Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2013, 22:59
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tänään oli ekana ohjelmassa mittaa sylinterin liikerata ja tehdä sisälle rajoitin holkki.

Purettuna ilman holkkia



Ja tuommoinen sinne sitten tuli. Holkki siis pääsee vapaasti liikkumaan varren päällä. Iskua jäi nyt kokolailla 22cm.






Sit sylkky nippuun ja takas paikoilleen. Pumppu paikoilleen, mutta mihis mä sen remmin laitoin silloin purkaessa........eikä missään Hirmu tuurilla löyty onneks ihan uus remmi sit tilalle. Sitte letkut paikoilleen ja öljyä ja koneeseen nesteitä, kun jäi termarin kopan vaihdossa täyttämättä.

Sitte varovasti käymään ja kattoo, että mitä lentää ja mistä.......eikä onneks mitään

Sit varovasti käänteleen ohjausta ja öljyä lisää ja alkohan se vähä yrittää. Sit sammutin ja kääntelin edestakaisin jonkin aikaa, että sais ilmat pois ja pyöräthän siis jo kääntyili, kun ne oli ilmassa. Sit uudestaa käymään ja lisää kääntelyä ja tuntuu pelaavan. Eli nythä on päästävä ULOS



Keula alas ja työkalujen siivoilua, että mahtuu pihalle testaan. Mut hallissa jo tunnustelin, että ompa raskas ohjaus. Ja ulkona sit kokeilin jonku aikaa, niin näin valitettavasti on. Eli pitää ehkä mittailla paine, että onko pumppu jo ehtoo puolella. Tai sitten vaan vaihtaa tilalle toinen pumppu, jospa nurkista semmonen vielä löytyis. Ohjaus herkistyy aika selvästi, kun nosti kierroksia, eli voihan se olla, että pyörii liian hiljaakin, eikä jaksa tehdä painetta......nooh pitää selvitellä, mutta pääasia oli että pääsi vähän ees ulos ajelee ja kyllä se ainaki lumella jaksaa sutia

Tuli kyllä hyvä mieli pihalla ajellessa. Ei sieltä kyllä juur mitään nää ja jarrut on aika puisevat, joten kyl siin parantamisen varaa on.




Tuossa parit kuvat ulkoilusta.








Niin ja etufillaritkin vaikuttais kaipaavan lisää tilaa



Jousitus ei meinaan ollu lähelläkään stopparissa vielä ja rengas otti kiinni jo koppaan. Tosin iskarin mittakin näyttää vähän siltä, että taitaa kaipaa stopparin alle koroketta...tai sit uusia iskarin korvakkeita, mutta niitä tuskin tulee ennen ekaa Punkan ajelua.





Punkan kuorma-auto kisaan olis tarkoitus lähtee katseleen letukalla, ei siis todellakaan kilpaileen, kun eihän tää oo mikää kuorma-auto. Mutta pääsis ehkä hiukan ajeleen ainaki sitte kisojen jälkeen. Mutta huomenna Kaalimato menee "horrokseen" pihalle pressun alle ja seuraavan kerran meinasin sitä sitte roplaa viikolla 8 ennen Punkan kisoja. Tähän väliin kun mahtuu työpaikan risteilyä ja sitte parin viikon loma Floridassa....ooouuu jeee

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2013, 08:27
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
MIkä tuo muttereiden kautta kulkeva raippa on rungon kupeessa?

Ja nuo jarrut ei ainakaan pitkään ole puisevat, jos ei tuo letkunpää tuu johonkin muuallekin kiinni kuin jarruputkeen.. Saattaa poljintuntuma keventyä yllättäen..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2013, 08:47
tare:n Avatar
tare tare on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
MIkä tuo muttereiden kautta kulkeva raippa on rungon kupeessa?

siinä oli kiinni ohuesta kumimatosta tehty sisälokari/roiskesuoja
tehtiin Kuttulandian mutakisoihin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2013, 14:52
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Ja nuo jarrut ei ainakaan pitkään ole puisevat, jos ei tuo letkunpää tuu johonkin muuallekin kiinni kuin jarruputkeen.. Saattaa poljintuntuma keventyä yllättäen..
Kyllä ne siellä kestää Siihe on joku tehny tuommosen ratkaisun ties koska. Mut kyl ne jarrutkin ehkä aavistuksen parani, kun eilen sillä ehkä 10min ajelin pihaa edestakas ja koko ajan laahasin jarruja. Mut ei ne silti hyvät oo!! Niinkun ei oo se ohjauskaan. Hemmetin raskas se on! Saas nähdä, että saisko faijan yllytettyä tekee siihe toisen vähä kiristetyllä venttiilillä olevan pumpun nurkissa olevista rojuista sillä aikaa, kun käyn lomalla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.01.2013, 14:59
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mistä tollasia ei läpivetäviä sylkkyjä kannattaa kysellä?

