![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kiitoksia kommenteista ![]() Lisäksi, nuissa perissä on kyllä nyttenkin jonkinmoiset lukot. Edessä kitkalukko ja takana joku palalukko. Tekeekö nuilla mitään? Vähän semmonen käsitys että ei kovin kestäviä oo...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mistä olet saanut käsityksen, että lukko jota et tunnista on huono? Ei ARB ole ainoa laatuvalmistaja.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
3.42 välityksen lautaspyörä on paksumpi kuin 3.73 (carrier break osuu tuohon väliin), joten se vaatii kokonaan oman runkonsa lukolle. Jos tuo olisi toisinpäin niin siinä voisi käyttää paksumpaa lautaspyörää (kuten toimitaan 14-pulttisen ARB:n kanssa, se on 3.73 ->, joten 4.56 välityksen kanssa käytetään paksua lautaspyörää). Paras ratkaisu, ja helpoin jos vaihdat vällärit tuohon 3.73:1. Taka-akselissa taitaa olla G80 optio, eli Eatonin valmistama Gov-Lok. Ihan hyvä lukko vakiona, mutta ei tykkää isoista renkaista ja raskaasta kaasujalasta. 31" menee hyvin, 33" vaatii jo rauhallista tatsia. Tuo lukko on keskipakotoiminen joka menee päälle (muistaakseni) alle 20km/h nopeudessa kun renkaiden nopeusero ylittää tietyn rajan. Lisätään iso ja painava rengas, niin taisi jopa käydä niin että lukko reagoi hieman myöhässä, joten renkaassa on pikkuisen liikaa vauhtia kun lukko huomaa nopeus eron ja lyö sen kiinni, lopputulos ennen pitkää murskaa. Annat sen taka-akselin lukon olla niin kauan kun kestää, ja sit jos porsii ni laitat sinne vaikka Detroitin. Eteenhän saa kyllä ARB:n nykyiselle vällärille (RD117) jos vaa vetareiden rihlat natsaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 18.12.2012 00:36 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Arbin laatuvaikutelma perustuu siihe että vähä joka puolella sitä o kehuttu ja kitkalukon oon ite todennu huonoks muissa autoissa... Ja tuo taka-akselin huono vaikutelma taas tulee siitä kun purin sitä ja katselin niitä osia (tosi pieniä ja heppoisen oloisia). Renkaat tulee oleen 35-36 tuumaset nii tarvis ees vähä kestää, että ei joka mettäreissun jälkee tarvis olla purkamassa ja korjaamassa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa tuon Eatonin tekeleen toiminta videolla:
http://www.youtube.com/watch?v=ftyJvIO0DZ8 Ajossa tuppaa 33"-> renkuloilla paukkamaan turhan kovilla kierroksilla päälle ja tuloksena on tosiaan pesästä lennelleitä "käenpoikasia" ![]() Kunnollinen palalukko takana on huomattavasti varmempi ratkaisu, eikä ole likellekään ARBin hinnoissa. Edessä taas kytkettävä lukko on hyvinkin perusteltavissa oleva ratkaisu. Lukoton etuperä on kadulla mukava ja vetareiden kestävyyttä pääsee sitten metsässä testaamaan tarvittaessa.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos kerran tuon kokoiset renkaat laitat siihen, niin 4.11 välitys olis aika passeli.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itellä kun joskus aikanaan oli Blazeri 6.2+TH700 3.73 välityksillä niin 36" renkailla olis auttamatta liian pitkät välitykset sekä tielle että maastoon. min. 4.11 tai maastokäyttöön mielummin vieläkin tiheämpi. Loikkari kannatti kytkeä vasta n. satasen vauhdissa jos meinas että jaksaa mennä edes tasaisella.
Edit: Jakolaatikkona mullakin oli tosiaan NP208, jonka pienenpuolen välitys taitaa 2.7 (tää on kyllä mutu-tietoa). 205:n jakoaskin välitys on harvempi, vissiin aika tasan 2..? Viimeksi muokannut Tuomo : 19.12.2012 15:43 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Samaa mieltä kun Tuomo.
Maantiellekin menis kivutta 4.56 tuon kokoisilla kumeilla ylivaihteellisella laatikolla ja maastoon vielä paremmin. Passais välitykset koneen ominaisuuksiin paremmin, kun kone kiertäis vähän reilummin. Näkyy kulutuksessakin, kun ei joudu liian pienillä kierroksilla pyörimään. Olikos tuo sun jakis NP205, vai NP208? ![]() 207:aa ei ole olemassakaan.. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. Viimeksi muokannut Gary Grand : 19.12.2012 15:11 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jakis on siis tuo np208, mikälie kirjotusvirhe käyny tuossa ekassa viestissä
![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssin vapautus DIY | kj_temmes | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 29.01.2012 09:48 |
DIY Soodapuhallin | Jeeper | Linkit | 4 | 25.06.2010 15:36 |
DIY levyleikkuri kaasupilleihin | Jeeper | Linkit | 11 | 05.08.2009 22:20 |
DIY-Jännitteen alennin | aslakki | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 05.02.2009 22:37 |
diy manuaalia tojotaan? | liero | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.04.2007 09:47 |