![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Auton korkeuden muuttaminen 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet. Korkeutta saa muuttaa verrattuna pyörien keskiöön enintään 51 mm, M1G-luokan tai N1G-luokan ajoneuvoissa kuitenkin enintään 77 mm. Auton kokonaiskorkeuden lisäys yhdessä mahdollisen korin korottamisen ja renkaiden muutoksen kanssa saa olla enintään 100 mm, M1G- tai N1G-luokan ajoneuvon kuitenkin enintään 150 mm. Sellaisella akselistorakenteella, jossa jousituksen korkeuden muutos vaikuttaa oleellisesti pyörien asentokulmiin, varustetun auton alustaa ei kuitenkaan saa korottaa. 2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös auton alustan korkeuden alentaminen verrattuna pyörien keskiöön käyttämällä akseliston osia, jotka eivät vaikuta joustovaroihin ja jotka on tarkoitettu kyseiseen automalliin. Muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä selvitys osien soveltuvuudesta automalliin. 3. Auton alustan korkeuden alentamisen jälkeen on maavaran auton ollessa kuormaamaton oltava ainakin niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm. 4. M1- luokan ajoneuvon, jonka on ensi kertaa käyttöön otettaessa edellytetty täyttävän direktiivien 96/79/EY ja 96/27/EY etu- ja sivutörmäyslujuusvaatimukset, korkeutta saa muuttaa ja muutoksen muutoskatsastuksessa hyväksyä vain edellyttäen, että auto muutosten jälkeen täyttää etu- ja sivutörmäystestien vaatimukset.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Saakos jostain olkapäähän asti ulottuvia patakintaita tai muita vastaavia lämmön kestäviä hanskoja... Nimim. Taas kyynärvarressa lievä palovamma...
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ompelukone ja roskiin laitettavissa olevat terävät sakset tarviit. Sitten haet kaupasta sammutus peiton ja siitä sopivat suikaleet ompelet normaali kintaisiin ![]() Jos haluaa hifistellä niin vanhasta collegesta leikkaa hihat jotka ompelee ensin niihin kintaisiin ja sitten sen palopeitteen päälle. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miks Capten Morgan maistuu ihan vanilialle.....mut ihan sairaan hyvää NAM
![]()
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pienemmällä työllä kyllä sellaiset kintaat syntyisi, kun vanhasta, käytöstä poistetusta, nahkatakista leikkaa hihat irti ja tarvittaessa jättää suikaleen nahkaa selän puolelle hihoja yhdistämään. Tai sitten vaan käyttää sitä nahkatakkia ja vaikka hitsaushanskoja niissä keittiöhommissa. ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ite en ainakaan osaa saksia teroittaa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tavallisissa fiskarsseissa on aika paksut terät ja siten myös teroituspinta on aika leveä. Ne on helppo teroittaa hienolla timanttiliipalla kun oikean kulman pitäminen ihan käsivaralta onnistuu tuon leveän teroituspinnan ansiosta. Muutama kevyt pyyhkäisy terää kohden on yleensä riittänyt. Itse olen ainakin liikuttanut liippaa aina terän leikkuupinnan suuntaan ja samalla tietty pitkittäin. Sitten jos tuntuu, että leikkuupintoihin jää pursetta, niin kevyt pyyhkäisy myös terän kylkeä pitkin sieltä leikkuupinnan puolelta. Lopuksi tarvittaessa terien kiristys sopivaksi. Semmoiset ohutteräisemmät sakset samalla tavalla, mutta valoa apuna käyttäen. Laitetaan valo näyttämään niin, että terän leikkuupinnan ja liipan välissä näkyy varjo jos ne ovat irti toisistaan. Sitten vaan liippa siihen asentoon, että varjo just häviää, niin silloin teräkulma pysyy oikeana. Siinä vaan ei saa liippaa yhtään enempää kääntää, kun sitten taas kulma menee pieleen toisin päin. Olipas vaikeaa selostaa kirjallisesti, mutta rohkeasti vaan kokeilemaan hienolla liipalla. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Siinä juuri sammutuspeitteen leikkaukseen sopivat!Lainaus:
Ja osta ennen tuota operaatiota emännälle fiskarssin sakset, ovat pikkuisen kalliimmat kuin halvimmat, mutta jos pitää olla halvat ja hyvät, niin fiskarssi on se hyvä! (ja teillähän oli jo halvat) Saksien teroituksessa on tosiaan tärkeää, että kulma pysyy oikeana, ja saksen pintaa teroitetaan VAIN tuosta; siis ei missään nimessä sieltä pinnasta, mitkä liukuvat toisiaan vastaan. ja teroitusta helpottaa huomattavasti, jos sakset purkaa ensin. Jos haluaa tehdä hyvät, niin ensikertalaisella saattais olla apua "sabluunasta", siis esim. puusta tehdystä pitimestä, missä sasen terä on juuri oikeassa kulmassa ja niin syvässä, että saa viilata timantilla ohjurin pintaa hipoen. maalarin teippi kestää jonkin verran hipsuttelua, joten sitä pintaan liukasteeksi. ja jäysteen poisto sitten äärimmäisen varovasti, ettei ylimäärästä lähde yhtään! ja ennen saksien kasausta: tarkista että terät ovat aavistuksen verran kaarella, niin silloin leikkaa parhaiten ohuita materiaaleja. (siis terät koskee toisiinsa "vain" leikkauskohdasta.) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hyviä neuvoja täytyy ettiä timanttiliippa ja kokeilla. Itellä omina saksina on purettavat Russell shear´s ltd;n shearline valko/punaiset sakset jotka on todella hyvät, mutta emäntä piru käyttää niitä väärin leikka paperia ,rautalankaa ja ties mitä kun en ole vahtimassa tai muistanut piilottaa niitä ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5057 | 16.07.2025 22:43 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.03.2011 16:41 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |