![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"JAKE Etunostolaite on varustettu taka-akselille ulottuvalla apurungolla" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onkohan tuo kiinteällä akselilla oleva TRAKTORI hiukan eri asia kuin maasturi?
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toisaalta pikkupoikana muistan ku lumitöitä tehtiin jollain sen tapaisella kalustolla kuin tavallinen hytillinen takavetotraktori, ketjut takapyörissä, etukuormaaja ja ehkä joku paino tai linko perässä. Painoa ilman varustusta ehkä saman verta kuin nykyisin jossain noissa jenkki pick:upeissa. Autojen runko ei vissiin ole tarkotettu muuhun kuin ajamiseen, sen jos saa vahvemmaksi ja kunnollisen syysteemin auran käsittelyyn, miksei vois toimiakin kevyissä hommissa ![]() Yks mikä mulla mielessä, ehkä tota ylösnostoa pitäs olla reilusti enemmän? Pitäskö aura killua sillon vähän pitemmällä ja olla sylinteri pidempi? http://www.youtube.com/watch?v=elDve2eus0s |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sitähän juuri ajoin takaa...ja rakenteiden kestävyys eri luokkaa. tuo aisasto painaa puolet siitä mitä pikkumaasturi ja vie maavaraa eikä salli kovin suurta nostoa...
Mut onhan armeijan auraMasissa aisat etuakselista. Kysyy jousilta paljon jos ei pelkästään tasaista pihaa työnnä. Tuolla ali tulevalla systeemillä saa työntöpisteen alemmas ja aisan(t) loivempaan kulmaan ettei ole niin herkällä menossa alle jos/kun tökkää. Omassa kehitelmässäkin turhan jyrkästi, keventää keulaa jos on levyn edessä luntakin paljon. Seuraavaan versioon laitetaan hieman paremmin. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Homma etenee...
Vahvistin nyt tota runkoa nurkista löytyneellä hyllytolpalla. Se on 40x40x3 T-profiilia. Mielestäni joustaa vieläkin liikaa ylös/alas suunnassa, taidan pistää pohjaankin vielä jotakin ylijäämäkamaa.
Askartelin tuon etupään aluilleen ja siihen saranoinnin 24mm pulteilla. Puskulevy on vielä kaverilla työn alla, joten en taida tuota etuosaa nyt tämän pidemmälle saada ennenku levy on tontilla. Kauheesti mulla ei omassa pihassa ole auraamista, n.80m pihatietä ja pieni piha, mut jokatapauksessa kivempi tehä tuoki konevoimin ku kolalla. ![]() Tiet on hyvässä kunnossa, joten tökkäämisvaara on tosi pieni, mut eihän näistä koskaan tiiä... Auran keskitys/etutuenta tulee panhardilla. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Lumi, paska ja jää syö sit aikas hapiaan tota putkee, mikä siellä autonalla on. Edellisessä BJ-75:ssa oli samantyylinen toteutus, ja hydrauliikalla, niin kolmen vuoden aikana tartti kolme kertaa korjata.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Enempää ei oikeastaan tarvi nostaakaan tässä autossa, nousee meinaan lämmöt kun tienpäällä laukottaa. Läjässä kyllä kesti runko, mutta tuon levyn puskin mutkalle ja tuo pikakiinnityskin otti itteensä toissa keväänä... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ton oman auran kulman tökännyt nyt pari kertaa niin että koko auto hyppäsi uusille raiteille. Olisi etuhampaat menneet vaihtoon jos olisi vyö ollut auki. Pikkuisen kylmä hiki otsalla mittailin runkoa niin ei ihme kyllä näy merkkiäkään vääntymisestä. Toi runneri on kyllä siitä ihmeellinen yksilö että runko ja pohja on tervettä mutta helmoista ylöspäin joutui hitsaamaan. Kaipa siihenkin voisi jotain apurunkoa silti miettiä..
Tuli mieleen että alatukivarsien palkista vetäisi putket runkoaisojen päihin, tulisi kolmiorakenne minkä lähellä on mm. moottorinkorvat. Saisi niihin samalla kunnollisen etupanssarin kiinni ja auran kiinnityskorvia alemmaksi aika tavalla. Ja olisi hyvin suuri osa auton painosta kytkettynä suoraan auran kiinnitykseen. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Minun versio suzukin aurasta.
Itse levy tehty 600litran kalvopaisuntasäiliöstä, sivuttaistuenta hoidettu vinssin petiä vasten kuten auran kääntäminen vaakatasoon ylös nostettaessa. Kiinnitys vetokoukkuun ja lukko taipuu alas 2 sokalla. Jonkinlaisia nurkka merkkejä se vielä huutaisi kun nyt ei näe autosta oikein missä se menee ja voishan sitä jonkinlaisen rajakytkimen rakentaa tuohon vinssiin ettei tule nostettua "sulakkeisiin" asti. Maalatakkihan se pitäis... Niin ja tuo jousi pitäisi vaihtaa vähän köykäsempään nyt on niin jäykkä että sama kuin ois kiinteenä. ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut jkilahti : 02.02.2013 12:09 |
![]() |
Luokat |
aura, diy, maasturi, puskulevy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 24 (0 jäsentä and 24 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä | HiluMiks | Chit-Chat | 30 | 20.09.2014 22:44 |
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia | osatauno | O/M/V Muut | 9 | 25.08.2011 12:23 |
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.11.2009 10:55 |
kuinka profiiliin kuvia ym? | T.T.T | Chit-Chat | 10 | 29.05.2006 15:52 |
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... | HEKULIINI | Linkit | 4 | 02.08.2004 17:31 |