Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2012, 21:51
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
no sillonhan se lisää jos se työntää samanmäärän koko ajan soppaa sinne koneelle, ahdonalaisella kannella syött pienellä ennen ahtoja, ja sitten vasta kaikki pelissä kun alkaa olemaan ahtoja. Mutta pääasia että pelaa kuten pitää.
Mutta edelleenkin tyhmä kysymys, josko nyt 80km/h vauhdissa menee se x-määrä naftaa niin eikö ole sama lykkääkö se minkä määräämänä sen sopan sinne koneeseen?
Vastaavastihan silloin ei kaasua tarvitse painaa niin paljoa kun ahdonalaista lykkää, eikös niin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2012, 21:55
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Mutta edelleenkin tyhmä kysymys, josko nyt 80km/h vauhdissa menee se x-määrä naftaa niin eikö ole sama lykkääkö se minkä määräämänä sen sopan sinne koneeseen?
Vastaavastihan silloin ei kaasua tarvitse painaa niin paljoa kun ahdonalaista lykkää, eikös niin?
no tasakaasulla ei niinkään, mutta eniten se vaikuttaa kyläpyörittelyssä, kun alhaalta ei tule savuna dieselit ulos. tasakaasulla vaikuttaa taas ahdin mikä paikoillaan miten se kulkee.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2012, 22:15
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
no tasakaasulla ei niinkään, mutta eniten se vaikuttaa kyläpyörittelyssä, kun alhaalta ei tule savuna dieselit ulos. tasakaasulla vaikuttaa taas ahdin mikä paikoillaan miten se kulkee.
No tuollaista ongelmaa ei ole, savutuksen suhteen muutosta ei tapahtunut ainakaan silmämääräisen "mittauksen" mukaan.
Katsastusarvoilla kulutus taas nousee mutta "normisäädöillä" sitten pikkuisen laskee, ajossa taas huomattava ero.
Tuossa nurkka-ajossa kun vaikuttaa se polkimen raskaus eniten, olkoot säädöt ja säätimet millaiset vaan.
Rengastuksella sitten saa sen 1l / 100km säädeltyä helpostikkin.
Noilla 31x10,5 renkailla At / vast kuviolla kun pakkaa se 10 tai 10+ olemaan kulutus.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2012, 22:19
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.013
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Mutta edelleenkin tyhmä kysymys, josko nyt 80km/h vauhdissa menee se x-määrä naftaa niin eikö ole sama lykkääkö se minkä määräämänä sen sopan sinne koneeseen?
Vastaavastihan silloin ei kaasua tarvitse painaa niin paljoa kun ahdonalaista lykkää, eikös niin?
Tuli sellastakin mieleen, että vanhemmissa Hiacen koneissa ei ollut tollasta kun ei turboakaan löytynyt. Nehän tuntu matalilla kierroksilla vähän ronskimmalta. Itsellä oli joskus 1980-luvun alusta Datsun pickup ja siinä oli 2,2 vaparikone. Siitä tuli jostain syystä mustaa sauhua karmeesti kaasu pohjassa, mutta oli kova vetää alhaalta.

Luulis tollasesta ahdonalaisen syötön säätimestä olevan hyötyä silloin jos koneeseen enempikin syöttöä tyrkättäs. Eihän tosta nykyisellään paljon mustaa tule.

Mä taidan eka tehä sille lakritsille vähän tilaa pakoputkeen, tämä on kyllä hyvä keskustelu kun rupeaa sen karan idea hahmottumaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.11.2012, 06:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Tuli sellastakin mieleen, että vanhemmissa Hiacen koneissa ei ollut tollasta kun ei turboakaan löytynyt. Nehän tuntu matalilla kierroksilla vähän ronskimmalta. Itsellä oli joskus 1980-luvun alusta Datsun pickup ja siinä oli 2,2 vaparikone. Siitä tuli jostain syystä mustaa sauhua karmeesti kaasu pohjassa, mutta oli kova vetää alhaalta.

Luulis tollasesta ahdonalaisen syötön säätimestä olevan hyötyä silloin jos koneeseen enempikin syöttöä tyrkättäs. Eihän tosta nykyisellään paljon mustaa tule.

Mä taidan eka tehä sille lakritsille vähän tilaa pakoputkeen, tämä on kyllä hyvä keskustelu kun rupeaa sen karan idea hahmottumaan.
Taitaa nuo kaikki dieselit lykätä mustaa jos isolla vaihteella alkaa vedättään, oli turboa tai ei, tuossa omassa on jopa alavääntöä verrattuna alkuasetelmaan ja tuo vääntö / turbon toimiminen on tasaista koko kierrosalueella.
Sillä pajan tekemällä "viritysahtimella" ja alkuperäisellä pumpun kannella oli sellainen pieni nykäys kaasua polkaistessa eikä veto ollut yhtä tasainen koko kierroslukualueella kuin nyt, toki tuo puhallinkin varmaan vaikuttaa asiaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 14:09 (GMT +2).