![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kertokaahan arvon kanssa kingistit millasilla rengaspaineilla ajelette tuollasilla 31/10.5R15 renkailla?? Tällä hetkellä edessä 2.2 ja takana 2. Huomasin kun lisäsin tuon 0.2 eteen että alkoi täristämään melkosesti joten täytyy vissiin vähän tiputtaa paineita.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Moro! Olen ostamassa ensimmäistä maasturia. Olen katsellut tälläistä . Onko tuosta mihinkään? Aika halpa neliveto. Käyttötarkoituksena olisi kuskata lapu kuormaa ja välillä päästellä pikkusta offia omissa metsissä. Pari n. Metrin syvyistä ojaakin löytyy ja vähän matalempiakin.
|
|
#3
|
|||
|
|||
Infoa...Lainaus:
Kyllähän Kingillä ojien yli pääsee, kunhan reunat on sopivat ja ei oo kantotutkaa perässä. Ittellä ei tuota oo, ja ojien ylittekin menty. Joskus lavalla ollut 970kg rautaa, ja liikkui kyllä seilläkin painolla vielä. On siellä ollut joskus jopa hirvijahdin päätteksikin kolme ruppia et kyllä sinne klapuja mahtuu sopivasti. Tulevan vkl:n aikana lavalle tulee halkoja, kun ei oo tuota kantotutkaa. Niin, ja kuvan auto ei oo mun siis. Itsellä TD25 sarjan moottorilla varustettu ja hieman korotettu koria jne... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Onko kellään tietoa saako tohon 2.4 bensakrematorion tilalle vaihdettua jotain muuta moottoria mikä menisi heittämällä askin kiinnikkeisiin?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#6
|
|||
|
|||
Kingi meinas hyytyä
Aamusella pidin konetta reilu kaksi tuntia lämmityksessä, hyvin lähti käyntiin ilman ylimääräisiä temppuja.
Liikkeelle kun pääsin niin n.50m ajon jälkeen alkoi hyytyä, menohalut loppui tyystin kokonaan. Sain auton peruutettua tieltä takaisin pihaan ja siihen se sammuikin, uudestaan tulille ja sama homma eli ei jaksanut oikein käydä. Sammuipa taas uudestaan ja hehkuttelin lisää ja starttasin tulille, nyt kävi jo hieman paremmin mutta ei oikein halunnut kierroksia ottaa ja savutus oli melkoista tosin enempi vaaleaa. AUtoon on laitettu hehkutus napille koska on kuulema se rele hajonnut, no kokeilin hehkuttaa lisää ja kas sehän alkoi elää kunnolla. Eli onko mahdollisesti hehkuissa vähän kuolemisen merkkejä, vai voisikohan olla dieselissä syy koska taitaa olla kesälaatua. Kone kun lämpeni kunnolla niin mitään ongelmaa ei ilmennyt, katsastukseen kun olin matkalla niin piti käydä lämmittämässä oikein kunnolla. AUttakaapas tietämätöntä. Niin ja läpi meni katsastuksesta, aluksi päästöt kummitteli mutta oli sit kuitenkin kohdillaan. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Oukei, pitääpäs hommata uudet ettei jätä taipaleelle.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Hei
Täällä varmaan olis jollain faktatietoa King Cabin napalukkojen toiminnasta. Olen sen verran lukenut näitä , että käsittääkseni napalukko kytkee siis vain navan vetoakseliin kiinni, olenko oikeassa vai väärässä? Työkaveri vaihtoi -88 King Cabiin manuaaliset napalukot: 1. Jos valitsin on 4L asennossa ja manuaalisesti kytkettävät napalukot auki niin vetääkö keula kuitenkaan silloin. 2. Jos valitsin on 2L asennossa ja manuaaliset napalukot kiinni, niin mitä ajaessa pyörii matkassa? Onko haittaa? Toimiiko voitelu? 3. Jos valitsin on 2L asennossa ja manuaaliset napalukot kiinni, niin voiko turvallisetsi vaihtaa 4L asentoon ajaessa? Kiitoksia jo etukäteen... King Cab -87 |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
1. Eli asennossa 4L (hidas neliveto) ja napalukkojen ollessa auki pyörii etukardaani, mutta etupyörät eivät vedä. 2. 2L asento tarkoittaa varmaankin 2H joka on nopea takaveto. Napalukkojen ollessa kiinni tässä asennossa pyörii etuperä mukana ja mikäli sen voitelu on kunnossa ei ongelmia pitäisi syntyä, pyöriköhän tuossa kardaanikin? 3. Ilmeisesti edelliinkin tarkoitetaan asentoa 2H. Tuo hitaalle nelivedolle vaihto ajonaikana ei taida onnistua? Jakolaatikossa on vapaa hitaan ja nopean alueen välissä. Ja yleisestikkin suositellaan tekemään veto tavan muutokset auton ollessa paikoillaan. Näin ainakin itselle opetettu nelivetoisista laitteista. Jos joku tietää paremmin niin korjatkoon. |
|
#11
|
|||
|
|||
Kolmosee tarkeennusta...
Kolmoseen tarkennusta, että hidaspuolihan ei mene ihmisittäin päälle ajaessa edes. Nopea kyllä menee ja suoritettava maks. 40km/h nopeudesssa ja päin vastoin. En kyllä oo kokeillutkaan hidasta ajon aikana päälle vääntää omassa. Itse ajelin hirvijahdin ajan manuaaliset nappikset kii (lukossa siis) ja 2H:lla suurimman ajan siitäkin. Ei ongelmia ilmestynyt ja ei oo vielä havaittukkaan pyynninn jälestäkään. Nelvietoa tarvin ajoittain vainajien saannissa tielle ku ojien takaa vetoa jne...
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
| Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
| Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
| M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
| M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |