Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Huohotukset perille ja laatikoille pneumatiikka nippeleistä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102868)

Palex 20.10.2012 17:48

Huohotukset perille ja laatikoille pneumatiikka nippeleistä
 
Tämmöinen tuli ebayssa vastaan, ja vaikuttaisi ihan fiksulta systeemiltä sinänsä, mutta kukahan osais sanoa että mistä ja millä nimellä noita palikoita pitäisi alkaa etsiskelemään, kun varmaan saa hiukkasen halvemmal kun ostaa nippelit ja letkut erikseen!? Olis kiva tehdä vähän hienostuneemman näköinen systeemi iänikuisten vihreestä vesiletkusta tehtyjen kyhäelmien vastapainoksi.:D

http://www.ebay.co.uk/itm/DIFF-BREAT...d=120995325414

Rotta-Racing 20.10.2012 17:59

liekö jostain hydrauliikka puljusta vermeet,, esim hiflex ?? sieltä ainakin ex duunin autonkuljetus vehkeeseen haettiin ton tyyppisiä nippeleitä :D

maddis 20.10.2012 18:09

Ainakin Tampereella Etra myy tuota putkea ja liittimiä. En tiedä löytyykö tuomomsta hianoa suodatinta mikä tulee putken päähän.

LaaLaa 20.10.2012 18:09

Mulla on jonkin verran tuollaista pneumatiikka tavaraa, jos tarvetta. Sähkö/jousi ohjatun 3/2 venttilin kun laittaa paineen alentimella kaikkien huohotusten yhdistettyyn linjaan, saa vapaan huohotksen ja napin painalluksesta jokapaikkaan esim. 0,2bar paineen. Kompuran tietty vaatii säiliöineen, mutta nehän ei ole kalliita.

Uusia komponenetteja on Lahessa esim. Univerilla hirsimetsäntiellä.

Punanenä 20.10.2012 18:12

Turha tehdä yksinkertaisesta asiasta liian vaikeaa, LVI liikkeestä hitsattavat nipat ja sopivalla letkulla kampikammion huohottimeen tai vaikka pakoputkeen:D

Palex 20.10.2012 18:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa (Viesti 928511)
Mulla on jonkin verran tuollaista pneumatiikka tavaraa, jos tarvetta. Sähkö/jousi ohjatun 3/2 venttilin kun laittaa paineen alentimella kaikkien huohotusten yhdistettyyn linjaan, saa vapaan huohotksen ja napin painalluksesta jokapaikkaan esim. 0,2bar paineen. Kompuran tietty vaatii säiliöineen, mutta nehän ei ole kalliita.

Uusia komponenetteja on Lahessa esim. Univerilla hirsimetsäntiellä.

Saatki sit suunnitella mulle tän järjestelmän, kun alkaa jo menemään yli hilseen!;)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 928513)
Turha tehdä yksinkertaisesta asiasta liian vaikeaa, LVI liikkeestä hitsattavat nipat ja sopivalla letkulla kampikammion huohottimeen tai vaikka pakoputkeen:D

Just näitä saakelin turauksia yritetään välttää...:D

Punanenä 20.10.2012 18:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 928519)
Saatki sit suunnitella mulle tän järjestelmän, kun alkaa jo menemään yli hilseen!;)


Just näitä saakelin turauksia yritetään välttää...:D

Kokemus osoittanut että yksinkertainen toimii ja monimutkainen ei:)
Voihan siihen tietysti laittaa ecu-ohjatun askelmoottorilla varustetun pumpun pitämään optimaalisen ylipaineen akselin sisä/ulkopaineen välillä:D

Jeeper 20.10.2012 18:39

Siinä tietoa että miten 50-luvulla jo toteutettiin kampikammion paineella moottorin ja laatikoiden vedenpitävyys:

http://www.cj3a.info/sibling/m38vent/vent.htm

panzer 20.10.2012 19:22

Normi pneumatiikka kamaa tuossa kuvassa... pitäisi löytyä jokaisesta teollisuushuolto/hydrauliikkaliikkeestä... Dunlophiflex ehkä halvin jos ei ole suhteita... ja se hieno "suodatin" on paineilmaventtiileihin tuleva äänenvaimennin :D

ZeiZei 21.10.2012 10:21

Noi ekan linkin liittimet on jotain halpoja Festo kopioita.

