Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Noissa huohottimissa on se idea, että akselit pääsee "hengittämään", ja öljyt pysyy kuivana vedestä?
Tuossa kampikammion huohotusilmassa on paljon kosteutta, jopa niin paljon että suomimalleihin on rakennettu sähkölämmityksiä konehuoneessa olevaan putkenpätkään, että ei jäädy umpeen, joten esim. takaperän huohotin jäätyy talviolosuhteissa 100% varmuudella jossain vaiheessa, jos ei erikseen kuivaria
Ja jokainen joka on ajanut autolla enemmälti, on nähnyt kuinka pakoputkesta joskus valuu vettä.... joten pakokaasupainehuohotin jäätyy vielä herkemmin 
Paljonko vettä tuli, kun litra bensaa/dieseliä poltettiin, oliko peräti enemmän?
|
Tuo on kyllä aivan totta, Akseleiden öljyjen vaihtoväli lyhenee... Omassa uazissa on tuo kampikammioversio mutta sillä ajetaan sen verta vähän ettei ole pahemmin vettä päässyt kertymään. Voi olla ettei toimi autossa jolla ajetaan päivittäin.