Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2012, 13:03
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
irroita se lukon merkkivalon anturi. sen irroittamalla näet sen lukon siirtohaarukan pultin kannan et onks ehjä vai kaput. ei tartte ees öljyjä laskee perästä pois

ja uusia pultteja siihe saa toyotalta, ainaki vesijärven autosta. maksaa alle 5€ ku ei sinne normi pultti käy
Mitäs spesiaalia siinä pultissa on jos toyotalta joutuu hommaamaan? Lähinnä vaan että jos vaan tyypillinen toyotan esim M10x1,25 niin löytyy likempääkin noita tiheitä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2012, 13:13
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Mitäs spesiaalia siinä pultissa on jos toyotalta joutuu hommaamaan? Lähinnä vaan että jos vaan tyypillinen toyotan esim M10x1,25 niin löytyy likempääkin noita tiheitä.
pultti muistaakseni osakierteinen. siitä kannan tyvestä muistaakseni 8mm paksu ja siin pultin päässä on 6mm kierre. et se on sellai tappipultti. voi sellasen tietty iteki tehä jos on pelit ja vehkeet. ja en suosittele et alat siihen akselii (joka liikuttaa siirtohaarukkaa) tekee uutta isompaa kierrettä kun on aika kovaa kamaa. olivat jossai volvon korjaamolla yrittäneet ja todennu ettei siin pajas ollu tarpeeks laadukkaita kierretappeja siihe kamaa.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2012, 13:17
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

http://www.toyodiy.com/parts/diag_AE6pYz.png
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2012, 13:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Korjaa enen kuin hajoaa lopullisesti.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Mitäs spesiaalia siinä pultissa on jos toyotalta joutuu hommaamaan? Lähinnä vaan että jos vaan tyypillinen toyotan esim M10x1,25 niin löytyy likempääkin noita tiheitä.
On pienempi kierre, mutta juuresta muistaakseni paksumpi, -> siis marmoritiskiltä! (jos pistät normaalipultin, niin jää muistaakseni hölkkäsemään-> ei kytkeydy kunnolla-> katkeaa hampaat!

Tuo lukkoholkki ei ollut aikanaan toyotalla aivan sikahintainen, kannattaisko kysyä, jos esim. aikaisemmin olleen kuvan kunnossa?

Ja sitten nuo toyotan lukkojen hammaskadot: lukkoa on kuormitettu, kun se ei ole kunnolla kiinni! siis yleinen tapa on vetää vivusta vetopäällä siis mikä rikkoo lukon!
Sama rikkoutuminen käy helposti, jos vivut jumittaa, mutta jos lukko on kiinni, niin aivan yhtä hyvin vetari voi mennä kierteelle.
Ja jos olet kiinni, niin lukon kytkeytyminen voi vaatia lähes puoli kierrosta sutia renkaalta, suoraa ajaessa voi mennä satoja metrejä, ennen kuin kytkeytyy. ja jos haluat varmistua lukon kiinnimenosta, esim. jos valot ei toimi, niin kun lukko ottaa kiinni, niin kokeile varovasti ajaa toiseen suuntaan niin pitkään että välykset on pois.

Itselläni bj:ssä lukko kestänyt taka-akselilla, vaikka ei ole edes vipuja, vaan kytketään päälle kun mennään metsään ja pahimmillaan auto täynnä porukkaa käännelty asfaltilla; ja 38" renkailla puskee muuten pahasti! ja svampperi tsl menee surkeasti puneelle.
Ja on sinne tarjottu voimaakin, 4.88 perävälityksillä ajettu kardaani kierteelle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2012, 13:44
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Kuvahan oli multa eli ei topikin kaverilta, hioin lappulaikalla viistettä lisää ja toi kytkeminen on tärkeetä vaikka sen tuntee vaijerivetoisessa aika hyvin. Sitä ei tiedä rajoittaako joku kytkentää, yleensä revin vipua kunnolla ja pidän vetoa myös renkaiden pyöriessä hetken. Valo ei toimi mutta tarkoitus sekin korjata.
Mullahan on nollabudjetti ja 100€ holkista olis sikahinta.. En tiedä mitä se on.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2012, 14:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Joo, huomasin että ei ole aloittajan kuva....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Kuvahan oli multa eli ei topikin kaverilta, hioin lappulaikalla viistettä lisää ja toi kytkeminen on tärkeetä vaikka sen tuntee vaijerivetoisessa aika hyvin. Sitä ei tiedä rajoittaako joku kytkentää, yleensä revin vipua kunnolla ja pidän vetoa myös renkaiden pyöriessä hetken. Valo ei toimi mutta tarkoitus sekin korjata.
Mullahan on nollabudjetti ja 100€ holkista olis sikahinta.. En tiedä mitä se on.
Siis tuon holkin kunnostus hiomalla ei oikein taida kannattaa:

nuo holkin hampaiden alkuperäiset viisteet näkyy tuosta holkista vielä, ja ainakaan suuremmaksi noita viisteitä ei kannata hioa, sillä jos alkupeäinen viiste vaikkapa tuplataan, niin tuota hammasta "kaatava " voima kasvaa, koska kuormituspiste siirtyy kauemmaksi hampaan tyvestä.
Ja jos hampaan kylki olisi kulunut viistoksi, niin sen saaminen oikeaan kohtaan kaikissa 5 hampaassa on aika työlästä kotikonstein, (ainakin perämoottorin vaihteistossa).
Tuolla perästä kurkistavassa siirtohaarukan akselissa on "jousikuorma", siis tuo vivusto menee lukkoasentoon, vaikka haarukka on vasta jousikuormalla paunumassa kiinni asentoon, sama myös aukaisun suhteen.
Merkkivalo kertoo sitten suoraan haarukasta, onko lukossa vai ei, kannatta korjata, voi säästää perän täystuholta.

Mutta tuo nollapudjetti on hyvä peruste olla uusimatta, ei muuta kun huolellista käyttöä, ja pidä vivusto liukkaana, voi aivan hyvin kestää vielä toiset 25v.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2012, 14:33
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

No vika löytyi, se siirtohaarukan pulttihan sieltä oli katkennut, mahtaako olla kovat talkoot irroittaa tuo pätkä. Täytyy pistää uusi pultti tilaukseen. Kiitoksia neuvoista.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.12.2012, 14:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Pura tuo siirtäjä irti, mutta ole varovainen tuon haarukan kanssa, ilkeä onkia kohdalleen kun tipahtaa alareunaan.

On helpompi rempata irrallaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.12.2012, 14:56
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Pura tuo siirtäjä irti, mutta ole varovainen tuon haarukan kanssa, ilkeä onkia kohdalleen kun tipahtaa alareunaan.

On helpompi rempata irrallaan.
Kohtuu varmuudella lipeää kriittisellä hetkellä. Uudet osat tilatu korsumäen autolta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Vitaran takalukko hami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 06.06.2012 21:00
cruiserin takalukko lazze1 Tekniikka & Jutustelu 0 09.10.2008 20:40
HJ61 takalukko probleema puuhapate Tekniikka & Jutustelu 2 13.05.2007 23:57
sj410 takalukko severi Tekniikka & Jutustelu 16 11.04.2007 22:13
HJ:n takalukko??? Nippe Tekniikka & Jutustelu 5 18.05.2004 13:42


Sivu luotu: 06:29 (GMT +2).