Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2012, 06:04
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
205R16

215/85R16

Loppui tuossakin kohdassa koliseminen.
Korotuksen jälkeen:



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Eturenkaat ottavat sisään joustossa kiinni lokasuojan yläreunaan, mutta se saattaa korjaantua ensi viikolla korotuspaloilla...
Korotuksen jälkeen:




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Millä sä oot tuota hitsannu? Toivottavasti nuo sakkelien T-kappaleet on saatu poltettua vähän paremmin kiinni. Ei oo kiva saada ottaan semmosta, tuli vaan tuolta linkkisivulla olevasta tapauksesta mieleen.

Vetopiste tuli testattua edellisessä "takapihalla" käynnillä, kun etupyörät kaivoivat poterot allensa. Ainakin kesti taljalla vetää tuosta vasemman puoleisesta kiinnikkeestä auto ylös etupyörien kaivamista poteroista.
Koitin tietty aluksi nostaa auton niistä ylös ja laittaa alle jotain kantavampaa täytettä, mutta kun kerta toisensa jälkeen peruuttaessa kaivautui uudestaan, alkoi epäilykset vahvistua etuvetoiseksi muuttumisesta, niin ei auttanut kuin ottaa talja tavaratilasta ja repiä auto sillä kovalle maalle.

Vaihteeksi vetonivelet antoivat periksi, mutta eihän tuota huomannut tasaisella ajaessa ennen kuin hiekka "petti" alla


Vasemmalta puolelta oli sisempi ja oikealta puolelta ulompi rikki. Saattoi toinen mennä tuossakin, kun lukot päällä koitin pois peruuttaa. Aluksi vaikutti että kúskin puoleinen takarengaskin olisi sutinut, mutta lopulta auto oli totaalisen etuvetoinen.

Auto pitäisi saada kasaan lumisateessa huomista Tölkkisafaria varten, nyt taka-akselille tulee kaikki nivelet käytetyistä Löbroista, joita on onneksi kertynyt nurkkiin jo jokunen kpl, kunnes löydän rakenteeltaan vastaavan uuden nivelen tai jotain vahvempaa.

Vuosi sitten 205/75R14


Nyt 215/85R16 korotussarjan kanssa

__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 27.10.2012 19:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2012, 06:35
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Ootko vinssiä suunnitellut? Tämä on mukava rojekti seurata
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2012, 15:18
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Vinssi on suunnitteilla, mutta ensin kaikki keskeneräiset asiat kuntoon
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2012, 19:36
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Ajattelin tilata tällaiset tarrat, niitä saa kuulemma ebaysta

__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.10.2012, 19:55
MK MK ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.03
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 1.337
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Ajattelin tilata tällaiset tarrat, niitä saa kuulemma ebaysta
Mä kattelin tänään et tää syncro ei kyllä seurannu Toyotaa. Toisin kuin oranssi lavasyncro.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.10.2012, 20:04
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MK Näytä viesti
Mä kattelin tänään et tää syncro ei kyllä seurannu Toyotaa. Toisin kuin oranssi lavasyncro.
Seurasi tämäkin, hetken aikaa välissä oli jopa liina

Kyllä minä ne kaikki reitit ajoin "oppaan" perässä läpi, 130 tien puoleiset useampaankin kertaan.

Iltapäivällä hajosi jotain voimansiirrosta, ensin lakkasi kuulemma etuakseli vetämästä, sitten kaivoi takapyörät hiekkaan ja jäi siihen, ei vetänyt mihinkään suuntaan. Puomin perässä pajalle... Onneksi on varaosaauto tiedossa.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2012, 20:08
TT|:n Avatar
TT| TT| ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 163
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MK Näytä viesti
Mä kattelin tänään et tää syncro ei kyllä seurannu Toyotaa. Toisin kuin oranssi lavasyncro.
Jos tarkoitat sitä jyrkkää nyppylää, vesi välissä ja jyrkkä nousu perään? Niin tämä meni siitä ensin ja sitten oranssi pritseni tän jälkeen
Muut ei seurannu, vaikka kuinka yllytettiin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.10.2012, 20:26
MK MK ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.03
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 1.337
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TT| Näytä viesti
Jos tarkoitat sitä jyrkkää nyppylää, vesi välissä ja jyrkkä nousu perään? Niin tämä meni siitä ensin ja sitten oranssi pritseni tän jälkeen
Muut ei seurannu, vaikka kuinka yllytettiin
Siellä motarin luona alalenkillä kukaan muu ei menny sinne "kivikkoon" kuin dmn.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.10.2012, 21:01
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MK Näytä viesti
Siellä motarin luona alalenkillä kukaan muu ei menny sinne "kivikkoon" kuin dmn.
Sellainen jäi itseltä huomaamatta. Motarin puoleiselta lenkiltä rinnettä ylös noustessa, yksi Tojo lähti reitiltä sivuun vasemmalle ja jäi kuopimaan isojen kivien väliin. Johdettu "safari" jatkui kuitenkin uraa pitkin, joten jatkoin kiltisti perässä. Toisaalta ei kauheasti kiinnostanut isojen kivien sekaan meno, koska auton on tarkoitus palvella käyttöautona talvella ja pikkasen arvelutti vetareiden kestäminen. "Safarin" vetäjien autot oli rakentelun asteelta pikkasen eri luokkaa kuin oma (lähes vakio) Tölkkini, joten ei rtullut mieleenkään koittaa ihan kaikkin paikkoihin, joissa joku Tojo tai muu oikea maasturi oli kuopimassa.

Olin muuten sen verran laiska, että ajoin koko päivän 4 bar paineilla. Varauduin kyllä pudotukseen, jos olisin jäänyt kiinni, toisaalta luistava rengas säästää voimansiirtoa ja helpottaa ajamista, kun välitykset on aavistuksen harvat maasturin vauhdissa ajamiseen.
Vanhat ehjät orggis vetonivelet kestivät, vaikka taitavat olla ulosjoustoissa aivan äärirajoillaan.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 28.10.2012 09:43
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Syncro Caravelle koppis Tekniikka & Jutustelu 23 12.09.2011 16:05
T3 syncro Heegi Linkit 6 11.09.2011 11:55
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 19.03.2010 21:46
Myydään G60 Golf Syncro MBG O/M/V Ajoneuvot 6 26.02.2009 10:22
O: Vw Transporter syncro 16" 2d4wd O/M/V Ajoneuvot 5 22.03.2007 16:06


Sivu luotu: 05:05 (GMT +2).