![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Mihin käyttöön?
Jos nyt eteen pitää lukko laittaa;ennemmin panostaisin takalukkoon. Mut jos nyt pakosta eteen ni sit vaikuttaa se et mihin käyttöön se tulee. Edessä palalukko voi aiheuttaaa arvaamatonta käytöstä tiellä ja toisaalta maastossa se ottaa kiinni sillonkin kun ei pitäis. Useasti palalukko ei myöskään ole pitkä ikäinen. Edessä toimis parhaiten Torsen tyyppinen,kunhan se on tarkotettu eteen asennettavaksi. Eli paljonko se pyörintä eroa sallii,jos Torsen lukko ei oo mahdollinen ni sit kitka,se toimii jotenkin aina ja siit ei oo haittaa jos ei niin paljon hyötyäkään. Ralli ynnä vikkelän autoilun puolella käytetään paljon kitkaa ja MM. keskitasauksessa sen hyvän hallittavuuden takia. Jos lukko on ainoastaan maasto käyttöä ajatellen ni ehdottomasti 100% lukko niinku esim. ARB tai vastaava,paras niistä lienee juurikin ARB. Itse en eteen lukkoa kaipaa kun maastossa sillä ei ole enää paljon merkitystä,toki joskus on avuksi. Maantieliikenteessä ei eteen lukkoa tarvi kun neliveto riittää ihan missä tahansa jos nyt yleisestä liikenteestä puhutaan.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja jatkuva nelikko?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Saattoi toki olla joku asennuskämmi tai jotain mutta kyllä siinä Jeepissä veto repi pahasti liukkaalla keulaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kuka sillä kaskee mutkassa lappu lattiassa ajamaan?
Koitin tänään ihan huvikseen omalla Grandillä, kytkin etulukon päälle ja ajoin sillä kotoa töihin pöpperöhangessa 13km matkan. Sekä kaupunki- ja maantienopeuksilla. Normaalisti ajaen ei mitään ongelmaa, toki huomasi että vähän enemmän puskee kääntäessä. Ilman reilua kaasua ei mitään reuhtomista tai repimistä, ja täysin ennakoitava käytös. Palalukko on vielä miedompi, kun kuitenkin lukko naksuttaa auki kun ei ole vetoa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vaikea kuvailla mutta se oli hieman kuin löysäalustainen etuveto huonoilla iskareilla, suhteellisen miedossakin kiihdytyksessä kiskoi ohjausta satunnaiseen suuntaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |