Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.01.2013, 15:52
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Pääsinpä lopulta aloittamaan omankin puskulevyprojektin.

Työrunko tulee vetokoukusta 40x60x3-palkilla eteen ja puskurista/etuakselilta olis tarkotus rakennella panhardi keskittämään tekelettä. Ainoa mikä tällä hetkellä askarruttaa, on työrungon joustaminen käytössä, kun tuossa on kuitenkin n.4,5m suoraa kankea auton alla. Pitäisiköhän jäykistellä tuota vielä jotenkin lisää?

Lisää kuvia viikonlopun/alkuviikon aikana jos pakkaset hellittää.
Itsellä oli viime talven samanlainen putki auton ali ja nykyään on banaanilla

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.01.2013, 16:31
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli Näytä viesti
Itsellä oli viime talven samanlainen putki auton ali ja nykyään on banaanilla
http://www.jake.fi/35
"JAKE Etunostolaite
on varustettu taka-akselille ulottuvalla apurungolla"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.01.2013, 17:08
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Onkohan tuo kiinteällä akselilla oleva TRAKTORI hiukan eri asia kuin maasturi?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2013, 17:49
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Onkohan tuo kiinteällä akselilla oleva TRAKTORI hiukan eri asia kuin maasturi?
Ne tuppaa olemaan nykysi paljon nelivetoisia kevyen kaluston autoja painavampia ja vahvempia...

Toisaalta pikkupoikana muistan ku lumitöitä tehtiin jollain sen tapaisella kalustolla kuin tavallinen hytillinen takavetotraktori, ketjut takapyörissä, etukuormaaja ja ehkä joku paino tai linko perässä. Painoa ilman varustusta ehkä saman verta kuin nykyisin jossain noissa jenkki pick:upeissa.

Autojen runko ei vissiin ole tarkotettu muuhun kuin ajamiseen, sen jos saa vahvemmaksi ja kunnollisen syysteemin auran käsittelyyn, miksei vois toimiakin kevyissä hommissa

Yks mikä mulla mielessä, ehkä tota ylösnostoa pitäs olla reilusti enemmän? Pitäskö aura killua sillon vähän pitemmällä ja olla sylinteri pidempi?
http://www.youtube.com/watch?v=elDve2eus0s
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2013, 17:57
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Sitähän juuri ajoin takaa...ja rakenteiden kestävyys eri luokkaa. tuo aisasto painaa puolet siitä mitä pikkumaasturi ja vie maavaraa eikä salli kovin suurta nostoa...
Mut onhan armeijan auraMasissa aisat etuakselista. Kysyy jousilta paljon jos ei pelkästään tasaista pihaa työnnä. Tuolla ali tulevalla systeemillä saa työntöpisteen alemmas ja aisan(t) loivempaan kulmaan ettei ole niin herkällä menossa alle jos/kun tökkää. Omassa kehitelmässäkin turhan jyrkästi, keventää keulaa jos on levyn edessä luntakin paljon. Seuraavaan versioon laitetaan hieman paremmin.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2013, 18:40
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Homma etenee...


Vahvistin nyt tota runkoa nurkista löytyneellä hyllytolpalla. Se on 40x40x3 T-profiilia. Mielestäni joustaa vieläkin liikaa ylös/alas suunnassa, taidan pistää pohjaankin vielä jotakin ylijäämäkamaa.

Askartelin tuon etupään aluilleen ja siihen saranoinnin 24mm pulteilla. Puskulevy on vielä kaverilla työn alla, joten en taida tuota etuosaa nyt tämän pidemmälle saada ennenku levy on tontilla.

Kauheesti mulla ei omassa pihassa ole auraamista, n.80m pihatietä ja pieni piha, mut jokatapauksessa kivempi tehä tuoki konevoimin ku kolalla.
Tiet on hyvässä kunnossa, joten tökkäämisvaara on tosi pieni, mut eihän näistä koskaan tiiä...

Auran keskitys/etutuenta tulee panhardilla.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-01-20-275.jpg‎
Views:	685
Size:	853,1 Kt
ID:	33095   Click image for larger version

Name:	2013-01-20-278.jpg‎
Views:	757
Size:	720,0 Kt
ID:	33096   Click image for larger version

Name:	2013-01-20-279.jpg‎
Views:	835
Size:	761,9 Kt
ID:	33097  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.01.2013, 20:04
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Vahvistin nyt tota runkoa nurkista löytyneellä hyllytolpalla. Se on 40x40x3 T-profiilia. Mielestäni joustaa vieläkin liikaa ylös/alas suunnassa, taidan pistää pohjaankin vielä jotakin ylijäämäkamaa.

Askartelin tuon etupään aluilleen ja siihen saranoinnin 24mm pulteilla. Puskulevy on vielä kaverilla työn alla, joten en taida tuota etuosaa nyt tämän pidemmälle saada ennenku levy on tontilla.

Kauheesti mulla ei omassa pihassa ole auraamista, n.80m pihatietä ja pieni piha, mut jokatapauksessa kivempi tehä tuoki konevoimin ku kolalla.
Tiet on hyvässä kunnossa, joten tökkäämisvaara on tosi pieni, mut eihän näistä koskaan tiiä...

