Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2012, 19:50
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

UsPartsista Gragar 15x7 vanne mahtuu pyörimään myös, ilman mitään hienosäätöä.
www.usparts.fi : Gragar vannehinnasto 397-5750 15x7 5x5" 0mm 998kg 3,30” 87.-
Näyttää olevan kyseinen vanha autoni nettiautossa myynnissä ko. vanteilla kuvissa http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/4762928
Edit: kuvan autossa on www.offivaruste,fi :sta ostettu ja leimassa oleva Trailmaster +50mm korotusjouset (tuv-hyväksyntä)

/Joukka


Viimeksi muokannut Joukka : 03.11.2012 19:55
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2012, 19:48
Viirupää:n Avatar
Viirupää Viirupää ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.12
Sijainti: Kangasala
Viestit: 63
Perusasetus

Vanteet ja renkaat.


Moro !

No pjerkeles jos nuo pelliset kerran mahtuu siellä pyörimään, niin tähän jeeppiin tulee sitte pellivanteet. laajentaa rengas valikoimaakin ihan kivasti, mahtaisko mahtua 15x10 ja niihin päälle 33x15,5 R x15, täytyy ne lasikuitu levikkeet laminoida sitten itte jos se ameriikan paja on heittänny lusikan nurkkaan . Kiitos vinkistä.
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan..

Tis is in tires, ja näillä mennään...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2012, 10:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ei se vanteen leveydestä ole kiinni, vaan siitä minkä mallinen on vanteen keskiö ja paljonko on ET- arvo. Kannattaisi melkein kokeilla erikseen, mutta ainakin useimmat 15" peltiset jenkkivanteet 4" backspacingillä mahtuu pyörimään.

Mulla on American Racingin 767:t, 15 x 8 -12ET (= 4" backspacing tuon levyisellä vanteella). Enemmän levittävät mahtuu tietysti paremmin. 7" vanteessa ET0 tai miinuksen puolella, ja 10" leveässä -44ET.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2013, 21:22
Viirupää:n Avatar
Viirupää Viirupää ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.12
Sijainti: Kangasala
Viestit: 63
Perusasetus

Vinssi


Moro !!

Vähän päivitystä tähän projektiin. Pitkäksi menee tämäkin kuin aasin kulli . Vaimo oli jo ostamassa avk:lta mönkiää että sais edes jollain ajella.
Kävin vuodenvaihteessa jeeppiä morjestamassa, tarkoitus oli sovittaa 15" vannetta alle (15x10 ET-44),mutta info katkon takia jäi haaveeks, myyjällä ei ollu hyllyssä vaan piti tilata keskusvarastolta.
Rupesin sitte tekemään vinssille petiä, tosin vinssi vielä hankkimatta, eli vinkkejä hyvistä vaihtoehdoista otetaan vastaan, hinta laatu kohdallaan ja mieluiten narulla ja jos jollain sattuu nurkissa pyörimääm ylimääräisi niin tarjoa.

Muovista veistelin aisanpäihin kiinitysrautojen mallia.





Ja Paffista Vinssille kaukaloa.





Lyötiin päämekaanikon kanssa viisaatpäät yhteen ja mietittiin että kumpi parempi, asentaa vinssi etupalkin etupuolelle ylös, jolloin se ojan ylityksissä nuolee vastapenkkaa vai upottaa etupalkin sisään, jolloin se tulee hiukan alemmaksi ja ottaa turpaan jokaiselta vähänkin pitkäksi jääneeltä kannolta ??? Kas siinä pulma.

Tässä sivu profiilia..





Netissä näin pätkä jossa polakit oli upottannu vinssi orkkis puskuriin niin ettei näkyny muuta kuin vapautus vipu, tosin vinssin malli ei selvinny ko. videosta, muutenkin täytyy varmaan ottaa vähän pakkia sanomisissa ja laittaa meiliä puolaan noista lokasuojalevikkeistä kun näyttää tuo icelandoffroad heittäneen lusikan nurkkaan , niinkuin vähän varoiteltiinkin.

Ja eikun rintakaareella kohti uusia pettymyksiä...
Työ ja opiskelu vie tästäkin projektista sen suurimman siivun..
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan..

