Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2012, 12:09
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Jarrumurheita


Kojetauluun syttyi "Chek antilock" ja jarrujen varoitusvalo.Totesin,että tämä sähkömoottori mikä tekee jarruille painetta ei lähde pyörimään (mikä nyt sitten oikealta nimeltä onkaan?).Purin moottorin siinä uskossa josko hiilet olis loppu,mutta eipä ollut eikä muutenkaan mitään havaittua vikaa.Nelinapaiseen sähköpistokkeeseen tulee ruskeaan johtoon virta.Violettiin,oranssiin ja mustaa ei.Onko ok?? Mitäs seuraavaksi pitäis ihmetellä? Auto on -90 XJ ABS jarruilla..

__________________
J E E P
just empty every pocket

Viimeksi muokannut Limite : 24.10.2012 12:16
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2012, 18:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Totesin,että tämä sähkömoottori mikä tekee jarruille painetta ei lähde pyörimään (mikä nyt sitten oikealta nimeltä onkaan?).

....

Onko ok?? Mitäs seuraavaksi pitäis ihmetellä? Auto on -90 XJ ABS jarruilla..
Hydroboosti tuo järjestelmä periaatteessa on, mutta tuollaisenaan on jokseenkin helvetinkone.

Mitä tuohon jälkimmäiseen osaan tulee, niin nuo jarrut ei ole OK. Ne ei ole sitä olleet edes tehtaalta tullessa. Uskaltaisin väittää että paskin "moderni" jarrusystemi mitä olen ikinä nähnyt. Homma tarvittavat osat absittomasta XJ:stä (tai ZJ:stä), kun hommaat '95 -> XJ:stä tai sitten ZJ:stä niin jarrutehostin on kaksikalvoinen paljon tehokkaampi malli.

Tarvitset jotakuinkin seuraavat osat:
* Jarrutehostin XJ/ZJ (myös WJ:stä käy ~6mm:n paksuisen spacerin kanssa)
* Pääsylinterin (osta tehostimen vuosimallin mukaan)
* Uudet jarruputket kaikille jarruille + 2kpl. lyhyitä putkia pääsylinteriltä jarrupaineen säätimelle (teoriassa kaikkia putkia ei tartte, mutta ton ikäiseen autoon suosittelen vahvasti vaihtamaan samalla kun on kuitenkin ruosteessa)
* Jarrupaineen säädin (brake proportioning valve) absittomasta XJ:stä. Myös absillisen käy, mutta tahtoo antaa liikaa jarrupainetta taakse.

Jarrupolkimen saatat joutua muokkaamaan (= porata uuden reiän), mutta tämä on tuntunut olevan ihan tuurista kiinni. Joidenkin tarttee, joidenkin ei. Älä kysy miksi

Tuohon Bendixin abs- systeemiin on huomattavan hankala saada varaosia, ja jos saa niin ne maksaa ihan helvetisti. Voi olla että pikkuhommalla saa kuntoon hetkeksi, mutta sellaisenaan on niin paska että kun se hajoaa väärässä paikassa niin löydät itsesi ohjanpohjalta tai rekan persiistä tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2012, 20:31
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Samoilla linjoilla Timo_L:n kanssa. Mutta jos haluat yrittää korjausta niin itellä on vielä kesällä puretut bendixin osat tallessa, niitä saa toimituskulut maksamalla. Laita privaa jos kiinnostaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2012, 20:32
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

asiasta moottorisahaan...

Mulla olis just purkutuomion saanut XJ ilma ABS:ja, et pistä privaa jos osille tarvetta
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2012, 21:17
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

ja jos oikein haluaa hifistellä niin laittaa sen tehostimen ja pääsylinterin wj:stä (99-04 grand cherokee), mulle ainakin oli bolt on juttu ja ero vakion, absittoman yksikalvoisen tehostinsysteemin jarrutehoon ja tuntumaan oli sama kun olis vaihtanut angliaan rs focuksen jarrut.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2012, 21:24
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Kiitokset vastauksista.Mulla on varaosa autona -92 XJ ilman abseja ja sen osista ajattelinkin jarrut tuohon rakennellakin jossai vaiheessa.Nyt vaan kävi saakeli sillai että meni rakentelutalli vähän niinku alta ja toi tarvis kyl saada senverta tekohengiteltyä et pääsis kevääseen/uuteen tallipaikkaan asti.
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.10.2012, 07:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
ja jos oikein haluaa hifistellä niin laittaa sen tehostimen ja pääsylinterin wj:stä (99-04 grand cherokee), mulle ainakin oli bolt on juttu ja ero vakion, absittoman yksikalvoisen tehostinsysteemin jarrutehoon ja tuntumaan oli sama kun olis vaihtanut angliaan rs focuksen jarrut.
Siitähän mä tuossa sanoin jo ylempänä Tosiaan myös ZJ:ssä sekä '95-> XJ:ssä on tuplakalvoinen tehostin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Kiitokset vastauksista.Mulla on varaosa autona -92 XJ ilman abseja ja sen osista ajattelinkin jarrut tuohon rakennellakin jossai vaiheessa.Nyt vaan kävi saakeli sillai että meni rakentelutalli vähän niinku alta ja toi tarvis kyl saada senverta tekohengiteltyä et pääsis kevääseen/uuteen tallipaikkaan asti.
Omaan '90 malliseen vaihdoin abs:it absittomiin pihalla muutamassa tunnissa rauhallista tahtia tehden. Kun on kaikki osat valmiina niin menee äkkiä eikä siinä mitään tallia tartte.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.10.2012, 13:34
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Siitähän mä tuossa sanoin jo ylempänä Tosiaan myös ZJ:ssä sekä '95-> XJ:ssä on tuplakalvoinen tehostin.
niin sä mainostit xj zj juttuja, mä hehkutin wj:n osaa parhaaksi vaihtoehdoksi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 13:33 (GMT +2).