![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hajos ABT sillon viimeeks Ravijoella, tossa on nyt vaihteisto pestynä: Nuo on vielä ihan ehjät:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
samannäöistä jälkeä vissiin aika monella tullut noiden vissien kanssa, mulla lehmässä oli aluksi keulalla tommonen ja erään nokian ajopäivän jäljiltä vaihteisto oli melkein yhtä kaunis.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ole kalvainta vieläkään. Ei ollu varastossa, jälkitoimituksessa eikä tietoa millon tulee. Perkele!
No, vaihdoin sentää risan vaihteiston kannatinkumin uuteen (oli yks niistä vioista mistä ajattelin mainittavan katsastuksessa): Vanha olikin jo melkolailla lopussa: Seuraavaks pitäis taas kerran värkätä pakoputkea. Vajaa vuosi sitten tuon pystyhormin värkkäsin, sen piti olla vaa sellanen kokeilu miten toimii mut siihen se jäi ku toimi niin hyvin. Vaimentimen ajattelin kiinnittää suoraan runkoon ja takaosa kans kiinteästi, vaimentimen etupuolelle tulis sit joustoliitäntä. Tosin ihan ensimmäinen homma olis vaihtaa jarrunesteet, tossa ku parina iltana pidin auto työpaikalla hallin lämmössä, niin 30 kilometrin ajon jälkeen kun painoi jarrua niin ne tykkäs jäädä päälle. 1,5-2 sekunnin viiveellä vapautti jarrun. Eilis aamuna sama homma, jarrut jäässä ku ekan kerran kovemmin polkas, ehkä puolen sekunnin viive ennen kytkeytymistä. Voi se vika kyl olla satuloissakin, kosteutta ja likaa mikä sopivasti jäätyy. Eilisen päivän auto oli ulkona ja toimi taas ihan normaalisti. Oikeastaan voisikin ottaa etusatulat auki, putsata ja puunata ne, tehdä uudet jarruputket eteen kun ovatten aika rapsakan näköiset ja sit vaihtaa nesteet koko systeemiin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuntuu kovemmalla pakkasella olevan ominaisuus tuo polkimien kankeus. Omassa menee jarru ja kytkinpolin kankeiks ja kuullu samaa muiltakin. Pahvi nokalla kuulemma auttaa. En oo omassani kokeillu. Vanhat nesteetki varmasti toki vaikuttaa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei se poljin ollu kankea, toimi ihan normaalisti painaessa, mutta ei palauttanut. Ja nyt muistin että kun kokeilin jarruttelua muutaman kerran, niin heti kovemman jarrutuksen perään ku täppäs poljinta niin siinä oli selkeästi tyhjä liike. Eli se viittais enemmän pääsylinterin puolelle. Mutta se eilisaamuinen taas oli saman tuntuinen kun on ajanut lumessa ja jarrut jäätyy jumiin. Mutta nyt ne jumi jostain muusta syystä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuo vinssihän antautui näköjään ihan totaalisesti. Kova oli kyllä vetokin siinä liejupurnussa.
Ei ku suurempaa kelaa tilalle!!
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nyt olis sitten ohjausta päivitetty, sain viimoseltaa kalvaimenkin. Aika tasan pari kuukautta meni aikaa siihen. Nopeemmin ois saanu ite tilaamalla, mut eipä noista aina tiedä. Ei ole sitten mikään bolt-on homma, tosin sen arvaa jo ton kalvaimen tarpeesta. Mutta pitää muutakin muokata, esimerkiksi trackbarin kiinnitys pitää nostaa noin 25mm ylemmäs tai 20mm alemmas, nyt pultti osuu just tuohon raidetankoon. Ensiapuna hioin tuosta kannasta hieman tavaraa pois, ei hyvä ratkaisu mutta tähän hätään ainoa. Yritin ottaa tuon pultin pois, mutta sepä on ruostunut niin tiukkaan puslan holkkiin että alkoi vetää tuota akselin korvallista ropeliks. Ja kun uutta puslaa ei ole niin ei voinut lämpöäkään antaa. Toinen on etuperän koppa, siihen pitää tehdä upotus että tanko ei paina sitä vasten. Tankojen mitoitus osui lähes kohdalleen, liian lyhyitä ei olleet kumpikaan, mutta edellisestä kuvasta näkee että välitanko on kierretty ihan pohjaan. Siinä on noin 15mm liikaa pituutta. Pikkujuttuja, normaalissa ajossa ei huomaa mitään, mut ihan tappiinsa renkaat ei pääse kääntymään. Tätä kuvaa kun katsoo tarkasti, huomaa että kannatin kumin vasen reuna (eli kameraa lähempänä oleva) on enemmän painuksissa. Tässä kuvassa näkyy oikealla reunalla miten öljypohja on aikas lähellä palkkia. Vasen moottorin kannatin on finaalissa, ja sen korjaamiseksi hankin polyuretaani insertit. Edullisesti ei tuntunut löytyvän orkkiskumeja, joten kokeillaan miten homma onnistuu noiden kanssa. Ideahan on ottaa kannatin pois, ja sovittaa nuo insertit siten että se kumiin vulkanoitu metalliholkki istuu taas keskellä kannatinta
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Luokat |
cummins, dodge, ram |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttis LJ | Gulo | Maasturiprojektit | 36 | 24.03.2018 17:53 |
Ostetaan käyttis | JariTi | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 07.03.2011 13:40 |
Ostettu Dsl käyttis | ranke | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.04.2010 18:20 |
Ostettu Halpa käyttis | karvanoppa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.10.2009 10:32 |
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 | JV73 | Tapahtumat | 63 | 22.10.2009 09:18 |