Käsittääkseni tuossa E85:ssa ei ole ongelma että ruiskukoneet ei toimisi suoraan sen kanssa vaan ongelmana on että se syövyttää kumi/muoviosia? Tietenkin kylmällä tulee myös ongelmaksi tuo käynnistys. Itse kun Patongin kaveriksi hankin tuon vanhan Justyn niin aattelin laittaa siihen yksipisteruiskun kaasarin tilalle ja samalla laittaa sen toimimaan E85:lla. Unkarista tais saada jotain tuollaista E85:lle tarkoitettua ohjainboxia mitä moni oli kehunut. Hämärä muistikuva että se maksoi joku 100e? Sen boxin myötä pitäisi kuulemma kylmälläkin käynnistyä. Tiedä sitten.
Mutta tuossa hommassa tosiaan suositeltiin että pitää uusia bensapumppu ja polttoaineputkisto. Toki ainahan sitä voi tuollaisella vanhalla paskalla ajella niin kauan kuin se toimii ja vasta sitten uusia nuo. Mutta tässä tapauksessa siihen pitää tuo ruiskusoveltaa jotenkin toimintaan niin nuo muut hommat ei ole niin iso juttu tuossa projektissa.
Tänään muuten huoltoasemalla katselin että 95 ja Re85:n hintaero on 60 senttiä. Dieseliin hintaeroa 50 senttiä. Vielä kun tuo dieselin hinta nousee niin ei ole kyllä mitään järkeä ajella dieselillä kun mukana on vielä se käyttövoimavero. Saa oikeesti veivaa aika paljon että kannattaa.
|