Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2013, 20:56
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthr...&highlight=vnt

Käytetään 3 vuotta vanhaa vitjaa osittain hyväksi ja kysytään että onko mitä uutta ko.puhallinmallin ohjaukseen keksitty? Osaako MegaSquirt nykyään tämän turbon säädön?
Mekaaninen ohjauksen toteutus saattaa olla kovin mielenkiintoinen keksittävä?

Myös käyttökokemuksia metsästä kaipailen eli kannattaako VNT siipinen vai perinteinen ahdin viritellä metsääjoon?

Jotain epämääräisiä laatikoita olisi kuulemma pajan nurkassa ja mersussa ei oo vieläkään turboo...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2013, 21:07
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

yksi kaveri joskus rakensi v3 megan kaa toimivan vnt, mut en muista oliko se ihan modaamaton mega.. Pitäneee kysäistä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2013, 21:12
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

ja eikös tuon ohjauksen helposti sais painkellolla toimimaan ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2013, 21:41
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Googleen kun heittää hakusanoja niin kyllä sieltä tulee vaikka minkälaista viritystä vastaan mitkä on toteutettu yli/alipaineella ja niiihin liittyvillä kolskeilla.

Eli jos tälläisen mekaanisesti toteutetun ohjauksen tekee niin mikä on se oikee lähestymistapa eli säädetäänkö siipiä:

-Ahtopaineen mukaan
- pakopaineen mukaan
- kaasupolkimen mukaan
-kierroksien mukaan
- joku muu ?

Kuitenkin ehkä pitäisi ottaa enemmän kuin yksi muuttuja huomioon ettei joku tuho tulisi ja viritys toimisi halutulla tavalla. Eli jos enemmän kuin 1 muuttuja niin alkaa mennä mielenkiintoiseksi... Vai olenko hakoteillä näillä pähkäilyillä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2013, 21:58
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Googleen kun heittää hakusanoja niin kyllä sieltä tulee vaikka minkälaista viritystä vastaan mitkä on toteutettu yli/alipaineella ja niiihin liittyvillä kolskeilla.

Eli jos tälläisen mekaanisesti toteutetun ohjauksen tekee niin mikä on se oikee lähestymistapa eli säädetäänkö siipiä:

-Ahtopaineen mukaan -siipiä auki kun tietty raja ylittyy
- pakopaineen mukaan
- kaasupolkimen mukaan kun kaasu aivan pohjassa, rajakytkin vetää siivet aivan kiinni, jolloin herää heti ja hetkellisesti ainoastaan, kumminkin kiinnivetävä voima semmoinen että ahtopaineella rajoittava sen jaksaa voittaa.
-kierroksien mukaan
- joku muu ?
Jotenkin näin voisi alkaa pähkinöimään, itsellä oli ainoastaan minimi aukeama ja sulkeuma minkä rajoja etsin pakopainemittarin kanssa. useampi pakosarjan tiiviste tuli kyllä poksautettua Mutta en saanut omaan makuun toimimaan hyvin, etsin vähänaikaan lineaarisesti nousevaa kelloa millä voisi tasaisesti paineen mukaan aukaista noita siipiä, tuo tahtoi olla että sitten kerrasta aukesi tuo kello ja siivet. joten ajo oli todella kulmikasta.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2013, 13:54
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Kilauta tuonne, laittelee VNT föönejä myös vanhempiin. VAGgilaisiin tais löytyä myös jotain jälkiasennus purkkia, tiiä käviskö muihin ja mihin hintaan ?

http://www.findiesel.fi/fi/Etusivu.html
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2013, 14:34
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.284
Perusasetus

OM603 + 2x VNT


http://www.mersuforum.net/forum/view...?f=27&t=121916

Tuossa on ihan hyvää yritystä...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nivan muokkausta orggisluokkaan (valmis.) Patu925 Maasturiprojektit 77 11.04.2011 20:28
Myyty G-Mersu timoanterol O/M/V Ajoneuvot 2 02.09.2010 20:49
Myydään G Mersu MBG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.02.2010 19:10
Ostettu G. Mersu JEO O/M/V Ajoneuvot 8 04.12.2009 11:05
m: mersu cj5 O/M/V Muut 0 11.08.2003 13:47


Sivu luotu: 05:09 (GMT +2).