![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
|||
|
|||
![]()
Turbiinia et siitä saa tyhjäksi. Orikinelli vaihtoväli on 50tkm eli öljyt vaihtuu pikkuhiljaa. Siellä öljypohjan sisäpuolella on sitte vielä magneetti joka luonnollisesti kannattaa puhdistaa. Öljyä menee varmaan jotain 3-4L. Tyhjän askin tilavuus oli muistaakseni 7L.
|
#52
|
|||
|
|||
![]()
automaattilootassa semmonen ongelma ettei kylmänä vaihda isommalle lämpimänä kyllä toimii moitteettomasti nyt pakkasten tultua alkoi koiriin. öljyt ja suodattimen vaihoin muttei ollut vaikutusta. Mikähän siinä tälläkertaa on hämminkinä?
|
#53
|
|||
|
|||
![]()
Katoppas ettei kickdownin vaijjeri jumita kylmänä. Jos se jää puolitiehen niin ei vaihda isommalle.
|
#54
|
|||
|
|||
![]()
Miten se kickdown vaijeri säädetään tuntuu olevan helevetin löysällä vaikuttasko jos sitä kiristäis vähän ja kokeilis vain? Ja mihin kyseinen vaijeri vaikuttaa?
Viimeksi muokannut jakke350 : 25.10.2012 10:02 |
#55
|
|||
|
|||
![]()
Se kuuluu olla aika löysällä. KO. vaijjeri vaikuttaa pääasiassa vaihteiden vaihtoon, eli millä kierrosalueella vaihtaa isommalle. Jos haluaa että vaihtaa korkeammalla niin kiristää, ja jos haluaa että vaihtaa aikaisemmin niin löysää. Liian tiukalla oleva vaijjeri aiheuttaa askin luistamista joka taas kuluttaa pakat nopeasti loppuun. Helpoiten askin luiston huomaa mustista ja helevetin pahan hajuisista vaihteistoölpistä. Ja tietenkin sen tehtävänä on kovassa kiihdytyksessä vaihtaa tarvittaessa pienemmälle kun kaasu on ihan pohjassa.
|
#56
|
|||
|
|||
![]()
tais tuo vaiheloota alkaa värkkään tuon hammaskehän vaihdon jälkeen kun lootaa käytettiin irti ja raotettiin sen verran että sen hammaskehän sai pois. oisko tuo kickdown vaijerin ottanut siipeensä vai voisko olla jokin muu syy??? Vaikka lämpimästä tallista lähtee ajaan niin ei vaihda vaihdetta isompaan ennen ko n.1km ajon jälkeen jonka jälkeen toimii pirun hyvin.
|
#57
|
|||
|
|||
![]()
Onhan sulla riittävästi öljyä askissa? Sitä saa olla mittatikun puolesta liikaakin ei ole haittaa.
|
#58
|
|||
|
|||
![]()
Pittää lirauttaa lisää öljyä jos siitä ois apua. Mittatikun mukaan öljy laitettu laatikkoon.
|
#59
|
|||
|
|||
![]()
Auton käydessä mitattu öljytaso? Ite oon laittanu aina sillai et D päälle käsijarrua vasten ja sitte käy nopeesti kattomassa öljytason, eli kone sammutettuna on öljypinta aina merkkien yläpuolella.
|
#60
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa olla pajeron ominaisuus ettei vaihda kylmänä vaihdetta. Öljyä lisäsin muttei ollut siitäkään apua.. antaa käydä ensin koneen lämpimäksi ennen ko lähtee ajeleen niin toimii hyvin.
|
#61
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä ainakin vanhempien auto toimii pakkasillakin hyvin. Oikeen kun on kova pakkanen menee hetki ennen kuin kytkee vaihteen eli on vapaalla mutta kyllä aina tähän mennessä on vaihtanut hyvin.
|
#62
|
||||
|
||||
![]()
mites on,eikös näissä tarvii "ilmailla" ollenkaan tomaattilaatikkoa niinku esim. bmw merkkisissä kulkuneuvoissa??
![]() saa sit mahtuu lisää öljyä kun ilmaa kunnolla..eikä jää ilmaa vika paikkoihin..
__________________
Toyota LJ70 Suzuki sj410 pätkä pajero 2.5td 2gen pajero 2.5tdic Blazer K5 350tbi+sm465+np208+10bolt+14ff |
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajero( vm 99,turbo diesel,2,8l) nostelee lämpöjä vedätettäessä | sinikka | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 09.07.2011 10:36 |
Ostettu diesel +automaatti | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 19.03.2011 11:52 |
Myydään KIA SORENTO 2004, automaatti, diesel 14700€ | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.09.2010 12:42 |
diesel kone bensa automaatti pajeroon | pecu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.07.2009 18:11 |
M: Pajero lyhyt Turbo Diesel Intercooler -89 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 22.01.2006 19:02 |