![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mulla irtos tollanen alumiini spaceri 2vuoden ajon jälkeen. suosittelisin rautasta vastaava ei ole niin pehmeetä tavaraa. tai vaikka ihan sopia vanteita + levikkeethän hiluksi tarttee kanssa jos levittelee reilummin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Munkin järjen mukaan raudasta tehty on tarkoituksenmukaisempi, haluais myös, että pultteja/muttereita voi edelleen ruuvailla järjen kanssa pulttipyssyllä kunhan spaceri on paikoillaan. Onkos mitään näkemystä minkälaista kierrelukitusta olis syytä harrastaa, normaalisti mulla pyörän pultit on voideltu jollain esim. kuparitahnalla, mutteritervalla tms, tulisko spacerin kiinnityspultit käsitellä kierrelukitteella ja vetää momenttiavaimella kiinne? Koko homman tarkotus on tehdä autosta vähemmän kallistelu ja kaatumaherkkä, muita pieniä muutoksia jotka vaikuttaa samaan suuntaan on tarkoitus tehdä myös. Lisääntynyt korkeus osaltaan heikentää ajo-ominaisuuksia myös maastossa, takapään lisääntynyt paino tuo paremmin pitoa takapyörille ja kun tällä suurimmaksi osaksi ajetaan takaveto päällä, on ominaisuudet suorastaan parantunut. Yhtenä ideana on jos taakse laittaisi lisäilmajouset, se toisi ainakin kuorman kantavuutta ja säilyttäisi joustovarat erilaisilla kuormilla. Joustovarojen luulisi vähentävän autoon tulevia rasituksia. Tämä on tarkotus olla käyttöauto, joka kulkee tavallisia pakuja paremmin maastossa ja alennusvaihde auttaa peräkärryn kanssa taiteilemisessa huonoissa paikoissa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
laita hj tai patrollin akselit niin saat raideväliä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tossa alhaalla on linkissä toiset rakennellu suurinpiirteen sellasia mitä meinaan, niillä on näköjään vanteet otettu jostain toisesta Toyotas ja nakit on 265/75/16 tai jotain sen tapasta. Ite aion pysyä kapeissa 235/85/16 talvinakeissa. Mutta jos sais vapaasti ideoida eikä tarvis vastata kustannuksista ja käytännön toteutuksesta, Toyota HDJ100:sesta sais modattua tollasen kivan 6x6 auton ja siinä olis voimapuolikin paremmin kondiksessa: http://www.youtube.com/watch?v=TV7gq_AiaXA http://www.youtube.com/watch?v=J4ORCinpJpk Tässä mun rojektissa tehdään sellasia pikku muutoksia mitä joutus muutenkin tekee esim. iskarien vaihtoa. Apiuilmajouset voi myös tehä matalalla budjetilla kun paineilma on muuteski käytettävissä. http://www.yotatech.com/f116/89-95-n...01/index2.html http://i762.photobucket.com/albums/x...a/IMGP5083.jpg |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxiin alavääntöä lisää | HAILUXI-07 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 14.03.2012 20:36 |
Vm. 2000 TD Hiluxiin lisää syöttöjä? | Hiluximies | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.12.2010 17:46 |
Hiluxiin lisää joustoja? | CityHilux | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.10.2008 12:58 |
Hiluxiin lisää joustoa | HiluMiks | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.01.2006 18:40 |