Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.12.2012, 21:46
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyräys Näytä viesti
Irokki tietty trollaa, mutta pakko vastata tähän, kun virheitä on virheiden päälläkin, ja nää on niin yleisiä mokia.
1. 6.2 on Detroit Dieselin tekele, chevy osti niitä.
2. Kyseisestä koneesta ei ole bensaversiota.
3. Ei vapaasti hengittävissä dieseleissä mitään ihmevääntöjä koskaan ollut.
4. 130-165hp ja 325-447Nm ei ole "maailmankaikkeuden tehottomin riisseli".
1. Olenko jossain jotain muuta väittänyt?
2. Enpä ole moista koskaan väittänytkään.
3. Kerro joku muu autonvalmistaja, joka saa isommasta dieselkoneesta vähemmän vääntöä, kuin pienemmästä bensakoneesta. Tarjolla oli 5.7 bensa ja 6.2 diesel. Toki pienempiäkin patoja oli rajoitetuille alueille tarjolla.
4. On se kokoonsa verrattuna.

Projektihan sinällään on loistava ja peukut pystyyn, kun kerran pelastetaan katoavaa ameriikan kalustoa. Mutta en edelleenkään ymmärrä dieselkoneiden ihannointia, vanhojen Chevyjen suhteen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.12.2012, 22:35
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

<1>Chevrolet on vissiin edelläkävijä, tuottaessa heikompaa vääntöä <2>diesel koneessa kuin mitä bensaversiossa?

Eipä ollut eri kokoisesta koneesta puhetta vaan versiosta.
5.7:han löytyy bensana ja dieselinä.Jopa samalla alakerralla...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.12.2012, 22:48
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
1. Olenko jossain jotain muuta väittänyt?
2. Enpä ole moista koskaan väittänytkään.
3. Kerro joku muu autonvalmistaja, joka saa isommasta dieselkoneesta vähemmän vääntöä, kuin pienemmästä bensakoneesta. Tarjolla oli 5.7 bensa ja 6.2 diesel. Toki pienempiäkin patoja oli rajoitetuille alueille tarjolla.
4. On se kokoonsa verrattuna.

Projektihan sinällään on loistava ja peukut pystyyn, kun kerran pelastetaan katoavaa ameriikan kalustoa. Mutta en edelleenkään ymmärrä dieselkoneiden ihannointia, vanhojen Chevyjen suhteen?
Jos meinaa oikein käydä offaamassa autolla niin vanha diesel kone yleensä toimii parempi vedeen sekaan(veden alla) ja jyrkessä mäessä verrattuna bensa kaasari koneella...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.12.2012, 23:13
Jyräys Jyräys ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.06.11
Sijainti: Akaa
Viestit: 75
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
3. Kerro joku muu autonvalmistaja, joka saa isommasta dieselkoneesta vähemmän vääntöä, kuin pienemmästä bensakoneesta. Tarjolla oli 5.7 bensa ja 6.2 diesel. Toki pienempiäkin patoja oli rajoitetuille alueille tarjolla.
4. On se kokoonsa verrattuna.
3. Chevyn full size pikuppeja sai esim. 6.2:n ensiesittelyvuotena 1982: 4.1, 4.8, 5.0, 5.7, 6.2 ja 7.4-litraisia.

6.2 väänsi tuolloin ekana vuotenaan "vain" 325Nm, eli saman kuin 5.0 bensa, mutta kulutus on malliston pienin.


4. Kokeiles joskus ajaa, kiva kone.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.12.2012, 11:33
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Hienon projektin olet hankkinut! Kyllä se siitä edistyy pikku hiljaa ja kun saa kasata se itse niin tietää mitä omistaa ja saa rakentaa se oman mielensä mukana. Hauskaa että joku rakentaa noita vanhoja full-size nelikkoja vieläkin. /Sten
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2012, 23:03
Qtio Qtio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.12
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 92
Perusasetus

