|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
UAZ:n katsastusMikäpä olis sopivin ohjauslukko Uasukaisen tolppaan nakerrella? Kuinkas nuo turvavyöt, vaatinevat? Ainakin edellisessä Ussessa, jonka ajattelemattomuuksissani pois menin myymään, oli vyöt. On kymysyksessä vm. -88 "UAZ-jeep".
|
#2
|
||||
|
||||
Sitten piti vissiin olla kokoon menevä rattiakseli,E-hyväksytyt lasit,ovien lukot,TÖRMÄYSTESTIT??? ja vielä jotakin muuta... Rattilukkoja muistaakseni on otettu vanhoista Fiateista, Joku tarkentakoon asian, Oman Uazin vyöt on otettu ladasta, kiinnityspisteet olivat olemassa valmiina, ainoastaan pultit puuttuivat. Eteen tulee kolmipistevyöt ja taakse lannevyöt.
VM-87 ei muistaakseni vaadittu törmäystestejä tai muuta ihmeellistä....
__________________
KEHRUU-RACING Viimeksi muokannut Punanenä : 08.12.2012 20:27 |
#3
|
|||
|
|||
Tyyppikatsastustodistus 5873 ja lopuist numeroist en sa selvää toteaa auton täyttävän määräykset seuraavin poikkeuksin:
-Sisustuksen turvallisuus (tää koskee nykyisin vissiin vaan linja-autoja tai sit ei) -Tuulilasi ja muut ikkunat (tilaa venäjältä uudet ikkunat, nykyisin niisä on e-merkit) -Sivusuuntavalojen näkyvyys sekä roiskesuojat määräysten vastaiset (helppo nikkaroija kuntoon) -Runkoon meistetty valmistenumero (tee) -Luvattoman käytön estävä lukkolaite (asenna rattilukko) -Turvavyöt, pääntuet sekä ajoneuvoasetuksen täytääntönpanoasetuksen mukaiset selvitykset pakokaasujen saastepitoisuudesta, palovaaranvälttämisestä, tuulilasin laitteista, nopeusmittarista sekä sivuovien saranoiden ja lukkojen lujuudesta ja toiminnasta puuttuvat. Tuo viimeinen litania sitten hiukka hauskempi fixata kuntoon, päästöt menee kannen vaihdolla ja katilla, muut saat ettiä ite :-) http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...jaVersio20.pdf |
#4
|
||||
|
||||
Kannattaa käydä konttorilla vähän kyselemässä asenteita noiden leimaamisen. Kyllä sieltä joku toimisto sitte kiinnostuu ja selittää mitä pitää laittaa. Oma projekti sai kilvet rattilukolla, katalysaattorilla ja jarrujen säädöllä. Rattilukko tosiaan joku Fiat motonetistä ja katalysaattori löyty romuttamolta. Katalysaattorin ei sinäänsä tarvi toimia, mutta pitää olla asennettu.
|
#5
|
|||
|
|||
Varashälytin jossa käynnistyksen esto… ei tarvii rattilukkoo askarrella…
|
#6
|
|||
|
|||
Tää on varmaa jonkuu pätevän museotarkastajan tulkinta asiasta, trafille ei kelpaa.
|
#7
|
|||
|
|||
Mihinkäs perustelet väitteen, ettei kelpaa.
|
#8
|
|||
|
|||
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...jaVersio20.pdf ja jos perusteluita ruetaan kyselemään olisi kiva niitä saada myös toiselta puolelta.