Olen ymmärtänyt että tuollainen ei läpivetävä on nopeempi toiseen suuntaan kuin toiseen, olenko taas ymmärtäny jotain omiani vai onko niin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2013, 15:19
offi_äijä:n Avatar
offi_äijä offi_äijä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: vaasa
Viestit: 61
Perusasetus

kyllä läpivetävien pitäis olla saman nopeuksisia molempiin suuntiin, koska männän kummallakinpuolella on sama tilavuus.
__________________
pitkähän on pilalla mutta lyhyttä voi aina jatkaa

osta japanilainen auto ja opit hitsaamaan

pensalla pestään pensselit ja diisselillä tehdään woimaa

mä oon tämmönen ja multa löytyy tommonen

Mikään ei mee ku stömsöössä vaikka vieressä asuuki
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.01.2013, 19:29
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offi_äijä Näytä viesti
kyllä läpivetävien pitäis olla saman nopeuksisia molempiin suuntiin, koska männän kummallakinpuolella on sama tilavuus.
On on, mutta Heikki L kysyikin ei läpivetävistä. Mut niinhän se on vanhassa 802 Valmetissakin normisylinteri, enkä mä ole huomannu siinä mitään eroa nopeudessa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare
Täs kohtaa oli oikeestaan päivän ekat kirosanat, kun tajusin hitsanneen rasvanipan just väärälle puolelle. Ei saa rasvattua, kun irroittamalla sylkky akselista. Nooh pikku juttu totesin ja jatkoin hommia
Kulmanippa
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.01.2013, 20:49
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Mistä tollasia ei läpivetäviä sylkkyjä kannattaa kysellä?

Olen ymmärtänyt että tuollainen ei läpivetävä on nopeempi toiseen suuntaan kuin toiseen, olenko taas ymmärtäny jotain omiani vai onko niin?
Siis toi kyseinen sylinteri tuli mulle "sponssina", joten ei siitä sen enempää

Mutta IKH:ssa esim on tällaisia "normi" sylintereitä muistaakseni 50mm iskun välein. Ja melkolailla kaikkien hytikka liikkeiden hyllyiltä löytyy kans, eikä hinnat nyt kovin pahat ole ollu, mitä joskus katellu.

Mitä nopeuteen tulee, niin laskeskelin tosta mun sylinteristä+orbin tilavuudesta, että toiseen suuntaan tapista tappiin noin 3 kierrosta ja sit toiseen suuntaan noin 2. En tosin käytännössä vielä huomannu eilen kokeilla. Eli jos laskelmat pitää paikkaansa, niin keskeltä=pyörät suorassa, niin toiseen laitaan tapissa olis yhdellä ratin kierroksella ja toiseen suuntaan sit nuin 1,5 kierrosta. Pitääkin joskus kokeilla, että laskinko oikein
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.02.2013, 09:40
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Jaahas....parin viikon lomat pidetty Floridassa ja hiukka kiinnostais nyt päästä ajeleen chevyllä. Mutta luntahan se on taas satanu ja haudannu auton alleen Miks ei meilläkin vois olla semmoinen kesä ympärivuoden ilmasto Mulle kelpais erittäin hyvin




Lauantaina olis Punkalla kuorkki crossia ja autoillekkin crossia, eli samalla vois ottaa ekat testit tällekki pitkästä aikaa. Ei mua crossaaminen vielä kiinnosta, mutta pääsis nyt edes ajelee. Ilmanputsarin kotelo pitäs fiksailla loppuun ja etsiä oikean kokoinen filsu sinne ja sit se ohjaustehostimen pumpun viilailu tai ehkä vaihto.

