Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2013, 22:47
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MrBond Näytä viesti
Muutama onkelman poikanen tässä vielä olis.
1. Bensatankin kun täyttää täyteen niin yläpuolelta valuttaa ulos, ehkä kun ajaa 5L pois niin valuminen loppuu. Mistäs se kuseskelee?
Aina pätkässä on muovitankki, mutta ns. tankkivaruste eli lähdöt siinä päällä metallista. Todennäkösesti korroosio tehny tehtävänsä. Ei muuta kuin tankkia alas ja tutkimaan. Ite tosin tein kontin lattiaan reiän, ni ei tarvinnu alkaa puottaan tankkia.

http://www.fronteraowners.co.uk/foru...p?f=41&t=14393
Ei vissiin näy ilman rekisteröitymistä, mutta jos edes välttävästi enklantia tajuaa ni kannattaa tunnukset tehdä. Siinä kuvia, joidenka perusteella itekki aloin reikää tekeen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2013, 01:58
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Onko kellään tiedossa mistä mahtais -93 pätkään löytää käsijarruvaijeria?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2013, 12:00
Kinnas Kinnas ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Laihia
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Onko kellään tiedossa mistä mahtais -93 pätkään löytää käsijarruvaijeria?
http://www.skruvat.fi/Jarrujarjestelma-C161.aspx

Tualta ainaki löytyys.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2013, 19:47
aleksi:n Avatar
aleksi aleksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.07
Sijainti: Teisko
Viestit: 74
Perusasetus

Mistäs voisi johtua kun kytken nelivedon päälle niin neliveto päälle täristää vähän kun ajaa mutta takaveto päälle ei. Vaikka edessä onkin lukot päällä voisiko etukardaanissa olla jotain häikkää? vai missä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.02.2013, 08:42
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aleksi Näytä viesti
Mistäs voisi johtua kun kytken nelivedon päälle niin neliveto päälle täristää vähän kun ajaa mutta takaveto päälle ei. Vaikka edessä onkin lukot päällä voisiko etukardaanissa olla jotain häikkää? vai missä?
Väljät ristikot etukardaanissa? Auton alle vaan pyöritteleen ja heilutteleen kardaania. LT:ssä muinoin ainakin oli melkoinen tärinä päällä kun oli väljät ristikot.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2013, 16:50
aleksi:n Avatar
aleksi aleksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.07
Sijainti: Teisko
Viestit: 74
Perusasetus

Mistähän tuota kardaanin ristiniveltä voisi kysellä ainakaan motonet ja varaosamailma ei myy? ja toi lontoo ei taitu itseltä koitin google kääntäjällä kääntää tuota sanaa ja etsiä ebaysta mut eihän siit mitään tuu

Osaisiko joku kertoa monella kori on kiinni rungossa niin tietäisi monta korotus palaa tarvisi ostaa?

Viimeksi muokannut aleksi : 09.02.2013 18:47
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.02.2013, 10:37
Pudejovicky:n Avatar
Pudejovicky Pudejovicky ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Salo
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Väljät ristikot etukardaanissa? Auton alle vaan pyöritteleen ja heilutteleen kardaania. LT:ssä muinoin ainakin oli melkoinen tärinä päällä kun oli väljät ristikot.
Juuri näin oli myös itsellä B-koppasessa Rontissa kun alkoi juristella.

Tuo Aleksin kysymä ristikkonivel on lontooks U-joint, mutta valitettavasti en tiedä mistä tuo omaan tuli aikoinaan kun meni silloin myyjäliikkeen piikkiin.
Remontti meni ooppelin kautta, mutta kardaani kävi tasapainotettavana hiomossa. Voisit kysellä niveltä suoraan jostain hiomosta? Olikos tossa A-koppasessa joku tukilaakeri kans siellä edessä??

Korinkorotukseen voit käydä puslat laskemassa sieltä auton alta. Muista kattoo myös sinne puskurien sisään... Oliskohan B-koppasessa ollut noita 5kpl puolellaan?

Itsellä on Haynesin manuaali pelastanut monesta pulasta. Vaikkei lontoo ihan taipuisikaan, niin toimii myös toisin päin hiukan niinku sanakirja
Paras on kun isäukon 3.2V6 oli kansivaihdossa ja eihän ne liikkeen pojjaat saaneetkaan sitä enää käyntiin... Oireet kuulosti hiukan siltä kuin ei olisi ajoitukset menneetkään ihan putkeen ja lähetin s-postilla seikkaperäiset ohjeet Haynesista suomentaen ja kyselin et mahtoiko olla kaikki huomioitu...
Parin päivän päästä ukko soitti ja sano et olivat niillä ohjeilla saaneet vehkeen tulille
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.02.2013, 15:32
aleksi:n Avatar
aleksi aleksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.07
Sijainti: Teisko
Viestit: 74
Perusasetus

