![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() niimpä... ei kai tosin se takatuupparikaan toimi jos perä kuiva... tolla etuperän öljyillä nyt vaan kaks kertaa lähteny nelikko pysyy päällä, stefa vaa ei pidä öljyjä sisällä eikä ne öljyt sielt katoo minnee kun takavedolla ajelee.... jokin fiksu vois valaista asiaa..?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Toimiihan se aikans ilman öljyäkii.. Mut sit ku lopettaa toimimisen ni ei se enää öljyä lisäämällä korjaannu..
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ensiapu on pitää huolta että siellä etuperässä on sitä öljyä,aina, eli tarkistus tarpeeksi usein. Ja sitten kun aika on kypsä niin vaihtaa tai vaihattaa ne pronssiholkit ja stefat sinne. Oma kokemus antaa ajatuksen että kuumalla kelillä ne ölpät sieltä tuli ulos pyöri ne akselit tai ei. Talvella kun etuperä pyöri koko ajan niin kumma kyllä ne öljyt pysyi siellä sisällä. Tästä on varmaan toisiakin mielipiteitä... Vaan en kyllä keksi mitään yhteyttä miksi nuo asiat vaikuttaisi toisiinsa... Jos kyseessä olisi joku laite mihin liittyy englantilaista sähkötekniikkaa niin sitten kaikki olisi mahdollista.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 19.11.2012 19:22 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
kääntömaljat on kyl niin öljyset ja pihassakin sitä riittää... mitkä ne vetareiden holkit on?
mie oon tyhmä, myönnän.... |
#5
|
||||
|
||||
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ne holkit on siellä akseliputkessa ennen niitä stefoja.. Estävät vetoakselia elämästä "vapaasti" siellä.. Eli estää vetoakselia hajottamasta stefaa.. Joku osaava voi selittää vähä fiksumminkin..
![]() edit: mäksä sano saman kolmella sanalla ja yhdellä linkillä. ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Siis vetoakselin liukulaakeri joka kannattelee sitä vetaria pyörän puolelta...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta ensimmäiseksi kannattaa tarkastaa huohotin, siis yleensä tukossa, ja paine ei pääse perästä ulos, muuten kuin työntämällä stefoista mm. öljyä. Minä ottasin, ja nostaisin huohottimen konehuoneeseen mahd. korkealle, ja korvaisin tuon takaiskuventtiilin mopon bensansuodattimella. -> siis alunperin huohottimessa jousikuormitettu takaiskuventtiili, joka siis päästää perästä paineet pois pienellä paine-erolla, Mutta kun perä jäähtyy, niin huohottimesta ei tulekkaan ilmaa, vaan akseliin tulee alipaine, joka "imaisee" pienet öljykalvot takaisin perään -> stefat pitää niin hyvin, että ei näy yhtään "likaa" stefan ympäristössä! SIIS uutena ![]() Mutta kun k.o armeijaijän ohittanut akseli putoaa veteen, niin kun ilmaa ei saa huohottimesta, niin stefojen läpi saadaan, mutta ei ilmaa vaan vettä! Jostain kumman syystä hj:ssä kestää jotenkuten nuo vetonivelen tarvike pronssiholkit, kun taasen hdj:ssä ne ei kestä, ei ainakaan jos ei hio niitä sikaväljiksi..... Marmoritiskillä vois olla noin 40e kpl nuo alkuperäiset hj-60:een. ja tuo vetoakselis stefa: jos laittasin itselleni hj:n akseliin, niin kokeilisin tuota ns. hd-mallin stefaa, siis semmoista ylimääräisellä kumijoustolla olevaa. (HDJ-80 alunperin k.o rakenne ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
meet lahessa vesijärven autoon ja ostat sieltä bj75 pronssi holkit ja uudet stefat pitäs olla ihan alle 100e juttu
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
eli nyt kun jakiksen ja etuperän stefat pitää uusia ja nuo holkit sun muut niin jaksaisko kukaan ystävällinen ihminen tehdä mulle viel kauppalistan?
K I I T O S <3 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- Tamgearsilta etuperän tiivistesetti TO6-950 (tuolta näkee mitä siihen tiivistesarja superiin tulee http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ6...akseli%201.JPG) tai sitten jos haluu nuukailla ja vaihtaa vain stefat, niin 2kpl TO6-1008K (http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ6...%20isokuva.JPG). - Tamgearsilta voit ostaa koko jakiksen tiivistesarjan tai yksittäisiä tiivisteitä, mutta esim. TO6-224 (http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ6.../TO6%20224.JPG) käy 5v HJ60:een. - Pronssiholkit (http://www.tamgears.com/Toyota%20Hia.../TOH%20930.JPG) ostat Toyota-merkkiliikkeestä, niin ei tarvii hoonata niitä sopiviksi, vaan käy suoraan. Tamgearsin myymät pronssiholkit ei ole alkuperäsiä vaikka kuvassa onkin alkuperänen.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vuokrata halutaan halli/varastotila, kouvola | wuntzikka | O/M/V Muut | 1 | 16.08.2012 19:08 |
Asentajaa/Korjaajaa HJ61 | Forest | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.09.2011 13:45 |
M: Hj 45,OK-auto kouvola | nuppi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 26.05.2006 00:49 |
freelancer korjaajaa etsitään suzuki samuraille | katjansamurai | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.11.2005 10:30 |
Kouvola on Suomen Turku! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 17:50 |