![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kyllä minäkin sen päältä saan puhallettua mutta että sieltä sisältä ne 30 vuoden massat ja paskat niin että se oikeasti on jatkojalostuskelpoinen, ja halvalla? En itsekkään rupeisi kuuna päivänä puhaltamaan kun on niin hiekkaista hommaa
Itse maksoin 90€ auton alustan, sisälattian, moottoritilan ja takaluukun puhalluksesta mutta kaavin sitten koko lattiasta massat ennen.Niin ja alkuperäiseen aiheeseen niin mitäs sellainen valkoinen myrkky oli sellaisessa pilleripurkin kokoisessa ja näköisessä purnukassa, joku ruosteen syöjä vai mikä lie? Onko moisella mitään toimivuutta? Viimeksi muokannut axu87 : 11.01.2013 22:16 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tervan ja pellavaöljy sekotusta sisään
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ensin enimmät paskat ja irtoruoste pois.Sitte Annitrollia pumppupullolla muutamia kierroksia ja senjälkeen kotelosuoja ainetta tai jontain näitä erillaisia voodoo öljysekotuksia pintaan.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tuo rungon puhallus 50€ hintaan voi olla mahdollista irtorungon ulkopinnoilta ja kunnon laitteilla tutussa paikassa. Ei varmasti rungossa, joka on autossa paikallaan joka pitää nostaa pukeille ja puhaltaa korin maaleja, alustan niveliä ja moottoria tms. varoen. Ja vielä pitäisi palkkirunko putsata sisältä, siellä tämän kyseisen laitteen varsinainen ongelma on. Hiekkapuhallus on paikallaan esim. U-profiilirungossa jonka saa kaikkialta puhtaaksi, ja kunnon maalit molemmille puolille (tossa pihallakin on hiekkapuhallusta ja maalausta odottamassa yksi u-palkki runkoinen kuljetushärveli jahka saadaan päällirakenteet sovitettua runkoon). Vielä pitää muistaa, että puhallus onnistuu yleensä nurkista ja saumoista syvemmältä kuin mihin maaliruisku yltää.
Kotelosuoja-ainetta tuli joskus koetettua lievästi pintaruosteiseen vararenkaan vanteeseen joka matkasi auton alla. N.3v jälkeen kotelosuoja aineesta ei ollut enää mitään jälkeä vanteessa, vain pelkkää ruostetta kauttaaltaan. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Sisältä puhaltaminen onnistuu ihan vittuilematta kunnon vehkeillä. Varsinki ku näissä vanhoissa japseissa ilmestyy reikiä runkoon puhaltaessa, niistä on hyvä työntää sisälle ![]() Ite en ainakaan rupeis edes puhaltaan semmosta runkoa joka on autossa paikollaan. Muiden paikkojen suojaaminen aivan jumalaton homma kun tuommosilla oikeilla vehkeillä lähtee kaikki vähänki pehmeämpi kyllä helvettiin ja semmosista paikoista mistä ei tarviskaan maalit pois. Ja kaikki kierteet kaput ja ja ja... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kokemuksia on liian myöhään tehdyistä massauksista pari-kolme kpl, viimeinen tuo minun pikku muuli, Bronco -89. Massasta lähtee tupakka-askin kokoisia fliittejä irti ja alta tulee syvää, kauan mutustanutta ruostetta esiin. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Miettinyt olisko hyötyä kun yhdistäs painepesurin kuivahiekkapuhalluslaitteistoon:
http://www.youtube.com/watch?v=-B1jH0T8CLg Näköjään hyvällä painepesurilla pystyy kohtuullisesti poistamaan ruostetta, itseä kiinnostas minkälainen tulos olis jos yhdistäs sellasen pyörivät terävän vesisuihkun ja samaan kohtaan kohdistas puhallussuuttimen kaukosäädön kera. Tämänlainen mielessä koska monessa paikkaa kuivapuhalluksen pöly on ongelma ja tossa ideassa tulisi yhdistettyä painepesu samaan. Tuossa kiva putsausvehje, ei taida olla kuitenkaan kovin edullinen hankkia: http://www.youtube.com/watch?v=13qoPqKeazc Viimeksi muokannut tekniikkamies : 12.01.2013 11:41 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Rönttämassallahan peitetään vaan ruosteet,tummillahan oli taka vuosina rönttä raja munan korkeudella.
Saatanan alusta massa tekeevain kalvon jonka alla ruoste mehii. Kaikki puhaltamalla puhtaaksi,mutta jos kovan rungon ruostesuojaa,jossa TODELLAKIN on vain pinta ruostetta. Öljy ja öljy ainoa mikä toimii,öljyinen rauta ei ruostu. Pellavaöljyn tai teräketju öljyn sekoitus voi toimia samoin terva sotku siinä seassa. Itte työnnän kys.tapauksessa öljyä. On sotkuista ja ympäristö ongelma,sekä ruoste-estolafkoilta pois.' Mutta ei ruostu,öljy "kiipeää" ihmeen hyvin ruosteisessa raudassa ja imeytyy siihen. Aikanaan TM testasi näitä ja eipä ollut juuri mitään eroa työntikö siihen jätskyä vai tuoretta öljyä. Itte työnnän jäteöljyä. Missä sitä on aina autossa? Öljypohjassa,eikä ruostu puhki 100 vuoteen!
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| ruostesuojaus | ryobi | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 27.03.2020 19:50 |
| Ruostuneen vaijerin herkistely | Mika B | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 21.01.2013 09:52 |
| Ruostesuojaus | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.03.2008 08:12 | |
| 90-luvun bemareiden ruostesuojaus | KIM | Chit-Chat | 9 | 20.04.2007 16:29 |
| Rungon hiekkapuhallus | JERKKU | O/M/V Muut | 2 | 05.03.2006 22:13 |