Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.12.2012, 20:44
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smuli Näytä viesti
Noihin nesteisiin liittyen, mistähän mahtais löytyä kaikki mahdolliset nesteiden määrät ja laadut tuohon kingkäppiin. Netistä jostain? Ei jotenkin googlesta tuota tulosta.
Täs yhdelt; http://www.olyslager-lubricants.nl/v...t.aspx?Lang=16 ....
Täs toiselta; http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7074175 ...
Täs kolmannelta; https://www.neste.fi/suositustaulukk...;13458&lang=fi ...

Noist TB:n öljyistä en nyt löytänyt linkkiä, ja kauppiaskin sen löysi sattumalta ihan.

Mikäli kirjasest haluaa kattoa, niin joltain korjaamolta käy kysyyn vanhan kirjasen. Itsellä ollut parikin Mobilin kirjasta, missä ollut vm. 2000 asti autoja... Ne nyt hukassa, mutta eipä noita oo ennään tarvinutkaan ku kaupasta saa samalla tiedon ja ku ei tarvi varastoa olla ittellä pahemmin ennään. Muille vähän tarvii vaihdella, niin ne samalla kaupasta ottaa ja kysyy et mitkä sinne käypi...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.12.2012, 21:43
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Kiitokset jyrdenille, noistapa se löytyi. lähinnä kiinnosti nuot viskositeetit ja määrät. ihmettelin vain että kun noissa on sama öljy molempiin periin vaikka eikös taakse pitäisi laittaa öljy jossa on kitkalukolle lisäaineet? tai pitäisi ja pitäisi mutta toiminta voisi olla parempi noiden lisäaineiden kera.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.12.2012, 09:04
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Juuhh...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smuli Näytä viesti
Kiitokset jyrdenille, noistapa se löytyi. lähinnä kiinnosti nuot viskositeetit ja määrät. ihmettelin vain että kun noissa on sama öljy molempiin periin vaikka eikös taakse pitäisi laittaa öljy jossa on kitkalukolle lisäaineet? tai pitäisi ja pitäisi mutta toiminta voisi olla parempi noiden lisäaineiden kera.
Ei noihin kauaa mennyt, kun haki... Etin joskus jo aikasemminkin niitä, niin nätisti vielä löyty välimuistilta noi linkiitkin. Nesteen vaan kaivon uudestaan. Mut itellä tuo vara-osakauppiaan puolelta palvelu pelaa myös, niin ei tarvi paljoa katella etukäteen noit soveltuvuuksia ja stilavuuksia edes. Ja nytkin tosiaan otin tuota 75W-90 EP:tä sen laatikollisen, eli riittää ihan hyvin ja helppo kuljettaa kaupast ulos ku on laatikossa ihan. Ja nuo öljyt tulee tuoreempaan Kingiin, ja siin hiukan isompi tilavuuksinen ittessään.

Kyllähän takaperään kuuluu LS aineistettu öljy. Purkin kylessä kyllä lukee isolla LS oli sit kenen tekemää vaan. Ilmeisesti merkkihuolloissa ei tuota ole, vaan sieltä löytyy sit se aine mitä lisätään olikohan se 4%:ia tilavuudesta sekaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.12.2012, 21:36
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Noniin tekipä nissani tänään sitten samat kuin parilla muullakin tuossa pari sivua taaksepäin, eli ilmeisesti jäätyi polttoainepuolelta. Toimii siis noin että lähteekäyntiin ja kestää tyhjäkäynnillä mutta kun pitäis ajaa niin puutuu ihan kokonaan ja sammuu. ykkösellä kesti matalilla kierroksilla nilkuttaa tuohon pihaan. onneksi jumahti melko lähelle.

Mutta siis suodatin vaihtoon ja ilmeisesti vedenerotinkin olisi hyvä tyhjätä/vaihtaa. Tämä vissiinkin sijaitsee jossakin auton pohjassa? Mistä noita uusia erottimia mahtaisi saada? Ja miten tuon löpö suodattimen saapi esille onko siinä joku "purkki" sen suodattimen päällä, en viitsinyt tuolla pakkasessa niin kovin kauaa tutkailla.

Täytyy keväällä varmaankin ottaa tankki irti ja huuhtoa puhtaaksi. Samalla tarkastaa kaikki letkut ja liitokset.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.12.2012, 22:27
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Auton alla ei ole vedenerottomia vaan se on konehuoneessa..

Sulla oli joku vanhempi kingi SD koneella jos oikein muistan ?
Silloin on kaksi suodatinta konehuoneessa vänkärin puolella takaosassa konehuonetta.. Etummainen oli hienosuodatin ja se vaihdetaan kokonaan ja takemmassa on jos vielä käytössä niin se vedenerotin pohjassa, joskus se on korvattu umpisuotimella joten silloin myös se vaihdetaan uuteen..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.12.2012, 22:36
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Eip, TD25 koneella vm. -90
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.12.2012, 22:45
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Sitten yksi iso suodatin samassa paikassa ja sen alareunassa on vedenerottimen proppu.. Eli uutta sutia vaan ja vanha proppu vaihdetaan siis uuteen suotimeen..

Vink vink, Nissanin orkkislöpösuodin tarvikkeen kans saman hintainen !!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 02:24 (GMT +2).