Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.12.2012, 23:29
Källbacka Källbacka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.12
Sijainti: v-s
Viestit: 72
Perusasetus

Tuo 2-LT-koneinen tumppi-Hiace menee pellolle hankeen ja vetää sinne mukanaan 405 Pösön jarrut jumissa tarvittaessa - tiettyyn pisteeseen. Sitten kaivetaan lapiolla, jos kuoputat montut alle. Pa-talouden ja ajettavuuden nimissä valitsisin D4D:n ehdottomasti, koska on maantiekäytössä tuhannesti sivistyneempi ajettava. Oma siis talouden lisäkuljetin, josta ei leipä ole kiinni, mutta eipä ole liikaa rahaakaan.

Mitä tuossa ehdottomasti pitäisi olla: korotus (jouset KooPeeltä ja etupää tiukkaan, kustannukset alle 120 €, jos juo olutta asentaessa), etulukko (ARB/vastaava kytkettävä), napalukot+kunnon jakotoosa (2005 ja uudemmissa Hiluxeissa kardaani taas kuskin puolella eli niistä soveltamaan? Oma budjettiversio syntyy aikanaan LN170:n jakolaatikolla eli jumpan kautta, kun etuperän saa siirtää ja rukoilla insinöörin olevan sokea). Ja napalukot siksi, että saisi tuon etupään irti ja kulutusta maantiellä hiukan aisoihin, jos on vihreä, kuten mä. D4D menee tosin selkeästi maltillisemmalla löpömäärällä kuin tämä puoli milliä veivattu vanhempi.

Mikä tökkii: onhan se traktori maantiellä vs. Porterit, Vitot ymv. modernit pelit. Eikä se takalukko tosiaankaan ole mahtava.

Mikä toimii: kaikki. Melko vähän sähkökikkaretta menemässä solmuun ja mekaniikka nyt vaan on näissä kohtalaisen varmaa.

Ja sitten aihiossa "pitää olla": liukuovet molemmissa kyljissä sekä jos mahd. niin pariovet takana, jos vahingossakaan pitää lastata trukilla perseestä.

e: Ja 235/75-15-rengastus, joka lähellä maksimihalkaisijaa vakioaukkoihin vakiokorkeudessa edessä, tekee lähestymis- ja jättökulmasta siedettävämmän, pitää rengaskulut maltillisina, mutta välitykset menevät edelleen enemmän nutulleen eli ilman kuormaa menee "ihan jees" kinoksessa/pienissä nousuissa, mutta kuormalla ja vaunulla saattaa alkaa ahdistamaan huonossa paikassa. Muutenhan kuormankesto on varsin mallikasta kyseisissä keksinnöissä.


Viimeksi muokannut Källbacka : 27.12.2012 23:41
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan vw transporter 2.5tdi 4x4 vm.2000 tessu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2011 15:02
Myydään Nissan King Cab 4x4 vm.2000 SauliS O/M/V Ajoneuvot 1 09.06.2011 22:25
Myydään Audi A6 4x4 v.2000, 15500€ x-pj O/M/V Ajoneuvot 0 07.12.2008 13:05
M: 4x4 hiluxin takapakat vm 2000 tossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 15.11.2006 18:10
M:HILUX -85 4x4 2000 € MYYTY toytoy O/M/V Muut 13 08.11.2005 09:34


Sivu luotu: 12:26 (GMT +2).