Kiitoksia kommenteista Taas olisi yksi pulma ratkottavana. Nuita arbin lukkoja ei ole tuohon 12-pulttiseen tarjolla tuolle välitykselle mikä tuossa on (3.42:1) löytyy vain 3.73:1 -> sopiviin, miksi? Eli mikä tuossa nopeammassa välityksessä rajoittaa lukon asentamista verraten hitaampiin? Sopisiko sitten jos vaihtaisi välitykset molempiin periin vaikkapa 4.10:1? Tuollaisia ratassettejä näytti nopealla selaamisella olevan ainakin tarjolla... Ei vaan ihan heti himottaisi lähteä välityksiä vaihtamaan kun edellinen omistaja juuri vaihtanut uudet laakerit yms ja sanoi että oli aika pirun paha homma tuohon 12 pulttiseen.

Lisäksi, nuissa perissä on kyllä nyttenkin jonkinmoiset lukot. Edessä kitkalukko ja takana joku palalukko. Tekeekö nuilla mitään? Vähän semmonen käsitys että ei kovin kestäviä oo...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2012, 00:19
Jyräys Jyräys ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.06.11
Sijainti: Akaa
Viestit: 75
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Qtio Näytä viesti
Lisäksi, nuissa perissä on kyllä nyttenkin jonkinmoiset lukot. Edessä kitkalukko ja takana joku palalukko. Tekeekö nuilla mitään? Vähän semmonen käsitys että ei kovin kestäviä oo...
Mistä olet saanut käsityksen, että lukko jota et tunnista on huono? Ei ARB ole ainoa laatuvalmistaja.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2012, 00:24
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Qtio Näytä viesti
Nuita arbin lukkoja ei ole tuohon 12-pulttiseen tarjolla tuolle välitykselle mikä tuossa on (3.42:1) löytyy vain 3.73:1 -> sopiviin, miksi? Eli mikä tuossa nopeammassa välityksessä rajoittaa lukon asentamista verraten hitaampiin?

Lisäksi, nuissa perissä on kyllä nyttenkin jonkinmoiset lukot. Edessä kitkalukko ja takana joku palalukko. Tekeekö nuilla mitään? Vähän semmonen käsitys että ei kovin kestäviä oo...
Kysynnän ja tarjonnan laki. Ei kannata valmistaa lukkoa sellaiselle vällärille ja akselille mitä ei juurikaan offihommissa käytetä.
3.42 välityksen lautaspyörä on paksumpi kuin 3.73 (carrier break osuu tuohon väliin), joten se vaatii kokonaan oman runkonsa lukolle. Jos tuo olisi toisinpäin niin siinä voisi käyttää paksumpaa lautaspyörää (kuten toimitaan 14-pulttisen ARB:n kanssa, se on 3.73 ->, joten 4.56 välityksen kanssa käytetään paksua lautaspyörää). Paras ratkaisu, ja helpoin jos vaihdat vällärit tuohon 3.73:1.

Taka-akselissa taitaa olla G80 optio, eli Eatonin valmistama Gov-Lok. Ihan hyvä lukko vakiona, mutta ei tykkää isoista renkaista ja raskaasta kaasujalasta. 31" menee hyvin, 33" vaatii jo rauhallista tatsia. Tuo lukko on keskipakotoiminen joka menee päälle (muistaakseni) alle 20km/h nopeudessa kun renkaiden nopeusero ylittää tietyn rajan. Lisätään iso ja painava rengas, niin taisi jopa käydä niin että lukko reagoi hieman myöhässä, joten renkaassa on pikkuisen liikaa vauhtia kun lukko huomaa nopeus eron ja lyö sen kiinni, lopputulos ennen pitkää murskaa.

