Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.11.2012, 22:35
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Älä muuta viserrä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bullet Näytä viesti
Ja tälläkin kertaa pätee se fakta et lootaan ja muihinkin tötteröihin käy parhaiten se aine jota valmistaja suosittelee!!!

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2012, 02:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Täysin samaa mieltä! Mutta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ja tälläkin kertaa pätee se fakta et lootaan ja muihinkin tötteröihin käy parhaiten se aine jota valmistaja suosittelee!!!
Kun nuo öljyt on kehittynyt pikkasen "seitsemänkymmentäluvulta", ja tuota SE luokan öljyä ei saa rahallakaan?
Toki paikallisesta autotarvikekaupasta ei löydy yhtään moottoriöljyä, joka ei täyttäs tuota SE normia?

Mutta oman kokemuksen mukaan kannattaa "pitää housut jalassa", sillä nuo Yleisöljyt ovat sellaisia perus- öljyjä, ei mitään ihmeellistä eikä loistavaa, mutta toimii.... tms.

Itselläni tuo tb Monitra 10w-30 4-tahti endurossa, jossa pari-kolme kiloa hevosvoimaa kohti... ja tuo monitra ei ole sen takia, että sitä on 20L tonkassa tuon Belaruksen 60 litran öljytilavuuden takia....
Syy siis on se, että tuo monitra tuntuu pitävän märässä kytkimessä napakasti, toki olen vaihtanut nuo öljyt joka vuosi... siis reilusti alle 1000 km välein.

-> siis voitelu riittää kaikissa öljyissä? Mutta esim pesevyys tai pysyvyys voi aiheuttaa öngelmia?

-taannoin kaveripiirissä muutama moottori leikkasi laakereista kiinni, koska vanhaan moottoriin pistettiin pesevät öljyt, ja pikeytynyt paska lähti liikenteeseen, ja tukki yleensä kiertokangen laakerin öljykanavan.....
2000 luvullakin noita on sattunut
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2012, 09:25
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Viestit: 72
Perusasetus

Valmistaja on antanut suosituksen, jota voi harkinnan mukaan soveltaa. Kuitenkin pitäen mielessä minkätyyppistä öljyä valmistaja on suositellut. Esimerkiksi automaattivaihteistoöljyä vai normaalia vaihteistoöljyä.
Öljytyypin vaihtuessa radikaalisti, kuten mineraaliöljyistä siirryttäessä synteettisiin öljyihin, kannattaa se kone "pestä" sillä uudella, useimmiten pesevämmällä öljyllä siten, että vaihtaa sen heti pienen käytön jälkeen uudelleen. Todennäköisesti auttaa estämään isommat ongelmat. Tätä en kuitenkaan itse ole tehnyt vaihteistoissa, vaikka olisi ehkä kannattanut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vaihteistoöljy vuoto, lj-70 liero Tekniikka & Jutustelu 6 05.12.2010 18:44
Myydään rangen vm 2,4 td moottori ja ostetaan rangen automaattiloota. sössö84 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.09.2008 11:22
Rangen kytkin leivinuuni Tekniikka & Jutustelu 2 30.01.2006 10:38
O: Rangen vanteet pee O/M/V Renkaat ja vanteet 0 26.01.2006 23:08
Rangen pohjapanssari? ZeiZei Tekniikka & Jutustelu 1 01.01.2006 23:40


Sivu luotu: 06:07 (GMT +2).