Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2012, 21:59
Gee.:n Avatar
Gee. Gee. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 276
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Sain Mitsu-projektimme kuvat typistettyä 109 kuvaan jotka löytyvät täältä:

http://kuvablogi.com/blog/22439/11/

Videoita löytyy youtubesta kanavaltani jonka linkki on allekirjoituksessani

Projekti alkoi 21.4.2009 ja koeajot olivat 30.1.2010.

Valmistettu suunnistus/safari käyttöön

Runko: G-mersun
Akselit: Unimogin peltiperä akselit
Jakolaatikko: Unimogin itse lyhennetty
Moottori ja vaihdelaatikko: Mersun 6 sylinterinen 3.0 l diesel jatkeena sen oma automaatti
Vinssit: etu- ja takavinssi hydraulinen vanhoista itse rakennettu
Kori: Pätkä Mitsubishi Pajero itse lyhennetty
Omapaino: 2550 kg

Nykyinen turbo asennus osoittautui epäonnistuneeksi. Rakenteilla Audin muuttuva siipinen turbo jonka jälkeen pannusta voisi irrota 300 heppaa. Tätä ei asenneta ennen kuin akseleihin on vaihdettu rautaiset porttaalipoksit. Poksien valmistus/teettäminen on vielä vaiheessa. Nykyiset tehot riittävät hyvin tuhoamaan peltiperäakseleiden valupoksit ihan vaan pikku välipalana.

Eli tällainen on meidän Pajeromme. Tästä vinkkiä rakenteluun.

Tuo mersun kutosdiesel on perusvarma moottori joka on omiaan juuri tämänkaltaisessa autossa. Siitä on riittänyt tehoja pyörittämään noita raskaita hytikkavinssejäkin. Hyvä valinta niille jotka miettivät mitä sinne alkuperäisen tilalle laittaisi.

Saako näitä kuvia johonkin näkösille??
Tai onko forumilla juttua k.o. "Pajerosta"?

Gee.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.12.2012, 22:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gee. Näytä viesti
Saako näitä kuvia johonkin näkösille??
Tai onko forumilla juttua k.o. "Pajerosta"?

Gee.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73675
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.12.2012, 23:59
^^spesialisti^^ ^^spesialisti^^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: keuruu
Viestit: 180
Perusasetus

löytyy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.12.2012, 10:36
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

kai täälä kärsii kysyä neuvoja pajeron huoltoon? lähti pajerosta takapyörä irti kun laakeri korkkas. tuola ei kaiketi perän sisällä ole mitään kiinnitystä vetoakselille? c-klippiä tai vastaavaa? onko se laakeri pelkästään jollain rymppiholkilla lukittu siihen vetoakselille kuten toyotassa vaiko kuinkas? ulkokooli on kaiketi siinä akselin päässä 4 pulttisessa laipassa kiinni?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.12.2012, 11:03
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
kai täälä kärsii kysyä neuvoja pajeron huoltoon? lähti pajerosta takapyörä irti kun laakeri korkkas. tuola ei kaiketi perän sisällä ole mitään kiinnitystä vetoakselille? c-klippiä tai vastaavaa? onko se laakeri pelkästään jollain rymppiholkilla lukittu siihen vetoakselille kuten toyotassa vaiko kuinkas? ulkokooli on kaiketi siinä akselin päässä 4 pulttisessa laipassa kiinni?
Ei ole minkäänlaista lukitusta perässä,vetari tulee kiinni mutterille siihen jarrukilpeen. Tuolla joitain kuvia,toivottavasti avartaa edes vähän miten on kasassa http://imperio.1g.fi/kuvat/exautot/P.../Taka-akseli2/
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.12.2012, 11:25
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Murikan sisällä on sellaset nappulat jota päin vetari menee ja akselin päässä on shimmi levyt jolla laakeri välys säädetään,jos laakeri jää löysälle ni ei pysy millään konstilla vetari paikallaan vaan löystyy ja irtoaa laakerista.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.12.2012, 11:51
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Tuo nuhapumpun kuvasarja selvensi hyvin. Toivottavasti tuo vetarin kierre on vielä ehjä. Hiukan joutunee onkiin rojua akseliputkesta. Laakerin kuulia/rullia jne. Niin tosiaan kysehän tässä oli -85 pätkiksestä kun unohtu se mainita edellisessä viestissä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajerot -92-> KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 13 01.07.2009 08:50
Psychobillyn ystävät tänne T.T.T Chit-Chat 35 25.11.2007 02:02
Mitä painaan teijän pajerot? offipete Tekniikka & Jutustelu 4 22.09.2006 07:01
Tänne kuvia! Linkit 1 25.10.2004 18:21


Sivu luotu: 21:57 (GMT +2).