|
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
En tuota luovuus asiaa oikein ymmärtänyt mutta saattaa liittyä esim omien topiccien poistamiseen jos niissä on itselle epämieluista asiaa. Ja nuo luovuus ja kokemus saattavat auttaa joillakin konttoreilla mutta tuon minun antaman vikalistan korjaamisen jälkeen asia ei ole mitenkään konttori tai katsastaja riippuvainen. tai kivahan se on selittää kun kymppitonnin auto ei menekän seuraavasta vuosikatsastuksesta läpi ja selittää kun on se aina ennen menny :-) Viimeksi muokannut Calmari : 09.12.2012 17:46 |
#11
|
|||
|
|||
Noh, itse en ensimmäistäkään topiccia ole poistanut, ja toisekseen UAZin olen maahan tuonut , katsastanut 2 vuoden välein ilman isompia ongelmia… ainoa ongelma oli, kun katsastaja repi pysäköintijarrulla vetonivelen rikki… noh, toki korvasivat vastuuvakuutuksen kautta vaivan ja osat…
|
#12
|
|||
|
|||
No oikeastaan, ostaa tuosta aihion (paperit) http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90325 ja vie museokatsastukseen niin selviää kaikkein helpolla, pikku eroista ei kai tarvitse välittää, teetättää muutostyön vaikka venäjällä.
|
#13
|
||||
|
||||
Miten toi auto kestää ajaa liikenteessä, jos jarruttamalla vetolaitteet hajoaa?
__________________
Harbor Cruisers |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
KEHRUU-RACING |
#15
|
|||
|
|||
Kätevästi… vuosia yhteen suuntaan pyörinyt nivel pannaankin väkisin seis ja voima toiseen suuntaan…
Kielsin jarrudynossa käyttämästä käsijarrua, hemmo sanoi, että tässä se pitää testata…Remontin jälkeen, katsurille näytin ohjekirjan sivun, jossa kerrottiin, että PYSÄKÖINTIJARRUA saadaan käyttää auton pysäyttämiseen ainoastaan hätätapauksessa… |
#16
|
||||
|
||||
Ettei nyt olisi tullut vähäsen puhuttua paskaa
__________________
KEHRUU-RACING |
#17
|
|||
|
|||
No ei sanaakaan…!
|
#18
|
||||
|
||||
Trafille kelpaa VAT-hyväksytty ajonestolla varustettu häläri rattilukon korvikkeeksi. Löytyy mustaa valkeellakin.
|
#19
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ai nii, miul oli mustaa valkosel aikoinaa joltai tarkastajalt et pelkkä katti riittää päästöihi, eiköhä perkule katsuri soittanu jollekii ylitarkastajalle et eipä muute kelpaakaa ku moottorin vaihon yhteydessä, no vaihoinpa kannen ni päästiin soveltamaan sitä asetusta :-) Viimeksi muokannut Calmari : 09.12.2012 19:23 |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Missä kohtaa käsijarrun ja renkaan välissä on vetonivel?
__________________
Harbor Cruisers |
#21
|
|||
|
|||
Tuli kerran vastaan tapaus, jossa työkaveri testasi Uazin seisontajarrun dynolla sillä seurauksella, että kardaanin ristinivel antautui. Asiakkaalle luonnollisesti korvattiin osa ja työt.
Mutta harva katsuri asiaa tietää, kun leimalle vie. Kannattaa ehdottomasti mainita asiasta ja näyttää vaikka käyttöohjekirjasta kopiota.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#23
|
|||
|
|||
UAZ:n katsastus
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Turvavyöhomma jäi sen verran epäselväksi, että mihinkäs sen kolmipistevyön ylänurkan Uasussa kiinnität, kun ovien yläpuolella ei ole kun ne 'sufletin' kaaret?
|
#24
|
|||
|
|||
Taitaa ton ikäseen vielä kelvata lannevyöt joille löytyy tehtaan kiinnitykset ?
|
#25
|
|||
|
|||
Onko rattilukon ja virtalukon oltava yhtä puuta?
Miten jos sen suomalaisen abloy rattilukko laitteen elvyttäisi vaikka pienin muutoksin eli moottoripyörän rattilukon putkeen asentaisi? Vaihdelukkohan myös kelpaa eli sopiva kulissi johon keppi uppoaa pakilla ja siihen tappi-säppimallin avain lukko? Sellainen joka työntää tapin esille avainta käännettäessä. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Katsastus | sjeeppi | Chit-Chat | 1 | 05.08.2010 21:58 |
Katsastus? | komu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.11.2009 20:17 |
katsastus | offirauta | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.09.2006 13:05 |
katsastus | Yleiset | 1 | 09.03.2004 07:55 | |
katsastus | tare | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 17.07.2003 08:22 |