Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.10.2012, 20:52
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Taitaa olla joku yleisvika, itse mittailin kaikki paikat läpi eikä mistään löytynyt syypäätä, koitin uudella laturilla ja jännitteensäätimelläkin, aina akku tyhjä.
joko kokeilit ihan ilman mitään kuormia, akku ihan irrallaan yön ajan ? jos onkin ite akku sellaista itsepurkavaa sorttia ?

Mittasitko tyhjän akun napajännitteen ? Jos on alle 11 V niin ei enää siitä tokene.

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2012, 08:12
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Tein eilen akulle kuormitustestin.
Ja akku ei kyllä ole ihan tikissä...
Lepojännite 12,3v ennen testiä testin jälkeen 11,8v
Uusi testi tunnin latauksen jälkeen 12,7v ja 12,3v
Ja testeri näytti akun olevan punasen ja vihreän alueen tuntumassa.
Että ei mikään hyvä.
Ja kuuluuko tuon jännitteen tippua noin kovasti?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2012, 08:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Jos akun lepojännite on alle 12.8 V se on melkovarmasti kaput.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2012, 23:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Tein eilen akulle kuormitustestin.
Ja akku ei kyllä ole ihan tikissä...
Lepojännite 12,3v ennen testiä testin jälkeen 11,8v
Uusi testi tunnin latauksen jälkeen 12,7v ja 12,3v
Ja testeri näytti akun olevan punasen ja vihreän alueen tuntumassa.
Että ei mikään hyvä.
Ja kuuluuko tuon jännitteen tippua noin kovasti?
Minkälainen lataus ennen "lepotila"?

Siis jos akku on kunnossa, täynnä ja seisonut vaikka kuukauden navat irti, niin napajännite on enemmän kuin 12,3. esim 12,7v, mutta riippuu siitä, mikä akku on, ja paljonko lämpötila on.

Mutta jos olet ajanut autolla tunnin pari, ja lataus kunnossa, ja irroitat akkukaapelin, ja jännite seuraavana päivänä 12,3V niin akku on sökö.
Akun kestoikää lyhentää ali- ja ylilataus, tyypillinen ikä suuruusluokkaa 5-7 vuotta, jos kaikki kunnossa.

p.s paljonko lataa tyhjäkäynnillä, valot päällä ja lämppäri täysillä?

Onko akusta otettu + navasta esim, penkinlämmittimiä tms sähkönsyöjiä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.10.2012, 08:06
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Minkälainen lataus ennen "lepotila"?

Siis jos akku on kunnossa, täynnä ja seisonut vaikka kuukauden navat irti, niin napajännite on enemmän kuin 12,3. esim 12,7v, mutta riippuu siitä, mikä akku on, ja paljonko lämpötila on.

Mutta jos olet ajanut autolla tunnin pari, ja lataus kunnossa, ja irroitat akkukaapelin, ja jännite seuraavana päivänä 12,3V niin akku on sökö.
Akun kestoikää lyhentää ali- ja ylilataus, tyypillinen ikä suuruusluokkaa 5-7 vuotta, jos kaikki kunnossa.

p.s paljonko lataa tyhjäkäynnillä, valot päällä ja lämppäri täysillä?

Onko akusta otettu + navasta esim, penkinlämmittimiä tms sähkönsyöjiä?
Autolla oli ajettu n.30min ennen ensinmäistä testiä.
Auto latasi tyhjäkäynnillä 14,4v-14,8v
Akun + navasta on 2paria työvaloja ja pitkien releelle virta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2012, 09:13
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Autolla oli ajettu n.30min ennen ensinmäistä testiä.
Auto latasi tyhjäkäynnillä 14,4v-14,8v
Akun + navasta on 2paria työvaloja ja pitkien releelle virta.
Aika "hyvä" lukema tyhjäkynnille. Paljonkas työntää kierroksilla, ja ensin kaikki sähkölaitteet pois ja sen jälkeen kaikki omat sähköt päällä tai n.30-40 amppeerin kulutuksella.???

Ja mittaa vielä että tuleeko sieltä vaihtosähköä yhtään ???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2012, 21:17
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
joko kokeilit ihan ilman mitään kuormia, akku ihan irrallaan yön ajan ? jos onkin ite akku sellaista itsepurkavaa sorttia ?

Mittasitko tyhjän akun napajännitteen ? Jos on alle 11 V niin ei enää siitä tokene.

Unohtui mainita että kahdella uudella akullakin koitin. Se siitä viasta haastavan tekikin että 2 tai 3 aamuna viikosta kun lähdin töihin ei lähtenyt käyntiin, aina kun tempas kaapelin irti niin tärähti tulille aamulla. Kun mittaisin monet kerrat virrankulutuksen oli lukema muistaakseni 0.05A ja sekin loppui kun otti sisävalon sulakkeen irti, mutta akku tyhjeni silti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol purkaa akkuja Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 21 12.11.2011 20:22
4Runner purkaa akkuja Teppo2 Tekniikka & Jutustelu 7 19.08.2011 22:25
Kaks akkua La tuskaa Tekniikka & Jutustelu 9 06.01.2009 11:18
Montako akkua??? Zamppa Tekniikka & Jutustelu 16 12.08.2005 11:33
hj purkaa akkuja... hakkis Tekniikka & Jutustelu 10 12.04.2005 10:53


Sivu luotu: 15:57 (GMT +2).