Annat sen taka-akselin lukon olla niin kauan kun kestää, ja sit jos porsii ni laitat sinne vaikka Detroitin. Eteenhän saa kyllä ARB:n nykyiselle vällärille (RD117) jos vaa vetareiden rihlat natsaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 18.12.2012 00:36
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2012, 14:17
Qtio Qtio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.12
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 92
Perusasetus

Arbin laatuvaikutelma perustuu siihe että vähä joka puolella sitä o kehuttu ja kitkalukon oon ite todennu huonoks muissa autoissa... Ja tuo taka-akselin huono vaikutelma taas tulee siitä kun purin sitä ja katselin niitä osia (tosi pieniä ja heppoisen oloisia). Renkaat tulee oleen 35-36 tuumaset nii tarvis ees vähä kestää, että ei joka mettäreissun jälkee tarvis olla purkamassa ja korjaamassa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.12.2012, 14:27
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Tuossa tuon Eatonin tekeleen toiminta videolla:
http://www.youtube.com/watch?v=ftyJvIO0DZ8

Ajossa tuppaa 33"-> renkuloilla paukkamaan turhan kovilla kierroksilla päälle ja tuloksena on tosiaan pesästä lennelleitä "käenpoikasia"

Kunnollinen palalukko takana on huomattavasti varmempi ratkaisu, eikä ole likellekään ARBin hinnoissa.
Edessä taas kytkettävä lukko on hyvinkin perusteltavissa oleva ratkaisu. Lukoton etuperä on kadulla mukava ja vetareiden kestävyyttä pääsee sitten metsässä testaamaan tarvittaessa.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.12.2012, 09:15
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Qtio Näytä viesti
Ja tuo taka-akselin huono vaikutelma taas tulee siitä kun purin sitä ja katselin niitä osia (tosi pieniä ja heppoisen oloisia). Renkaat tulee oleen 35-36 tuumaset nii tarvis ees vähä kestää, että ei joka mettäreissun jälkee tarvis olla purkamassa ja korjaamassa.
Käkikellohan se sit on lukkona.

Jos kerran tuon kokoiset renkaat laitat siihen, niin 4.11 välitys olis aika passeli.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.12.2012, 20:27
Qtio Qtio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.12
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
3.42 välityksen lautaspyörä on paksumpi kuin 3.73 (carrier break osuu tuohon väliin), joten se vaatii kokonaan oman runkonsa lukolle. Jos tuo olisi toisinpäin niin siinä voisi käyttää paksumpaa lautaspyörää (kuten toimitaan 14-pulttisen ARB:n kanssa, se on 3.73 ->, joten 4.56 välityksen kanssa käytetään paksua lautaspyörää). Paras ratkaisu, ja helpoin jos vaihdat vällärit tuohon 3.73:1.
Ouurrait, eipä siinä auta sitten kun laittaa rattaita tilaukseen. Mietin kyllä tuotakin että laittasi taakse esim. detroit lockerin, juurikin halvemman hintasa takia, mutta tulin siihen tulokseen että kytkettävä lukko on parempi kuin automaattinen. Saa päälle kun haluaa ja pois kun haluaa, ei tuu mitää ylläreitä siis Ja eipä näytä olevan tuota detroit lockeriakaan tarjolla kuin 3.73 -> välityksiin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.12.2012, 21:01
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Qtio Näytä viesti
Ouurrait, eipä siinä auta sitten kun laittaa rattaita tilaukseen. Mietin kyllä tuotakin että laittasi taakse esim. detroit lockerin, juurikin halvemman hintasa takia, mutta tulin siihen tulokseen että kytkettävä lukko on parempi kuin automaattinen. Saa päälle kun haluaa ja pois kun haluaa, ei tuu mitää ylläreitä siis Ja eipä näytä olevan tuota detroit lockeriakaan tarjolla kuin 3.73 -> välityksiin.
Ja sit löytyy Yukon Grizzly Locker joka on Detroit Lockerin vastaava mutta en tiedä jos sopivaa löytyy sulle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssin vapautus DIY kj_temmes Tekniikka & Jutustelu 19 29.01.2012 09:48
DIY Soodapuhallin Jeeper Linkit 4 25.06.2010 15:36
DIY levyleikkuri kaasupilleihin Jeeper Linkit 11 05.08.2009 22:20
DIY-Jännitteen alennin aslakki Tekniikka & Jutustelu 11 05.02.2009 22:37
diy manuaalia tojotaan? liero Tekniikka & Jutustelu 3 06.04.2007 09:47


Sivu luotu: 02:59 (GMT +2).