![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tollanen tekstin pätkä jos oikeesti jostain voimaisesta laista löytyisi niin rakentelu olisi melko juhlaa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Runkohan näissä (BJ42 vs. BJ43) on presiis samanlainen taka-akselin ylitykseen asti, joten ongelmaa ei pitäisi olla. Skannailen kuvat jos muistan tännekin, niin onpahan jotain mustaa valkeella. Akselivälin pituusero muodostuu takapakoista (samat kuin 45:ssa), jolloin akseliväli nytkähtää 2285 -> 2430 mm. Mutta siis laillista ja tehtävissä, sama mallisarja Toyotan mukaan (BJ43:sta ei ole tyypitetty Suomeen), yhtenevä runko jne. BJ40 ja BJ42 on samaa mallisarjaa LTJ:n tyyppikoodien perusteella. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sieltähän se vielä löytyi! Näillä eväillä sain tosiaan omani muutoskatsastettua. Ainua mitä pitää toki tehä, on muuttaa lokarit sitten vastaamaan määräyksiä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitten saa laittaa bj-40:seen bj-42 vastaavat max koko renkaat, kun toteutaa kyseisen auton akseleilla muutoksen?
" Mikäli auton akselistot vastaavat rakenteeltaan ja mitoitukseltaan (mm. akselis-tosta johtuva raideleveys, sallittujen akselimassojen ei tarvitse olla samoja) mallisarjaan kuuluvaa renkaiden ulkohalkaisijaltaan tai renkaiden leveydeltään alun perin suuremman mallin akselistoja, voidaan ko. suurempia mittoja pitää vertailukohtina määriteltäessä suurinta muutoskatsastuksessa hyväksyttäväksi mahdollista rengaskokoa, kunhan kyseinen rengas on tieliikennekäyttöön tarkoitettu. Muutoskatsastusvaatimus määräytyy kuitenkin auton tyyppitietoihin merkittyjen alku-peräisten rengaskokojen perusteella." Tuolta sivu 5. http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...uttamisesa.pdf
__________________
RASOR |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
RASOR |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Taas oli muisti tehnyt tepposensa..
Muistini mukaan 42:seen saa tosiaan hieman korkeemman kuin 33" olikohan 34". tää johtuu alkuperäisrenkaan koosta 7.00 / 7.50. 33 "menee nelikymppiseenkin muutoskatsastuksella. 12,5 saattaa kiikasta vanteen leveydetakia, ts. kasvattaa raideväliä liikaa jos on esim kymppituumaset alla. Sopivalla vanteella menee. Mutta onhan noita leimattu vaikka huru mycket. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset kysymykseen vastauksesta piipari ja -MaTTi-.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Seiska´puolikas se nelikymppisissäkin, tai ainakin itselläni ollut kaikissa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
akselivälin muutos suzukiin.tarviis kuvia lwb taka rungosta | sössö84 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 24.03.2012 12:33 |
Ostetaan Land Cruiser BJ-40/BJ-42 | juseli | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.01.2009 14:51 |
M: BJ 40 LASIKUITUKEULA / FLIPPI / BJ KEULAN OSIA | Urbancityboy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 53 | 17.12.2007 21:43 |
bj-40:seen bj-42:sen etu akseli ??? | pyrkyri | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.09.2005 08:03 |
M: BJ-40 -79 rek. pakuksi ja bj -78+ sälää | Olppa | O/M/V Muut | 0 | 29.02.2004 01:55 |