Eilen purinkin nurkissa olleita pumppuja muistaakseni 5 kappaletta, joista ainoastaan yhden sisäkalut mun mielestä näytti ehjiltä. Mutta tosin siinäkään pumpussa ei ollu isotuottoisen pumpun sisäkaluja, kuten ei muissakaan puretuissa. Tästä sit illalla googlettelin ja ilmeisn hankalaa onkin kai löytää pumppua, jossa olis toi isompi tuotto ja että olis ollu jossain määrätyssä autossa alkuperäis asennuksena. Niin paitsi sit hiperf roddattuja pumppuja kyllä saa rahalla. Nyt pitääki soitella, että sattusko esim US-Partsista löytyyn uutta pumppua.

Mato kun on nyt tosiaan tuolla hangessa takapihalla, niin en eilen vielä ehtiny nappaan siitä pumppua irti, jotta näkis sen sisäkalujen kunnon. Mutta uus pumppu jos on partsissa järki hintainen, niin sellaisen varmaankin haen ja sitte ehkä siihen suoraan hieman paineventtiilin modausta ja virtausreiän poraaminen ameriikan red neckien mukaan 5/32" kokoon, eli meikäläisittäin 4mm. Sit kuulemma pitäis toimia Vielä kyllä mietityttää, että pitäskö samalla vaihtaa hihnapyörän kokoa, jotta tyhjäkäynnillä jo pumppu pyöriis nopeemmin. Kuitenki se ongelma tilannehan on just ohjauksen tehottomuudessa kun kone käy noin tyhjäkäyntiä, esim jyrkässä alamäessä tai hieroessa jossain kallion reunalla melkein kaatumispisteessä

Samalla kyl varmaan pitäs koittaa tehdä pumpun säiliöstä isompi.......saas nähdä riittääkö aika vaan kaikkeen tuohon ennen lauantaita Ai niin ja trailerikin on siellä jossain syvällä hangessa...PERKELEEN LUMI
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.02.2013, 09:57
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Viimeks ku uuden pumpun ostin niin makso alta satasen (tais tulla Koskiselta Hartolasta) joten ihan hirveesti ei kannata vaivaa nähä niitten arpapumppujen kanssa. Toki saahan siitä tekemisen ja pettymisen ilot. Mulla pitäis olla yx ehjä pumppu pisarasäiliöllä jossain, ja nimenomaan jossain. Se joutais kyllä mutta en kyllä kerkee sitä ettiä tänään ainakaan mistään, ja saattaa olla että se on päätynyt Tapsalle joten siinä tapauksessa sehän ei ole enää mun ja oon varmaan vielä velkaakin siitä Tapsalle.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2013, 11:10
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

No joo. Pumppu nyt vaihdettu ja toimii.


Faijakin oli joutanut auttelemaan, eli oli kaivanut trailerin hangesta ja järjesteli yhteen halliin tilaakin, että sain sisällä tehdä matosen pumppu remonttia. Oli myöskin kasannu uuden pumpun jo kiinni säiliöön ja uuden pienemmän hihnapyörän paikoilleen, eli homma vaikutti nopeelta vaihdolta..........niiin siis vaikutti

Todellisuushan meni sit kuitenki vähä erilailla. Eli vanha pumppu pois, vielä ihan ok. Mutta sit aloin katseleen, että uuteen pumppuun kiinnitetyssä säiliössä onkin paluu letkun paikka sellaisessa paikkaa, että ei mahdu ja säiliön kiinnikepultit liian pitkät, eli nekään ei mahdu. Eli säiliön joutuu vaihtaan vanhasta ja pultit kans. Pari pulttia auki ja vaihto...mut eipä ollu pulteissa sama kierre...eipä tietysi. Nooh rälläkkä korjas ton.

Olihan siellä vanhan pumpun sisällä olevassa magneetissa jo aavistuksen metallia, eli taitaa olla pumppu hiukka kulunu.