Olisiko tämä oikea osa etukardaanin ristinivel tälläinen löyty ebay
http://www.ebay.com/itm/Universal-Joint ... 5d369d23a4 onkohan noissa etukardaanin molemissa päissä samanlaiset suomessa tämäkin osa sit meinaa MAKSAA 197e kun kysäsin muutamasta varaosa liikkeestä ja monesta ei saa edes kyseistä osaa

Kun koitin etsiä tällä ns osanumerolla ADZ93904 löytyy vaikka mistä tuota ristiniveltä
https://www.google.fi/webhp?hl=fi&ta...w=1366&bih=643

Puolasta? noin 20e
http://e-autoparts.pl/polaczenie-wzdluzny-p-656025.html

Viimeksi muokannut aleksi : 11.02.2013 15:43
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.07.2013, 11:03
MrBond:n Avatar
MrBond MrBond ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.12
Sijainti: Lahti, FI
Viestit: 16
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Aina pätkässä on muovitankki, mutta ns. tankkivaruste eli lähdöt siinä päällä metallista. Todennäkösesti korroosio tehny tehtävänsä. Ei muuta kuin tankkia alas ja tutkimaan. Ite tosin tein kontin lattiaan reiän, ni ei tarvinnu alkaa puottaan tankkia.

http://www.fronteraowners.co.uk/foru...p?f=41&t=14393
Ei vissiin näy ilman rekisteröitymistä, mutta jos edes välttävästi enklantia tajuaa ni kannattaa tunnukset tehdä. Siinä kuvia, joidenka perusteella itekki aloin reikää tekeen.
Kiitos tästä, aikaa mennyt ja tupakkaa palanut mutta nyt pitää alkaa tutkimaan tuota juttua.
Vissiin siellä tankin puolella jotain häikkää kun läy laihalla, b-paineet oli mittauksessa kuiteskin +3 bar, mutta kun ittoitin paluuputken niin sieltä ei bensaa tule olleskaan.
Eli jossain tankin puolella ehkä vuotaa, vika kun on ollut muuttumaton jo 20 tkm ajan.
Rekkasin tuonne saittiin, jos tekis helpolla ja lattian kautta...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.07.2013, 11:06
MrBond:n Avatar
MrBond MrBond ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.12
Sijainti: Lahti, FI
Viestit: 16
Perusasetus

Minkähänmoinen homma on vaihtaa perätiiviste fronteraan (1992)
Siitä kartaanin juuresta vuotanee, katsastussetä totes että kannattaa vaihtaa ja onhan se sinne roiskinnu tavaraa.
Ja mistä kannattaa tiivistettä kysellä?

Edit:
Ehkä se huohotus on tukkeessa kun täyttöpropustakin pikkasen hikoilee ja takalaipan välistä.

Viimeksi muokannut MrBond : 18.07.2013 08:01
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.07.2013, 14:48
Evinrude Evinrude ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.07.13
Sijainti: Mäntsälä, Suomi
Viestit: 7
Perusasetus

Itelä sama homma, attä vuotaa toi taka-akselin navan stefa. Mekaanikko kaveri sano, että tulis laakeri ja stefa samassa paketissa. Eikä onnistu millään henkilöauton prässeillä toi, pitää olla järeempi. Eli hommaa sinä todennäkösesti on.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.09.2013, 00:14
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Täytyy sen verran päivittää Frontera-topikkia, että tänään vihdoin sain leiman omaan laitteeseen.
Otteessahan nyt on sitten 2,5" korikorotus, 3" Calminin jousituskorotus ja 33 renkaat. Tosin ihan koko 3" ei auto noussut ja otteessa korkeus navasta kaareen oli muistaakseni 580mm.
Katsurin käskystä autoon hommasin myös cros4wd.fi:stä levikekumia, joka laskee kaaren korkeinta kohtaa varmaan pari senttiä.

Pääasia on se, että leimaongelmat on selätetty taas seuraavaksi vuodeksi.

Calminin korotussarja oli 1500e, vuosikatsastus ja muutoskatsastus 104e, uus tarvikekatalysaattori 80e, levikekumi 167e ja siihen lisäksi vielä kaikki pultit ja mutterit ja muut tilpehöörit, ni tän vuoden laittokulut on varmaan reilusti yli kahden tonnin. Auton rakentelu on mukavaa ja halpaa puuhaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.09.2013, 06:05
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Laitas kuvaa tuosta laitoksesta. Voi olla melko hyvännäköinen. Oliko tuo nyt lyhyt vai pitkä malli?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
myyt. FRONTERA O/M/V Ajoneuvot 3 20.03.2007 22:15
M: Frontera -92 sam-o O/M/V Ajoneuvot 6 02.06.2006 22:30
M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 Ansu O/M/V Muut 2 22.09.2005 12:18
M: Opel Frontera 2,4i -92 Jyki O/M/V Muut 3 13.09.2004 12:50
opel frontera 2.4 i khv Tekniikka & Jutustelu 17 15.04.2004 08:39


Sivu luotu: 10:59 (GMT +2).