Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2012, 22:27
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Muttamutta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Tuo on joku kkk.n ahdin, notuuleja tuossa ei mielestäni ollut mutta koitan selvittää.
Fyysisesti taitaa olla pienempi ulkomitoiltaan kun ct.n puhaltimet ja pienempi reikäinen tuo pakosarjaan kiinnitys mutta isommat pako sekä imupään siivet ja reiät.
Mukavasti alkaa alhaalta ahtamaan ja puhaltaa tasaisesti, ei ole esim sellaista piikkiä kun siinä virtysahtimessa mikä rakensivat tuohon ct 20.n kuoriin.
Voihan tuota ct 20 puhallinta kiusata, vasrinkin jos on b malli, sisäkalut vastaa ct 26 puhallinta.
Tosta ahtimen koosta sen verran se miten suuri se on päällepäin ja minkä kokoset reijät siinä on ei käytännössä kerro juuri mitään ahtimen tuotosta. Se tuotto tulee monesta monesta asiasta ja millä kierroksilla se tulee ja mihin se ylipäätään on optimoitu. Sit tiettyyyn pakopesään on 15 turbiini siipeä ja sen kaveriin kompura koteloon 29 eri siipeä ja ne hiottu johki tiettyyn vireeseen. Mistä sen sit tietäis onks se sit hyvä ahdin vai ei,tietty jos se on otettu suht saman kokosesta dieselistä ja vaikkapa hieman tehokkaammasta ni sillon se on kai hyvä. Jos se hyvin kulkee ni sit ei kai oo pakolämmöissäkään huolta. Mut jos menee oikein ahdin pajaan ja kysäsee sieltä,semmoseen missä ei muuta tehdäkään ku ahtimia. On nimittäin suomessa hyviä turbo asiantuntijoita,niiden palveluja käytetään ulkomailta asti. Nekään ei osaa sanoa onko joku KKKn ahdin hyvä vai ei,ei ainakaan näkemättä. Ja nekin sanoo et jokatapauksessa mielummin koolerilla ku ilman,tosin jossai alta kilon ahdoilla ei oo suurta merkitystä mut ainakaan teho ei laske ja kestävyys huonone. On olemassa monia mielipiteitä,oikeitakin ja sit on olemassa liuta faktoja,ja niistä olis hyvä alottaa.Ai nii,missä kilpa tai muuten tehokkaassa ahdetussa autossa ei ole cooleria?

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2012, 06:20
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

No mikä on tehokas auto ja mikä ei.
Noita turbo "asiantuntijoita" Ripax nyt turhaan hehkuttaa, yksi tuollaisen huippujen tekele kun oli käytössä, nettipalstoja kun luki ja uskoi lukemaansa.
Hinnoittelu oli korkea, tuote ala-arvoinen ja takuutakaan siinä ei ollut, päinvastoin vika sysättiin autoon ja asentajaan
Toisestakin pajasta kyselin vaan ½v oli samat selitykset ja etsi osia joka krt mutta homma ei edennyt jostain syystä.
Edellinen turbo on alkuperäinen ja toimiva, tuo nykyinen kestänyt vaikka tuo huipputekele ei eikä muita muutoksia ole tehty, tai no se cooleri oli vuoden.
Nyt kuulunut että tuossakin pajassa on montaa muutakin murhetta ollut mutta kuulopuheita ei nyt sen enempää viitsi alkaa ruotimaan ettei tule syytteitä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 20:11 (GMT +2).