Tis is in tires, ja näillä mennään...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.01.2013, 00:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viirupää Näytä viesti
Lyötiin päämekaanikon kanssa viisaatpäät yhteen ja mietittiin että kumpi parempi, asentaa vinssi etupalkin etupuolelle ylös, jolloin se ojan ylityksissä nuolee vastapenkkaa vai upottaa etupalkin sisään, jolloin se tulee hiukan alemmaksi ja ottaa turpaan jokaiselta vähänkin pitkäksi jääneeltä kannolta ??? Kas siinä pulma.
Vetäset ton poikkipalkin syylarin edestä huitsin vittuun, ja upotat vinssin niin syvälle keulan uumeniin kuin se vain menee. Sen verran jätät rakoa että saa joskus tarvittaessa syylarin ja/ tai ilmastoinnin kennon vaihdettua, ja että vähän jää ilmarakoa. Tarvittaessa vielä maskista pala pois että mahtuu ja on vinssi hieman ylempänä. Teet vinssipedin niin että peti sitten sitoo molemmat koriaisat yhteen niin ei keula elä ihan hulvattomasti. Suosittelen WJ:ssäkin tekemään sopivanmittaiset vahvikelaput etuaisoihin sivuille ettet revi keulaa osiin vinssatessa

WJ- mallin grandissakin on sen verran keulaylitystä, ettei sitä turhaan kannata lisätä. Kyllä tuonne pitäisi noi normaalit vinssit mahtua ihan siinä missä XJ:n, ZJ:n kuin WK:n keulallekin menee. Kaikissa saa upotettua niin ettei etuylitys kasva joko yhtään tai vain muutaman sentin. Katso sellainen vinssi, missä saat tarvittaessa käännettyä vaihteistopäästä vapautusvivun eri asentoon = ruuvaat vinssin osiin, irrotat vaihteistonpuoleisen päätykopan ja pulttaat takaisin eri asentoon. Vinssistä riippuen (pulttien määrästä) niin usein on 6-12kpl. kiinni, sen mukaan saa käännettyä 30- 60 asteen tarkkuudella haluttuun asentoon jos vapautusvipu on huonossa asennossa vakiona

edit: Eikä millään pahalla, mutta tuon näköisellä kötöstyksellä kuin nyt on pahvista mallailtu, niin sitä vinssiä tulisit todellakin tarvitsemaan.. tuo on joka paikassa tiellä ja melkeinpä enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Hieman enemmän hommaahan siinä toki on kun alkaa keulaa silpomaan ja sitten kasaa uudestaan 3-6mm:n vahvuisesta levystä ja ehkä putkesta pala kerrallaan, mutta pidemmän päälle et tule katumaan. Teet vielä sopivasti niin että saat orkkispuskurin paikalleen, niin ei kukaan ala leimallakaan urputtaa kun ei ole "alkuperäinen etusuojalaite" tai että "etusuojalaitteesi ei ole e-hyväksyttyä tyyppiä"...
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 21.01.2013 00:32
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.01.2013, 21:13
Viirupää:n Avatar
Viirupää Viirupää ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.12
Sijainti: Kangasala
Viestit: 63
Perusasetus

Vinssipeti


Moro !!

No kyllähän se päämekaanikko oli upottamisen kannalla, ja alkaahan toi etupää näyttämään yöntimon alahuulelta ellei vinssiä upota.





Pikkasen enemmän puuhasteltavaa mutta varmaan kannattaa...
Orkkis puskuri on kyllä ihan päreinä, että täytyy siihenkin jotain keksiä, eikä varmaan jatkossakaan tulis kestämään ehjänä kovinkaan pitkään.
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan..

Tis is in tires, ja näillä mennään...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.01.2013, 22:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Se orkkispuskin onkin vain sitä varten, että se laitetaan katsastuksessa itse tehdyn enemmän tai vähemmän kiinteä metallimöhkäleen päälle peittämään omat kötöstykset. Sitten on katos hyvä ja turvallinen e-hyväksytty etusuojalaite
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD -03 Nikke_ O/M/V Ajoneuvot 7 25.11.2011 21:37
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 -93 Mettäpöyröö O/M/V Ajoneuvot 2 06.07.2010 20:18
Myyty Jeep Grand Cherokee V8 -94 SauliS O/M/V Ajoneuvot 5 09.04.2009 09:41
jeep grand cherokee vm 95 mad mopar Tekniikka & Jutustelu 0 06.01.2009 21:45
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 01:08 (GMT +2).