Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2012, 10:39
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

mulla irtos tollanen alumiini spaceri 2vuoden ajon jälkeen. suosittelisin rautasta vastaava ei ole niin pehmeetä tavaraa. tai vaikka ihan sopia vanteita + levikkeethän hiluksi tarttee kanssa jos levittelee reilummin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2012, 11:06
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
mulla irtos tollanen alumiini spaceri 2vuoden ajon jälkeen. suosittelisin rautasta vastaava ei ole niin pehmeetä tavaraa. tai vaikka ihan sopia vanteita + levikkeethän hiluksi tarttee kanssa jos levittelee reilummin.
Tämä oli hyvä huomio!

Munkin järjen mukaan raudasta tehty on tarkoituksenmukaisempi, haluais myös, että pultteja/muttereita voi edelleen ruuvailla järjen kanssa pulttipyssyllä kunhan spaceri on paikoillaan.

Onkos mitään näkemystä minkälaista kierrelukitusta olis syytä harrastaa, normaalisti mulla pyörän pultit on voideltu jollain esim. kuparitahnalla, mutteritervalla tms, tulisko spacerin kiinnityspultit käsitellä kierrelukitteella ja vetää momenttiavaimella kiinne?

Koko homman tarkotus on tehdä autosta vähemmän kallistelu ja kaatumaherkkä, muita pieniä muutoksia jotka vaikuttaa samaan suuntaan on tarkoitus tehdä myös. Lisääntynyt korkeus osaltaan heikentää ajo-ominaisuuksia myös maastossa, takapään lisääntynyt paino tuo paremmin pitoa takapyörille ja kun tällä suurimmaksi osaksi ajetaan takaveto päällä, on ominaisuudet suorastaan parantunut.

Yhtenä ideana on jos taakse laittaisi lisäilmajouset, se toisi ainakin kuorman kantavuutta ja säilyttäisi joustovarat erilaisilla kuormilla. Joustovarojen luulisi vähentävän autoon tulevia rasituksia.

Tämä on tarkotus olla käyttöauto, joka kulkee tavallisia pakuja paremmin maastossa ja alennusvaihde auttaa peräkärryn kanssa taiteilemisessa huonoissa paikoissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.11.2012, 17:11
olenko minäkö olenko minäkö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.02.12
Sijainti: iitti
Viestit: 155
Perusasetus

laita hj tai patrollin akselit niin saat raideväliä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2012, 18:14
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja olenko minäkö Näytä viesti
laita hj tai patrollin akselit niin saat raideväliä.
En ole niin rajua muutosta suunnittelemassa, täst ei ole tulossa rankka harrasteauto, vaan tää on nelivetoinen käyttöpaku kuin vaihtoehto neliveto Hiacelle.

Tossa alhaalla on linkissä toiset rakennellu suurinpiirteen sellasia mitä meinaan, niillä on näköjään vanteet otettu jostain toisesta Toyotas ja nakit on 265/75/16 tai jotain sen tapasta. Ite aion pysyä kapeissa 235/85/16 talvinakeissa.


Mutta jos sais vapaasti ideoida eikä tarvis vastata kustannuksista ja käytännön toteutuksesta, Toyota HDJ100:sesta sais modattua tollasen kivan 6x6 auton ja siinä olis voimapuolikin paremmin kondiksessa:
http://www.youtube.com/watch?v=TV7gq_AiaXA
http://www.youtube.com/watch?v=J4ORCinpJpk

Tässä mun rojektissa tehdään sellasia pikku muutoksia mitä joutus muutenkin tekee esim. iskarien vaihtoa. Apiuilmajouset voi myös tehä matalalla budjetilla kun paineilma on muuteski käytettävissä.


http://www.yotatech.com/f116/89-95-n...01/index2.html

http://i762.photobucket.com/albums/x...a/IMGP5083.jpg
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiluxiin alavääntöä lisää HAILUXI-07 Tekniikka & Jutustelu 9 14.03.2012 20:36
Vm. 2000 TD Hiluxiin lisää syöttöjä? Hiluximies Tekniikka & Jutustelu 9 30.12.2010 17:46
Hiluxiin lisää joustoja? CityHilux Tekniikka & Jutustelu 3 03.10.2008 12:58
Hiluxiin lisää joustoa HiluMiks Tekniikka & Jutustelu 1 11.01.2006 18:40


Sivu luotu: 11:39 (GMT +2).