Auran keskitys/etutuenta tulee panhardilla.
Lisää sitten jos tarve vaatii vaikka kulmarautaa alle, helppohan se panaanilla oleva putki on oikaista, tuskin siihen terävää lysmää kumminkaan tulee.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.01.2013, 20:13
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Exclamation

Lumi, paska ja jää syö sit aikas hapiaan tota putkee, mikä siellä autonalla on. Edellisessä BJ-75:ssa oli samantyylinen toteutus, ja hydrauliikalla, niin kolmen vuoden aikana tartti kolme kertaa korjata.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.01.2013, 22:53
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Autojen runko ei vissiin ole tarkotettu muuhun kuin ajamiseen, sen jos saa vahvemmaksi ja kunnollisen syysteemin auran käsittelyyn, miksei vois toimiakin kevyissä hommissa

Yks mikä mulla mielessä, ehkä tota ylösnostoa pitäs olla reilusti enemmän? Pitäskö aura killua sillon vähän pitemmällä ja olla sylinteri pidempi?
http://www.youtube.com/watch?v=elDve2eus0s
No niin. Tuossa videossa oli vielä väsähtäneet etujouset, ja pääsihän se nousemaan vielä lisää penkkaan pukatessa kun kellunta on sakkelin varassa.
Enempää ei oikeastaan tarvi nostaakaan tässä autossa, nousee meinaan lämmöt kun tienpäällä laukottaa.

Läjässä kyllä kesti runko, mutta tuon levyn puskin mutkalle ja tuo pikakiinnityskin otti itteensä toissa keväänä...
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.01.2013, 07:36
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Ton oman auran kulman tökännyt nyt pari kertaa niin että koko auto hyppäsi uusille raiteille. Olisi etuhampaat menneet vaihtoon jos olisi vyö ollut auki. Pikkuisen kylmä hiki otsalla mittailin runkoa niin ei ihme kyllä näy merkkiäkään vääntymisestä. Toi runneri on kyllä siitä ihmeellinen yksilö että runko ja pohja on tervettä mutta helmoista ylöspäin joutui hitsaamaan. Kaipa siihenkin voisi jotain apurunkoa silti miettiä..

Tuli mieleen että alatukivarsien palkista vetäisi putket runkoaisojen päihin, tulisi kolmiorakenne minkä lähellä on mm. moottorinkorvat. Saisi niihin samalla kunnollisen etupanssarin kiinni ja auran kiinnityskorvia alemmaksi aika tavalla. Ja olisi hyvin suuri osa auton painosta kytkettynä suoraan auran kiinnitykseen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.02.2013, 12:05
jkilahti jkilahti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.12.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 6
Perusasetus

Minun versio suzukin aurasta.
Itse levy tehty 600litran kalvopaisuntasäiliöstä, sivuttaistuenta hoidettu vinssin petiä vasten kuten auran kääntäminen vaakatasoon ylös nostettaessa.
Kiinnitys vetokoukkuun ja lukko taipuu alas 2 sokalla.
Jonkinlaisia nurkka merkkejä se vielä huutaisi kun nyt ei näe autosta oikein missä se menee ja voishan sitä jonkinlaisen rajakytkimen rakentaa tuohon vinssiin ettei tule nostettua "sulakkeisiin" asti.
Maalatakkihan se pitäis...
Niin ja tuo jousi pitäisi vaihtaa vähän köykäsempään nyt on niin jäykkä että sama kuin ois kiinteenä.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-02-02 00.26.25.jpg‎
Views:	1138
Size:	525,7 Kt
ID:	33504   Click image for larger version

Name:	2013-01-12 03.36.44.jpg‎
Views:	1133
Size:	468,0 Kt
ID:	33503   Click image for larger version

Name:	2013-01-12 01.42.46.jpg‎
Views:	1092
Size:	488,1 Kt
ID:	33502   Click image for larger version

Name:	pontto.jpg‎
Views:	1085
Size:	482,1 Kt
ID:	33501   Click image for larger version

Name:	2013-02-02 10.54.04.jpg‎
Views:	1398
Size:	461,5 Kt
ID:	33505  

Click image for larger version

Name:	2013-02-02 10.54.13.jpg‎
Views:	1171
Size:	490,9 Kt
ID:	33506   Click image for larger version

Name:	2013-02-02 10.54.21.jpg‎
Views:	1102
Size:	440,5 Kt
ID:	33507   Click image for larger version

Name:	2013-02-02 10.54.35.jpg‎
Views:	1153
Size:	390,0 Kt
ID:	33508   Click image for larger version

Name:	2013-02-02 10.54.47.jpg‎
Views:	983
Size:	444,4 Kt
ID:	33509   Click image for larger version

Name:	2013-02-02 10.55.13.jpg‎
Views:	980
Size:	439,0 Kt
ID:	33510  

Click image for larger version

Name:	2013-02-02 10.55.28.jpg‎
Views:	996
Size:	440,6 Kt
ID:	33511   Click image for larger version

Name:	2013-02-02 10.55.42.jpg‎
Views:	920
Size:	489,8 Kt
ID:	33512   Click image for larger version

Name:	2013-02-02 11.23.02.jpg‎
Views:	1052
Size:	437,9 Kt
ID:	33513   Click image for larger version

Name:	2013-02-02 11.23.13.jpg‎
Views:	838
Size:	396,1 Kt
ID:	33514   Click image for larger version

Name:	2013-02-02 11.23.30.jpg‎
Views:	853
Size:	416,4 Kt
ID:	33515  

Click image for larger version

Name:	2013-02-02 11.23.37.jpg‎
Views:	822
Size:	416,2 Kt
ID:	33516   Click image for larger version

Name:	2013-02-02 11.23.46.jpg‎
Views:	837
Size:	451,2 Kt
ID:	33517  

Viimeksi muokannut jkilahti : 02.02.2013 12:09
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
aura, diy, maasturi, puskulevy


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 24 (0 jäsentä and 24 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä HiluMiks Chit-Chat 30 20.09.2014 22:44
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia osatauno O/M/V Muut 9 25.08.2011 12:23
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 01.11.2009 10:55
kuinka profiiliin kuvia ym? T.T.T Chit-Chat 10 29.05.2006 15:52
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... HEKULIINI Linkit 4 02.08.2004 17:31


Sivu luotu: 21:33 (GMT +2).