Sit pumpun kiinnikerauta vanhasta uuteen.....jaahas vanhasta pitää irroittaa hihnapyörä, että sen saa siitä pois. Hihnapyörä kohtuu tiukassa, mutta pillillä hehkuttaen lähti. Mutta joutuukos uudestakin pumpusta irroittaan hihnapyörän, kun faija ehti sen jo siihen painaan kiinni....ei onneks, kun siinä pyörä on pulteilla erilliseen laippaan kiinni. Mutta sit tajusin mittailla, että sopiiko hihna linjaukset......no ei tietenkään, kun uus hihnapyörä, joka myös pienempi on jostain muusta autosta. Noh, onneks pikkusen prikkoja virittelemällä sai yhden hihnauran käyttöön.......paitsi että hihnaa laittaessa se osui "selästään" vesipumpun hihnapyörän toiseen uraan, joka tosien ei käytössä, mutta silti hankaa kiinni Noh eikun etsimään nurkista erilaisia hihnapyöriä vesipumppuun.....aikani pyörittyä ja pengottua nurkkia tulin siihen tulokseen, että sorvaan sen ylimääräisen uran pois. Etsitään sit lisää hihnapyöriä, jos sille uralle tulis käyttöä.

Ja lopulta sai tehdä testin. JIHUUUU. Tyhjäkäynnillä kuivalla hallin lattialla pysty helposti käänteleen renkaat tapista tappiin. Tuollaisella pumpulla siis alko homma pelittään (okei hiukka ruuvasin paineventtiiliä jo testaamatta tiukemmaks).



Lämppärin moottorillekkin tein väpyvi katkaisijan, mutta Punkalla osoittautu, että taitaa lämppärin moottori vedellä viimeisiä, kun välillä piti sellaista jurinaa ja murinaa, ehkä se välillä jäi jopa ihan jumiin Eli pitää sitäkin joskus tutkia.....onneks se ei vaikuta ajamiseen, toisin kun pyyhkijät, ne ei tunnu toiomivan ja lunta kuitenki tuppaa lentää lasille, niin näkyvyys häviää.

Mutta ohjaus pelas koko päivän ilman ongelmia. Itse asiassa kaikki muukin!!!!!!!!! Ajella sai koko päivän ilman mitään remonttia ja ARB toimi, mitä nyt joku liitos hiukka vuotaa ilmaa, kun kompura käy yllättävän usein, eli yks tutkittava lisää. Laturin remmi alko naukumaan välillä, kun laitteli flektejä, eli uus lyhyempi remmi pitä hakee, kun nyt säädöt tapissa vanhalla kuluneella. Kaasari hieman köhähtää välillä, mutta eiköhän senkin saa kiihdytyspumppua rukkaamalla kuntoon. Renkaat kaipaa kumileikkuria tai sit tolla kelillä vaan ei SX Swamper toimi.


Sunnuntaina hieman kävin jälkiä siivoamassa ja samalla katselin etulokasuojia, jospa ne siihen seuraavaks laittais takasi. Eihän niistä varmaan mitään oikeeta hyötyä ole, mutta tois ehkä hiukka letukan näköä takasin. Sisäosat leikkelin toisesta pois, kun oli jo niin irti muutenki. Mutta kun auto pihalla ja hitsikone sisällä, niin lokasuojien asennus siirtyy johonki toiseen ajankohtaan.





PS. Hirmu ajohimot jäi tietenki päälle, kun mitään ei hajonnu vielä, eli Punkalle päästävä pikapuoliin uudestaan kuunteeleen V8 murinaa

KYLLÄ JENKKI ON JEES

Viimeksi muokannut Jare : 01.03.2013 11:13
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.03.2013, 11:09
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Sattuukos jonkun hyllyssä oleen ylimääräisenä Dana60 etuakseliin 35 spline vetareille "napalukkoja" eli niitä laippoja navan ulkopäähän?

Mahtaisko löytyä joltakin??


Vai onko USA tilaus edessä....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.03.2013, 10:45
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Sattuukos jonkun hyllyssä oleen ylimääräisenä Dana60 etuakseliin 35 spline vetareille "napalukkoja" eli niitä laippoja navan ulkopäähän?

Mahtaisko löytyä joltakin??


Vai onko USA tilaus edessä....

Eipä liiaks asti taida noitakaan olla Suomessa



No mutta maskin kävin hakees Jannulta, kun hinta oli sopiva: FREEBIE

Joo onhan toi hieman kohdannut kosketusta, eli melkein poikki, mutta niinhän se taitaa olla toi Kaalimatokin


Aika kippuraankin oli asettunut muoto, kun jo hetken aikaa ollu vääntyneenä. Mutta eiköhän tästä vielä Kaalimatoon kelvollinen tule.



