![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
itsekin ostamassa moisia pari kappaletta ja sitten toisen parin leveällä kuviolla.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Miulla on semmonen kokemus kattopitkistä lumisateessa, että niillä näki vaan sen pelkän sateen.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla taas niin että nokkapitkät tekee "seinän" eteen mutta kattopitkät valasee lumisateen ylempää jolloin sen ali näkee.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Entäs päiväajovalot?
Saako LED-päiväajovaloja laittaa katolle vai kieltääkö joku asetus sen? Rekoissa joskus näkee korkeallakin...
__________________
-FTW- |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 20.09.2015 18:19 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eli led päiväajovalot eivät saa palaa katolla mutta lisäpitkien sisällä olevat lediparkit saa?
![]() Viimeksi muokannut Reisrdok : 15.01.2013 10:25 Perustelu: tarkennus |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sama täällä. Kyl työajokista pitää yläpitkät ottaa pois kovalla lumisateella.
__________________
Emmie tiiä |
#8
|
||||
|
||||
![]()
johtuisko tuo sitten siitä että nokattomassa vehkeessä ne valot on paljo edempänä ja pääsevät valaseen suoraa siitä tuulilasin edestäkin. mulla kun pikapissa on valot paljon taaempana niin katon reuna leikkaa sitä valoo paljo enemmän.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Voi olla noinkin..ttekee sellaset keilat tuoho eteen
__________________
Emmie tiiä |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pistin lamput runneriin B-pilarin kohdalle tähän tyyliin kanssa niin että katto blokkaa valon konepelliltä, käy juuri noin että näkee lumisateessa keilan alta. Ainut mikä täytyisi vielä korjata on että sivupeilien kulmiin osuu hiukan valoa ja haittaa aika tavalla.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ei sitten taas ole ollut ongelmaa pickupeilla ajaessa kattopitkien kanssa. ja noita 225 saa sillä pistekuviolla ilman e-hyväksyntää muutamasta paikasta ainaski. ojanperältä ainaski ja jussinmäeltä...
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei ole e hyväksyntää,mutta mistä noita vielä saa...
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.ojanpera.net/index.php?si...uoteryhmaid=93 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Mitä sää pistevaloilla? Ajat rallia kahtasataa? Eikös maasturin max. 100 km/h nopeudelle passelit olis leveemmälle näyttävät valot, kyllä se 300 m eteenpäin riittää ihan loistavasti, ei tartte olla yhen kaistan leveydeltä kilometriin asti näyttäviä. Mun mielestä.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Otin tossa ykspäivä ajellessani kuvan, kun on autossa kaikki lamput päällä (hyihyi laiton kytkentä, menee reffit yli ![]() Viimeksi muokannut Villeri : 16.01.2013 22:52 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Sileälasiset Luminatorit 100w halogen-polttimoilla mulla on keulalla, eikä mitään parempia ole vastaan tullut (toki melko monet lisävalot koittamatta
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#20
|
|||
|
|||
![]() Pitkän harkinnan jälkeen... sekosin vielä vastaamaan.Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ja sitten noista apupitkistä; ainakin nuo halpakaupan sinilasiset on luokattoman huonoja verrattuna kirkkaisiin laseihin -> huonot, vaikka arvostat (liian) pitkää kantamaa, niin kuten itse olet huomannut, nuo ref 37,5 sinilasiset ei pärjää edes valokeilan pituudessa noille ref 25 valoille. (toki se valo, mitä alunperin on tarkoitettu lähteväksi hehkulangasta, on aika paljon erillaista mitä noista valokaari- polttimoista tulee ulos filtterin läpi...., ja taasen se hyvä ja halpa poltin, vaatii kaksi...) ja sitten se mainosmiesten lupaus; monta sataa% lisää valoa verrattuna halogeeniin; siis jos kerroin olis mainosmiesten minimissä lupaama 2? Niin sinulla olisi siellä apupitkissä noin ref 150 noissa sinilasisissa