Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2012, 23:17
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
juu, hyvä ohje insa sahara..., mutaa lennättää, mut onko talvirenkula virallisesti ?
Minkä kokoinen Insa, jos ei STRO:sta löydy?

Esim 235/85-16 koko löytyy kuorma-auton renkaista, eli osasto L.

Ja multakin löytyy m+s omista Insoista, vaikkei sillä ole mitään tekemistä talvirenaiden kanssa. Tai no, jos pakkaslunta on 30-40 cm niin siinä aika hyvä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2012, 23:55
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

eikös se m+s meinaa mud and sand.
ite ritkuttelin yhen talven mutiaisilla en kyllä enää viitis nyt all terrain saippauksella ja nastoilla ja on hyvät.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2012, 23:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Se on mud and snow.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.11.2012, 01:05
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

ja se M+S merkintä löytyy likimain kaikista jenkkirenkaista, sekä likimain kaikista maasturirenkaista. Ja se tyypittäminen on kiinni siitä, viittiikö valmistaja/pinnoittaja paistaa moisen merkinnän kylkeen.
Osapuileen kaikki jenkkien leveet katurenkaat on M+S merkattu, koska joissain osavaltioissa on vaan oltava :P

Myöskin joitani Camacin 4x4 renkaita on jääny ilman M+S merkintää... :P
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.11.2012, 06:45
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Minkä kokoinen Insa, jos ei STRO:sta löydy?

Esim 235/85-16 koko löytyy kuorma-auton renkaista, eli osasto L.

Ja multakin löytyy m+s omista Insoista, vaikkei sillä ole mitään tekemistä talvirenaiden kanssa. Tai no, jos pakkaslunta on 30-40 cm niin siinä aika hyvä.
koko on 235/70-16. Täytyy koettaa tihrustaa tuota kylkeä jos olis merkintä. Netistä löytyy STRO talvirengaslistaus, josta en tuota Insaa löytänyt. Tää on tän nyybikyssärin alkuperäinen syy...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.11.2012, 11:47
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

M+ S olikin kyljessä rintattuna


No niin..... Sorry tyhmät kysymykset.... Siellähän se M+S olikin renkaan kyljessä vaikkei kylläkään tuossa STROn luettelossa. Asia on siis kunnossa. Saa nähdä onko tuo sitten millainen ajaa kun on liukasta ja jäätä...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.11.2012, 11:59
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.043
Unhappy

Tietämättä mitkä kumit kyseessä, niin veikkaampa silti että paskat luistimet...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.11.2012, 12:52
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Pitäminen riippu aika paljon pinnotusmateriaalista, pehmeä kumiseos saattaa jotain pitääkin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.11.2012, 12:52
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Tietämättä mitkä kumit kyseessä, niin veikkaampa silti että paskat luistimet...
Josta selviää helposti.

Sovittamalla tilanne nopeutesi oikein. Mäkiin vähän pohjavauhtia ja tasasella riittävän rauhallisesti ja tarpeeksi ajoissa hidastetaan risteyksiin. simple as that.

"hyvin" pärjäs venäjän reissun mutikoilla, vaikka oli oikeasti tosi liukas keli (jää ja vesi päällä, syvät urat)

Tietysti jos on aina "kiire" niin sitten jotkin "oikeat talvirenkaat"
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.11.2012, 13:16
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
Josta selviää helposti.

Sovittamalla tilanne nopeutesi oikein. Mäkiin vähän pohjavauhtia ja tasasella riittävän rauhallisesti ja tarpeeksi ajoissa hidastetaan risteyksiin. simple as that.

"hyvin" pärjäs venäjän reissun mutikoilla, vaikka oli oikeasti tosi liukas keli (jää ja vesi päällä, syvät urat)

Tietysti jos on aina "kiire" niin sitten jotkin "oikeat talvirenkaat"
Tänks, mä jo ajattelin laittaa " myydään paskat luistimet" myynti-ilmon, mutta ehkä mä nyt kuitenkin ajaa pärryyttelen nuilla edes sen aikaa että alkaa jäätä ja lunta näkymään muuallakin kuin pakastimessa. . Kiire mulla ei oo tän kanssa ja tuo tilannenopeus on aivan ehdoton juttu muulloinkin kuin talvella.

Mulla on kyllä varastossa rengasmyyjän kehumat erikoispehmeät Bridgestone kitkarenkaat, mutta kun ne on niin kapeat, ettei ne nyt mee alle, mutta onpahan varalla.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.11.2012, 13:41
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Ajelin insa saharoilla kesät-talvet muistaakseni 4 talvea ja se viimeinen oli selkeästi liikaa.
Kun ajeli maantiet takavedolla niin muisti kuinka liukasta oli, välillä joutui risteyksessä käymään kääntämässä napalukot päälle kun jäi jumiin.

Kilometrin turvaväli oli sopiva ja vain kerran sattui läheltäpiti tilanne kun hatanpään valtatiellä pökkäsin bussin perään. Oli oikein kunnolla sudittu tie liukkaaks.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mutarengas, stron, talvirengas


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lunastus vai ei battis Tekniikka & Jutustelu 23 18.02.2008 12:52
Takuuseen vai ei? Nerd-O Chit-Chat 33 31.10.2007 20:55
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
Astinlauta vai ei Kupla Tekniikka & Jutustelu 3 02.03.2004 19:38
Vetokoukku vai ei? Modified Tekniikka & Jutustelu 17 08.02.2004 11:06


Sivu luotu: 08:04 (GMT +2).