Pikkusen sitten muovikorjailin ja liimailin sitä, mattammustaa kolosiin ja hioin kromiakin näkyviin.....tosin parista kohtaa meni puhki kromit, mutta ihan kelvolliselta toi omaan silmään näyttää.




Viikonloppuna jos ehtiis sovitella vinssin ja maskin keulalle....ehkä etulokasuojatkin, riippuen kuinka pirusti on pakkasta, kun ei taida pajalla olla taas sisäpaikkoja vapaana....joku ihmeen Swamp Jumper rojekti siellä irvistelee ilman akseleita jo ties monettako vuotta
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.03.2013, 11:34
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
joku ihmeen Swamp Jumper rojekti siellä irvistelee ilman akseleita jo ties monettako vuotta
Voin tulla hakemaan sen pois jaloista pyörimästä, otan Tipin samalla.
FOR FREE, ONLY FOR YOU MY FRIEND!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.03.2013, 14:51
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Voin tulla hakemaan sen pois jaloista pyörimästä, otan Tipin samalla.
FOR FREE, ONLY FOR YOU MY FRIEND!

Jos mulle josksus sattuu niin erikoinen hetki, että ajattelen Tipin myymistä, niin mä kyllä sitten soitan sulle ihan ekaks...siis JOS!!

PS. Ei muuten ole vielä tullu kertaakaan ajatuksiin sen Tipin myyminen, monen muun rojektin kohdalla kylläkin

PS PS. Tipi V8+automaatti+kierrejousi rojekti alkaa sitten joskus, kun saa Swamp Jumperin pois ja ehkä International kans siin välissä tai jotain
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 17.03.2013, 21:12
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Sattuukos jonkun hyllyssä oleen ylimääräisenä Dana60 etuakseliin 35 spline vetareille "napalukkoja" eli niitä laippoja navan ulkopäähän?

Mahtaisko löytyä joltakin??


Vai onko USA tilaus edessä....
Ookko blomgreenilta kysyny? siltä mä omani ostin aikanaan.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.03.2013, 07:58
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Ookko blomgreenilta kysyny? siltä mä omani ostin aikanaan.

Vetarit ja CTM:t siltä jo ostinki, mutta laippoja ei olly hylly kamana. Muuta hilua kylläkin oli taas hiukka tilaillu, pyöränlaakereita, ulompaa C:tä, kardaanien osia näytti hyllyn reunalla olevan.

Ja se oli jo päässy omalla autollaankin pariin otteeseen ajeleen, mutta nyt oli automaatista pakki hävinny
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 16.03.2013, 22:47
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Vinssin sovittelua oli tänään luvassa, kunhan ensin sain luvan poistua kotoo.....oli kuulemma munkin korkee aika osallistua kodin siivoamiseen edes joskus

Ja eihän se vinssi sinne halunnu suoriltaan pudota, vaikka kuinka yritti.



Mutta kyl se vinssikin sit lopulta pikku "venyttämisen" jälkeen sinne meni ja maskikin löysi paikkansa keulalta. Oli vaan sit niinku niiiiiiiii paskoja nippareita, että meinas mennä hermo. Niitä meni varmaa lähemmäs parikytä kipaletta poikki ja ihan vaan sormin vetämällä!!!!!!! Aivan paskoja, mutta tietty ainoita, mitä pajan nurkista satuin löytään. Nooo, jos maski putoo, niin pitää hakee parempia.



Sit aloin sovitteleen lokasuojia edes jotenkin paikoilleen ja pienestä pellin paloista se "auton" ilme vaan alkaa syntyyn. On kyl pirun huonossa kunnossa lokasuojat, mutta toistaseks onneks toi tekniikka tikkaa, niin antaa olla noi aikojen saatossa tulleet "taistelu arvet". Toinen lokasuoja jäi huomiselle, kun alko pakkanen niin ikävästi kiristyyn ja hämäräkin hiipi pihalla, joten huomenna lisää askartelua.


