Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2013, 17:42
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Etuperästä(D30) alko kuulumaan jurinaa neliveto päällä ajellessa.Auton alle ja totesin,että pinionissa oli 1-2 milli väljää pystysuunnassa,päittäistäkin oli millin verran.Pinionin stefa oli myös alkanut vuotamaan.
Onko paha homma vaihdella laakerit? Hammaspyörien kosketuskulman säätö? Kannattaako yleensäkkään tehdä jos laakerit+tiivistesarja maksaa 250-300e? Ilmeisesti suositellaan kuitenkin vaihtamaan kaikki laakerit kerralla eikä vaan pinioniin..?
Varaosa-autossa (XJ-92) olis ehjä absiton akseli.Tämä äänekäs akseli on absillinen(XJ-90).Onkohan välityksissä eroa? Ilmeisesti ABS vetarit ovat ainakin paksummat/isommilla ristikoilla--->kestävemmät??

Kiitos ja anteeks..
Välityksistä puheen ollen.. kellään mitään listaa miten noi eroaa vuosimalleista, vaihteistoista ja moottoreista riippuen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2013, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Välityksistä puheen ollen.. kellään mitään listaa miten noi eroaa vuosimalleista, vaihteistoista ja moottoreista riippuen?
4.0 + AW4- yhdistelmällä lähes aina 3.55, tosin siihenkin on saanut tehtaalta mm. "tow pack"- option yhteydessä 3.73 välitystä (tosin ei niissäkään kaikissa ole tiheampiä periä).

4.0 + manuaaliaskissa on 3.07

2.5 bensa + manuaaliaski 4.10

2.5 diesel + manuaaliaski on muistaakseni 3.73

Rellun 2,1 litran diesel + manuaalin välityksestä en tiedä varmasti, mutta uskoisin sen olevan 3.73 tai 4.10
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2013, 21:39
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
4.0 + AW4- yhdistelmällä lähes aina 3.55, tosin siihenkin on saanut tehtaalta mm. "tow pack"- option yhteydessä 3.73 välitystä (tosin ei niissäkään kaikissa ole tiheampiä periä).

4.0 + manuaaliaskissa on 3.07

2.5 bensa + manuaaliaski 4.10

2.5 diesel + manuaaliaski on muistaakseni 3.73

Rellun 2,1 litran diesel + manuaalin välityksestä en tiedä varmasti, mutta uskoisin sen olevan 3.73 tai 4.10
Kiitos, Timo, (taas) tiedoista. Tukee eilisillan googletteluni tulosta oman autoni välityksestä. Itselläni manuaali kutonen ja 31" renkaat ja voimaa tuntuu vielä riittävän. Eli ei (vielä) sen puoleen tarvetta muutokseen. Lähinnä hain tuota tietoa etuakselin lukkohankintaa silmällä pitäen mutta esim. lock right näyttääkin tarjoavan samaa välityksestä riippumatta (d 30). Mistä puheen ollen, kokemuksia/vinkkejä lukoksi eteen? Lock right olisi edullinen mutta vähän arveluttaa kun jostain luin ettei missään nimessä part time nelivedon kanssa ja itselläni np231..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.01.2013, 21:55
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Lock right olisi edullinen mutta vähän arveluttaa kun jostain luin ettei missään nimessä part time nelivedon kanssa ja itselläni np231..
Huomenna laitan "lounaslaatikon" paikalleen eteen.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.01.2013, 22:08
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Huomenna laitan "lounaslaatikon" paikalleen eteen.
Ok, annahan kuulua kokemuksia. Onko just lock right vai kenen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2013, 22:10
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Ok, annahan kuulua kokemuksia. Onko just lock right vai kenen?
Tais olla. On ollut jo melkeen puoli vuotta tallin hyllyssä...
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2013, 11:32
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Tais olla. On ollut jo melkeen puoli vuotta tallin hyllyssä...
.. ja sulla on kans np 231? Maantieajo-ominaisuudet mua tuossa arveluttaa, että onko toiminta kuinka brutaalia? Lähteekö esim. liukkaalla puskemaan? Tuossa törmäsin kans power traxin no-slipiin, tiedä sitten onko sen parempi? Kalliimpi ainakin Tyhmä kysymys (taas), mutta mites tuo vaikuttaa takavedolla ajettaessa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 10:57 (GMT +2).