![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja aiemmin mainittuja "huoltoluukkuja" ja muita reikiä mistä paska tulee pois. Sillontällön sisältä pesu kunnon painepesurilla ja aina joskus uudet suojat sisälle.. Eihän ollu kovin kaukaa haettua? Eihän? Eihän tässä topicissa tätä varsinaisesti kysytty mutta tuli vain mieleen näistä posteista
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lisätään vielä noista maalaus ja hiekkapuhallus kustannuksista. Metallipajalla ammattimiehellä menee se puoli tuntia rungon puhallukseen. Hintaa vois ajatella 50e? KUNNON maalit saa noin satasella jostain teollisuusmaaleja myyvästä puljusta.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ite tota por 15 laitoin pikkusen ruosteiselle pinnalle n. pari vuotta sitten, pinta päältä vieläkin priimaa mutta sormi meni läpi. Eli ilmeisesti ruoste pääsee siellä alla muhimaan vaikka maali pysyy kun tauti.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
muuten hyvä ajatus mutta kuka puhaltaa auton rungon 50 e puolessa tunnissa ympäriinsä?
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Itsellä maksoi hj.n rungon puhallus 70€ ja sinkitys 250 €. Luulen et kestää. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ei paha hinta. Vuosi oli? Missäs käytit? Ei taida kannattaa tuohon hintaan montaa maalikerrosta laittaa.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
no minä ainaki puhaltaisin puolessa tunnissa näillä vehkeillä joilla töissä puhallan. Siis täysin irrallisen rungon. Siihen en osaa sanoa varmuutta mitä firma laskuttais mutta tuommonen hinta tuli mieleen. Eikö se jotain 40€/h ole + "kulunu" hiekka
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Tarkistin vielä ylemmältä taholta. Tuommosen työn hinta noin 50€
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
asia karkaa nyt vähä karkuteille. mutta ei se puhallus oikeesti kallista ole. varsinki jos ei tarvii kuittii ja ei tarvi sitä heti ja nyt.vaan sanoo et sit kun sopiva väli tulee.
oman kokemuksen mukaan ei kannata ees itte alottaa tekee ja ostaa hiekkoi. oman pontiackin kopan puhallus sisältä ja päältä kokonaisuudessaan alle 200e ja 6h meni... |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Missä päin jos joskus jonkin kulkineen rungon puhaltelis? Ja puhaltaako molemmat sisä ja ulkopuolet sekä vielä poikki palkit? |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Silti tuollainen 50 egeä tuntuu aika talkoohenkiseltä, syntyyhän hommasta kuitenkin jätettä ja runko on heti maalattava tai vietävä kuivaan. Nämä hommat käy aika näppärästi jos kyseessä on sellainen paikka, jossa hommia muutenkin tehdään. Toisaalta pitää olla heti tiedossa minkälainen pintakäsittely on tulossa, jotkuthan noita jopa kuumagalvanoi mikä on aika hyvä vaihtoehto jos ronko on sellainen, että sen saa puhtaaksi joka puolelta. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos runko on vain jostin paikoin alkavasti ruosteinen kuten mun autossa oli tilanne, tuli ongelmakohtia puhallettua lapsellisen pienellä pistoolilla, nykyisin käytössä olevilla vehkeillä homma olisi jo onnistunut helpostikin kun ensin olisi merkannut ongelmakohdat kirkkaalla merkkausvärillä, laittanut auton riittävän hyvään asentoon puhaltamisen kannalta ja puhaltanut kaikki ongelmakohdat kerralla. Tietysti samalla pitää olla maalaus suunniteltu ja siinä ei kannata pyörää keksiä uudestaan vaan lainata kestävät menetelmät sieltä missä ne on luotettavasti korroosikestäväksi todettu. Jos auto on normaali käyttöauto, jota ei viitsi ihan atomeiksi purkaa, korjaushommat on huomattavasti mukavampi aloittaa kun pesee pohjan ensin kunnolla sellaisella painepesurilla, jolla paska oikeasti lähtee, eikä ole syytä tyytyä mihinkään hienovaraiseen pesuun vaan sellaiseen, joka repii huonosti kiinni olevat maalit ja muut pinnoitteet pois. Olen jollain lailla onnistunut pesemään sellaisella kuumavesipainepesurilla, jossa on mutkalle taittuva pesuvarsi, jolla pohjaa voi pestä. Homma sujuisi paremmin jos auton saisi niin ylös, että näkee kunnolla mitä on tekemässä. Mielellään vielä joku terävää suihkua tekevä vaikka pyörivä suutin. Tämän jälkeen kunnollinen tutkiminen missä oikeasti on korjattavaa ja missä ei. Sitten hiekkapuhallettavat kohteet merkaten kirkkaalla värillä. Kun nämä väriläiskät on puhallettu, niin ruosteet lähti kerralla. Ilman merkkausta meinaa ongelma olla kun kaikkia puhallusta kaipaavia kohtia ei huomaa puhaltaessa. Ihan joka paikkaan ei kannata hiekkasuihkua kohdistaa. |
|
#13
|
|||
|
|||
|
En tiedä sitten millaisella pajalla olen itse puhalluttanut osani ja autoni mutta on se äijä varmaan 30 vuotta turannut niitä. Aina on sanonut että jos auton alustassa on paljolti massaa niin homma onniistuu kyllä mutta hintaa tulee, itsekin olen tosin pienemmillä vehkeillä puhaltaessa huomannut että se massa lähtee pyörimään eikä irtoa kyllä helposti. Eli en usko tuohon 50€ urakkaan. Kai se jollain kuumapesurilla ensin pestä tarvisi että puhallus oikein kävisi?!
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Yhden auton pohjan puhalluttaneen ja siis vain pohjan, jossa oli normaalit alustamassat ja ruostetta jonkin verran niin rahaa paloi rapiat 400e ja aikaa kai 1 päivä. Tai ainakin vientiä seuraavana sai haettua.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| ruostesuojaus | ryobi | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 27.03.2020 19:50 |
| Ruostuneen vaijerin herkistely | Mika B | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 21.01.2013 09:52 |
| Ruostesuojaus | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.03.2008 08:12 | |
| 90-luvun bemareiden ruostesuojaus | KIM | Chit-Chat | 9 | 20.04.2007 16:29 |
| Rungon hiekkapuhallus | JERKKU | O/M/V Muut | 2 | 05.03.2006 22:13 |