Ei hirmusia joustoja ole, kun jo tossakin on takarengas ilmassa Ja kuinka paljos se oliskaan ilmassa, jos ei toi lumikasa hämäis taustalla......noooh, kevättä ja lumettomia kiviä/kallioita odotellaan jo kovasti, että näkee pääseeks tolla mihkään, vaikka joustoja ei olekkkaa.



Niin ja joutu vinssinkin koeponnistaan....oli meinaan ojassa lunta hiukka liikaakin noille 38,5" renkaille ja suorille akseleille. Katoltakin löysin punnitus tuloksia edellisten omistajien toimesta. Ja jos en ihan väärin ajatellu ja laskenu, niin auton paino noilla renkailla on ehkä siinä 2200kg, eli ei ihan pikku keiju



Huomenna siis vois sovitella oik. puolen etuloksun ja lämppärin moottorin vois koittaa avaa ja ihmetellä, että saisko sen vielä toimimaan. Pyyhkijät olis kans kiva saada liikkeelle, niin ei tarviis lasille lentävää lunta liipata erillisellä lastalla.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 17.03.2013, 00:27
Lord of flies Lord of flies ei ole kirjautuneena
Sekalainen tyhjäntoimittaja
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 427
Perusasetus

Ja tällä sitten sinne full size safarille.
No, tämmösiä mörköjä kun alkaa tulla matkaan niin taidan jättää oman auton tien laitaan ja liftata jonkun kyytiin kameran kans
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 18.03.2013, 10:40
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Eilen yritin tutkia vikaa, kun pyyhkijät ei toimi. Sähköissä varmaan.....ei, ei kyllä ne oli kunnossa, eli pyyhkijän moottori irti autosta ja tutkimaan.

Eipä tuota ole tarkoitettu avattavaks ilmeisesti, mutta jos vähän kuitenki kurkistais



Joo, rikkihän se meni avatessa, mutta eipä haittaa....ei toi muutenkaan enään siltä näytä, että haluais toimia.



Mistä tonne yleensä noin paljon on savea päässykkin????? Kuttulandiaa toi ehkä kuitenkin on, kun siellä ne pyyhkijät vielä muistaakseni jotenki toimi.





Nyt pitäs vaan jostain löytää tilalle toimiva (ja halpa) pyyhkijän moottori ja pulttaa se paikoilleen.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 19.03.2013, 08:25
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Perkele!!!!

Rikkihän se vinssikin oli, kun eilen pikaiseen purin. Nyt vaihteiston osat pesukoneessa, että pääsee tutkimaan tarkemmin vauriot ja miettiin, että miksi se yleensä on hajonnu


Onks muuten hyviä ideoita, että mistä sais varaosia tuollaiseen come up 9000 vinssin vaihteistoon??????
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 19.03.2013, 08:31
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Hämeen Autosähkö, Come Upin virallinen maahantuoja?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 19.03.2013, 08:34
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

ei muutaku Hämeen autosähköön soittoa, uudempiin on pääsääntöisesti kaikkea hyllyssä.

Hämeen autosähkö.
puh. 03622622

Edit: olin hidas
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 17.03.2013, 10:09
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Mutta kyl se vinssikin sit lopulta pikku "venyttämisen" jälkeen sinne meni ja maskikin löysi paikkansa keulalta. Oli vaan sit niinku niiiiiiiii paskoja nippareita, että meinas mennä hermo. Niitä meni varmaa lähemmäs parikytä kipaletta poikki ja ihan vaan sormin vetämällä!!!!!!! Aivan paskoja, mutta tietty ainoita, mitä pajan nurkista satuin löytään. Nooo, jos maski putoo, niin pitää hakee parempia.
Ja sit ku se putoo ja ajat yli, ni multa löytynee melko ehyt maski
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 17.03.2013, 15:53
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Pelaako vinssin jarru kun runko on tolleen "väärinpäin"?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kyllä jenkit on fiksuja... Uazmies Linkit 6 02.02.2011 22:58
Kyllä lähtee! KoniJeep Chit-Chat 3 27.04.2010 19:55
Kyllä lähtee.. Joske Linkit 5 28.01.2008 09:07
Kyllä kulkee! Zamppa Chit-Chat 23 01.10.2005 20:38
Kyllä koittelee Epeli Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2004 09:02


Sivu luotu: 12:31 (GMT +2).