ja noissa Britaxeissa ref 100? Mutta tosi mukava kuulla, että joku "mummovalaisin", missä on vain ref 25 on hyvä! Ja sitten se vastaantulijan "elämys": Siis itselläni nyt hdj-80:ssä alkuperäiset valot, mutta umpiot uusittu varmaan max 10v sitten? ja k.o valot H4 ja lisänä H1? pitkävalo, eikä mitään releytyksiä eikä valonvahvistimia: Esim. eilen ajeltiin noin 4-5 tuntia oulun itäpuolella, ja puolet reissusta ajettiin pimeässä, ja tuo 90km Oulu-Pudasjärvi väli illalla klo 21-> oli tyypillinen kuulaan pakkassään legi arki-iltana: Liikenne harvahkoa, mutta aina pitemmillä suorilla näkyi muita, ei pöllynnyt lumi, ja sumua ei ollut. Mutta (ulkomuistista) joka 4 vastaantulija ajoi sumuvaloilla , joista edelleen ulkomuistista huomattavan moni ajoi "kartano-" mallilla länsi naapurista. Ja valojen vaihtaminen kuulaassa pakkasillassa: jos aloitan henkilöautoista : niin em. mainitut kartano mallin kuljettajat oli yleensä varustettu lisäpitkillä, ja aiheutti meiltä enemmän pitkien vilkutusta kuin muut yhteensä. Tolki muutkin merkit- ja ja mallit pääsee lähelle samaa, mutta onko noita v70 tosiaan noin paljon? Noita rekkoja kulkee tuolla valtatiellä koko ajan, mutta näköjään säästivät sähköä, alle puolet ajoi ilman sumuvaloja!!! ja yleensä katolla paloi yhdet siedettävät apupitkät (että mäen takaa osaa pudottaa lyhyet?) ja keulassa vain omat pitkät! Mutta sattui TAAS vastaan yksi "RekkaPekka", mikä munasi koko porukan: valoa kuin aurigossa, ja kun joku (me) reilu 20v maasturin kikkare haluaa ajaa lyhyillä, niin tuossahan on kilometri suoraa minkä rekasta näkee, eikä se .... en viitsi sanoa, minkä firman teipit konteissa. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
En nyt oikeen käsittäny että miten halpakaupan sinilasiset pitkät liittyy Hellan Luminaattoreihin muuta ku lasin väriltään. Ja äskeisessä viestissäni vertasin juuriki tätä 150e hellaa ja 50e britaxia keskenään ja totesin että 50e britaxi on kirkkaampi. Mulla kun nyt ei satu juuri olla uutta luminaattoria vertailussa niin mahdollisesti se hella saattais olla kirkkaampi. Ja jos väität ettei xenonista lähde enemmän valotehoa kuin halogeenistä niin et oo vissiin koskaan käyttäny xenoneja?
Toisekseen oon samalla kannalla kuin matti ja ssuvik että se 300-400metriä rupee oleen jo ihan tarpeeks näkyvyyttä. Noi britaxit antaa reilun leveen valokeilan jolla näkee mahdollisesti vähä aikasemmin koska se hirvi hyppää sieltä metsästä esiin ja jos vaikka ehtis jarruttaa sitä ennen. |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Taitaa aika harva laittaa lisävaloiksi pelkästään pistevaloja? On seurana toiset jotka levittää valokeilaa.Hyvä ratkasu ennen ja edelleen. Ja löytyi hyllystä joten ei maksa mitään... on ollut se ralli autokin ja oli siinä 160 kohdilla huiput,lasipuskurilla. ![]() Xenonit varmaan hyvät,mutta ittellä ei kokemuksia. Taitaa olla se isompi ongelma,kun tiputtaa lähivaloille,on niin ![]() ![]()
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä ![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Taitaa olla pienin huolen aihe,Itä-Lapissa menee Sergeit ohi edelleen vaikka olis näkyvyys se 50m. ![]() Ylipäätään tällä "ämpäritkatolle" topikilla pienin huolen aihe ylittyykö referenssit? ![]() ![]() ![]() Taas poliisi pamputtaa ![]()
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä ![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Ja millä pakulla saa ajaa Suomessa 120 km/h?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lisävalot katolle? | Maastorauta | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 31.05.2016 17:35 |
Valoja katolle | KerT | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 02.02.2012 01:37 |
m:lumiestettä katolle | vertti | O/M/V Muut | 2 | 16.12.2007 20:20 |
sähköpistorasia katolle? | cremel | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.12.2007 01:08 |
Katolle sähköt | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.01.2006 18:11 |