Tuolta löytyy oikeita:

http://www.festo.com/cat/fi_fi/produ...ortal&pnf=true

Myyjät:

http://www.festo.com/cms/fi_fi/12676.htm

88 21.10.2012 11:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 928531)
Siinä tietoa että miten 50-luvulla jo toteutettiin kampikammion paineella moottorin ja laatikoiden vedenpitävyys:

http://www.cj3a.info/sibling/m38vent/vent.htm

Jos järjestelmä vuotaa ja kone sammuu niin paine häviää, mut ihan saakelin hyvä idea.
Pitää laittaa harkintaan.

-MaTTi- 21.10.2012 12:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 928500)
kukahan osais sanoa että mistä ja millä nimellä noita palikoita pitäisi alkaa etsiskelemään, kun varmaan saa hiukkasen halvemmal kun ostaa nippelit ja letkut erikseen!?
http://www.ebay.co.uk/itm/DIFF-BREAT...d=120995325414

Joo, eihän tuossa monella eurolla ole osia. Jos iibeistä tykkäät tilailla niin täältä löytyy jos jonkinmoista nippeliä ja tulee ykköseuroilla kotio: http://stores.ebay.co.uk/cpmpneumatics

Palex 21.10.2012 14:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 928774)
Joo, eihän tuossa monella eurolla ole osia. Jos iibeistä tykkäät tilailla niin täältä löytyy jos jonkinmoista nippeliä ja tulee ykköseuroilla kotio: http://stores.ebay.co.uk/cpmpneumatics

Tuohan oliskin ollut ihan hyvä kauppa!

Kerkesin vain jo neljällä kympillä tilaamaan ebayn kautta kiinasta pläjäyksen osia. Tulee vaan vähän ylimääräistä nyt kun olivat jossain tukkupakkauksissa nuo nippelit!:D Ja leikkuri tuota letkua varten tuli myös otettua mukaan kun ei maksanut kuin muutaman euron.:)

Angelo 21.10.2012 14:23

Salhydro ja hydromarket myy myös noita osia. En tiedä mitä oikealta nimillään mutta kuorma auton jarru putkea kysymällä on aina saanut. On samasta kamasta rakennettu omat työpaikan ilma putket, 11bar ja hyvin on kestänyt 10vuotta.

BJ-40/76 21.10.2012 18:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 928513)
Turha tehdä yksinkertaisesta asiasta liian vaikeaa, LVI liikkeestä hitsattavat nipat ja sopivalla letkulla kampikammion huohottimeen tai vaikka pakoputkeen:D

Noissa huohottimissa on se idea, että akselit pääsee "hengittämään", ja öljyt pysyy kuivana vedestä?

Tuossa kampikammion huohotusilmassa on paljon kosteutta, jopa niin paljon että suomimalleihin on rakennettu sähkölämmityksiä konehuoneessa olevaan putkenpätkään, että ei jäädy umpeen, joten esim. takaperän huohotin jäätyy talviolosuhteissa 100% varmuudella jossain vaiheessa, jos ei erikseen kuivaria;)

Ja jokainen joka on ajanut autolla enemmälti, on nähnyt kuinka pakoputkesta joskus valuu vettä.... joten pakokaasupainehuohotin jäätyy vielä herkemmin:mad:
Paljonko vettä tuli, kun litra bensaa/dieseliä poltettiin, oliko peräti enemmän?

Punanenä 21.10.2012 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 928892)
Noissa huohottimissa on se idea, että akselit pääsee "hengittämään", ja öljyt pysyy kuivana vedestä?

Tuossa kampikammion huohotusilmassa on paljon kosteutta, jopa niin paljon että suomimalleihin on rakennettu sähkölämmityksiä konehuoneessa olevaan putkenpätkään, että ei jäädy umpeen, joten esim. takaperän huohotin jäätyy talviolosuhteissa 100% varmuudella jossain vaiheessa, jos ei erikseen kuivaria;)

Ja jokainen joka on ajanut autolla enemmälti, on nähnyt kuinka pakoputkesta joskus valuu vettä.... joten pakokaasupainehuohotin jäätyy vielä herkemmin:mad:
Paljonko vettä tuli, kun litra bensaa/dieseliä poltettiin, oliko peräti enemmän?

Tuo on kyllä aivan totta, Akseleiden öljyjen vaihtoväli lyhenee... Omassa uazissa on tuo kampikammioversio mutta sillä ajetaan sen verta vähän ettei ole pahemmin vettä päässyt kertymään. Voi olla ettei toimi autossa jolla ajetaan päivittäin.


Sivu luotu: 18:56 (GMT +2).