kun vain rautapiikkeihin ajaessa niin on ihme jos kivet niitä tuolla rikkoo enemmän kuin yhden pätkällään, sitten pitää jo mutiaisilla ajavilla olla traileri perässä vararenkaita täynnä.

88 30.01.2013 12:14

Suskassa on renkaissa paikka/tasapainotusliemi sisälle.

Samsonite 30.01.2013 19:18

Mieku en tästäkään mitään ymmärrä: onkos ne Rockerit miten pehmoset renkaat ? Ettei huljuu alle aavikolla ? :p

Mutiaiset lienee ainakin kovempaa seosta.

tuomaritulee 30.01.2013 19:44

Tiukat n40päivää edessä ?

Miten meinasitte muutella ilman saantia ? Siis ukoille hytissä ?

bluevan 30.01.2013 19:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee (Viesti 966438)
Tiukat n40päivää edessä ?

Miten meinasitte muutella ilman saantia ? Siis ukoille hytissä ?

Veikkaisin että tarkistamalla ilmastoinnin toiminta :)

Arska 30.01.2013 20:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 966443)
Veikkaisin että tarkistamalla ilmastoinnin toiminta :)

Tuskin.

Jari 30.01.2013 21:07

jotenkin kannattaa miettia kuskienkin jäähdyttämistä, ja juottamista.

Siellä ei taida paljon enään ajoviima kuskia jäähdyttää (ulkolämpö yli 38 asteen?)

-MaTTi- 30.01.2013 21:35

No mut tässä yksilössähän on jo tehtaalla asennettu ilmastointi, muistelen ma.

TML 30.01.2013 23:43

Ilmastointi otettu pois jos vuosia sitten, oli ilmastoinnin kenno pahasti syylärin edessä tukkona. Ja ei kai tuolla nyt niin kuuma ole että sitä tarvitseisi....


Sivu luotu: 20:11 (GMT +2).